Prieš kelias savaites jau antrą kartą vyko Lietuvos motociklininkų, silpnaregių ir neregių akcija MANE VEŽA! Visoje Lietuvoje, nesvarbu iš kokio miesto ar kaimelio, sutarę individualiai arba prisijungę prie didžiųjų miestų dalyvių grupės, neregiai, silpnaregiai ir motociklininkai susitiko, susipažino ir pasivažinėjo kartu.

Šiek tiek faktų

Tai – Motociklininke.lt iniciatyva, kurią Aldona Juozaitytė-Pieva įgyvendino kartu su Lietuvos aklųjų ir silpnaregių Sąjunga (LASS). Šįmet dalyvių skaičius pranoko ir pernai metus - akcijoje važinėjosi apie 160 dalyvių, iš kurių daugiau negu pusė - nedalyvavo pernai metais, o kai kurie keleiviai važinėjosi ir pirmą kartą gyvenime. Dalyvių kolonos buvo suformuotos Vilniuje ir Kaune – čia su Policijos pareigūnų palyda riedėjo atitinkamai 40 ir 15 ekipažų.

Akcijoje užsiregistravo dalyviai nuo 18 iki 72 m. amžiaus, keleivėmis panoro būti daugiau moterų negu vyrų, o tarp vairuotojų šįmet turėjome 4 merginas iš 80 užsiregistravusių motociklininkų. Seniausi motociklai, kuriais į Vilnių atšvilpė net iš Panevėžio, buvo kelios „Jawos“ – 1978 ir 1979 m. Naujausi motociklai dalyvių sąraše buvo „KTM 1190 Adventure“ iš Vilniaus (2015 m.) bei BMW S1000R““ Neringoje (2017 m.).

Taip pat, LASS žiniomis, tokio masto ir tokio pobūdžio akcija yra pirmoji Europoje.

MANE VEŽA su legenda

Akcijos organizatorė Aldona Juozaitytė-Pieva šiais metais akcijoje dalyvavo, galima sakyti, su dviem motociklais – „Royal Enfield ir „CFMOTO“. Pastarąjį iš Kauno ji parūpino seimo nariui Mykolui Majauskui, kuris vežė keleivę Irmą Jokštytę, o su „Royal Enfield“ riedėjo pati. „Negaliu gailėti žodžių ir „Royal Enfield“ modeliui „Classic Chrome Euro 4“, kurį vairavau tą dieną. Visų pirma, jis labai patogus vežti keleivį – kai atsisėdo mano keleivė neregė Evelina Rimšaitė, prašiau, kad laikytųsi už manęs, kad galėčiau ją jausti.

Vieno cilindro 500 kub. cm. 20 kW keturtaktis atrodo ypatingai stilingas, chromas taip blizga saulėje, kad vienas fotografas sakė, niekaip negali jo nufotografuoti, kad pats neatsispindėtų kadre. Kavinėje „Pušynėlis“ daugelis bičiulių juo prašvilpė ir visi grįžo su šypsenomis: kam motociklas sukėlė puikias, klasikinio motociklo teikiamas patirtis, kam patiko aptakus bakas, dizainas ar pats lėto „pūtimo“ pojūtis, kas džiaugėsi, kad šis motociklas-legenda ir toliau gaminamas.

Galima priminti, kad „Royal Enfield“ yra tituluojamas seniausiu motociklų gamintoju, kuris savo istorija pralenkia net „Harley Davidson“ ir „Triumph“, o prasidėjo Didžiojoje Britanijoje dar 1890-aisiais. Vienintelis apmaudus dalykas yra tai, kad šis motociklas gaminamas nebe savo gimtinėje, o Indijoje. Bet kokiu atveju, dalyvauti MANE VEŽA su legenda, kurioje įrašyta ilga, svarbi istorija – ypatingas dalykas ir puikus nuotykis,“ – šypsosi organizatorė.

Gali būti ateitis

Akcijos dieną „CFMOTO“ modelį „NK650“ vairavęs seimo narys Mykolas Majauskas teigia: „Tai - smagus, lengvai valdomas motociklas. Puikiai tinka pramogai ar pasivažinėjimui mieste.“ O Aldona, motociklu dar važinėjusi savaitę, prisideda: „Geras motociklas lėkti mieste atsižvelgiant į kainos ir kokybės santykį (kaina nesiekia ir 6000 eur). Tačiau net jeigu jis ir komplektuojamas su itališkomis dalimis, samdoma garsioji dizaino agentūra „KISKA” ir bendradarbiaujama su „KTM“, šiam kinų produktui dar reikės užsitarnauti lietuvių pasitikėjimą – mes juk įpratę geriau pirkti seną, bet laiko patikrintą daiktą.

Antra vertus, juo lėkti malonu, stabdžiai pikti, dizainas – streetfighter‘io tipo, primenantis „Kawasaki Z“ modelį, pavaros - gana trumpos, o motoro zvimbimas – kiek neįprastas. Taigi motociklas yra pakankamai aštrus (kartais nervingas), bet užtai atitinkamai reaguoja į vairuotojo veiksmus. Bet kokiu atveju, jaučiasi 650 kub. cm, 45 kW galia, kurios lekiant miestu daugiau negu pakanka. Su nekantrumu laukiu, ką dar kinai pasiūlys – juk produkcijos iš Azijos tik daugėja. Ir ji netgi gerėja,” – apibendrina motociklininkė Aldona Juozaitytė-Pieva.

Nuotraukų autoriai: Vygaudas Juozaitis, Darius Petkevičius, Rita Perova.