Trisdešimt tūkstančių eurų už automobilį, kuriam šiemet suėjo trisdešimt metų. Kitaip sakant – po tūkstantį už kiekvienus brandos metus. Tikiu, kad tai skamba kiek keistai, tačiau pasaulyje yra tokių automobilių, kurie prie savo kainos per metus priaugina ir dar daugiau. Žinoma, dažniausiai tai retos ir išskirtinės transporto priemonės. Jos gali išsiskirti savo apdaila, galingumu, pagamintų vienetų kiekiu ar net pasirodymu kokiame nors filme.

Na, o šiandien jums pasakojame apie 8 serijos BMW, kurio egzistavimas lyg ir buvo pasibaigęs 1999 metais, tačiau 2018-ais koncernas nustebino pasaulį prikėlęs aštuntą seriją dar vienam gyvenimui.

Dabar perkant 8 serijos BMW, kėbulas gali būti kabrioletas, arba keturduris bei dviduris kupė. Variklį galima rinktis iš benzininio, arba dyzelinio, o technologijų viduje tiek, kad per savaitę visko nespėtumėt atrasti. Tačiau nuo ko viskas prasidėjo?

Pirmasis aštuntos serijos BMW, turintis kodinį pavadinimą E31 debiutavo 1989 metais, Frankfurto automobilių parodoje. Per aštuonias parodos dienas BMW sulaukė net 5000 šio automobilio užsakymų. O dar po metų, 1990 metų vasarą, BMW jau paskelbė, kad visa metų produkcija išparduota net iki 1993. Kai kurie žmonės net buvo pasiruošę mokėti dvigubai, kad tik nereikėtų automobilio laukti taip ilgai.

Per visą gamybos periodą šį automobilį buvo galima įsigyti su penkiais skirtingą galią turinčiais varikliais ir keturiomis greičių dėžėmis. Pats galingiausias – 5,6l darbinio tūrio V12 variklis 850CSi modelyje turėjo 375 AG ir 550 Nm. Būtent tokių modelių buvo parduota vos 1.510 vienetų. Įdomu ir tai, kad buvo galima rinktis iš V8 bei V12 variklių, o kitų pasirinkimų tiesiog nebuvo. Apie dyzelinio modelio kūrimą apskritai net nėjo kalba. Tačiau pardavimuose visgi dominavo V12. Daugiausiai, net 20.072 iš parduotų 30.603 vienetų sudarė būtent šie varikliai. Na, o greičių dėžė galėjo būti 4, arba 5 bėgių automatinė bei 6 bėgių mechaninė.

Nesudėtinga suprasti, kodėl tais laikais 8 serijos BMW pirkėjus taip gundė. Įspūdinga BMW automobilių važiavimo dinamika, didelis arklio galių kiekis, dar didesnis sukimo momentas, nuostabus V12 variklio skambesys ir vos daugiau nei 6,5 sekundės iki 100km/h. Tai skaičiai, kurie skamba įspūdingai net dabar. O tokį automobilį vairuojant prieš 30 metų jausmas buvo tiesiog neapsakomas.

Vienas tokių, širdį virpinančių aštuntos serijos BMW šiuo metu parduodamas Autoplius.lt portale. Jį apžiūrėti galite paspaudę žemiau esančią nuorodą:

<https://autoplius.lt/skelbimai/bmw-850-5-0-l-kupe-coupe-1991-benzinas-16034879.html>;

Tačiau automobilyje buvo įspūdingas ne tik valdymas ir tai, kas po kapotu. Jame buvo galima rasti ir daug technologijų. Aštuntos serijos BMW turėjo greičiui jautrų vairo stiprintuvą, elektra reguliuojamą vairo kolonėlę su atmintimi, nuotolinį centrinį užraktą, tamsėjantį galinio vaizdo veidrodį, mobilų telefoną, į sėdynę integruotus saugos diržus, dinamišką stabilumo kontrolę bei kitų, tuomet dar automobiliuose retai pasitaikančių funkcijų. Kaip sakė patys kūrėjai – „sportinis kupė, kurio dizainas dvelkia elegancija, o viduje – išskirtinės inovacijos“.

Gaila, tačiau tuomet stipriai apkalbėta ir dar stipriau laukta BMW 8 M versija taip ir nebuvo paleista į pasaulį. Buvo pagamintas vos vienas M8 modelis su nauju V12 varikliu ir 550AG. Tačiau jis buvo naudojamas pačios gamyklos, norint išbandyti technologijas ir inovacijas. Šį modelį kūrė „BMW Motorsport“ kartu su „BMW Technik“. O bandymai puikiai pasitarnavo „McLaren“. Pastarojo BMW variklis buvo naudojamas viename sėkmingiausių „McLaren“ modelių - F1.

Automobilių tiuningo grandai „Alpina“ taip pat prisidėjo prie poros BMW 8 modelių. Vienas jų buvo gaminamas nuo 1990 iki 1994 ir turėjo 5 l darbinio tūrio V12 variklį. Antrasis, pavadinimu „Alpina B12“, gamintas nuo 1992 iki 1996 ir buvo kiek įspūdingesnis. Automobilis turėjo 5,7l darbinio tūrio variklį su 426 AG, o nuo 0 iki 100km/h įsibėgėdavo vos per 5,5 sekundės. Maksimalus greitis – 299km/h. Jei dabar tai skamba įspūdingai - pagalvokit, kad tuomet buvo 90-ieji.

O jei jus domina kaina, tai šiuo metu mūsų rinkoje kodinį E31 pavadinimą turinčių 8 serijos BMW kaina svyruoja nuo 10.000 iki maždaug 40.000 eurų. Už automobilį prašoma suma, žinoma, priklauso nuo modelio retumo, stovio ir to, kas po kapotu. V8 dažniausiai kainuos pigiau. O paspaudę nuorodą esančią po šia pastraipa rasite visus Autoplius.lt portale parduodamus E31:

<http://bit.ly/3fWnsMf>;

Prieš tris dešimtmečius tokio naujo automobilio kaina prasidėjo nuo maždaug 60.000 eurų. Lyginant tai, kaip keitėsi pasaulio ekonomika, algos ir produktų kainos, kai kurie užsienio žurnalai spėlioja, kad ši suma šiai dienai būtų lygi 124.000 eurų. Turint omenyje, kad naujojo BMW 8, turinčio kupė kėbulą ir benzininį variklį, kainos tik prasideda nuo maždaug 100.000 eurų – suma išliko panaši.

Ir nors naujasis šių dienų BMW gali pasigirti žymiai komfortiškesniu važiavimu, didesne galia, sukimo momentu ir naujausiomis technologijomis, vis gi senojo kupė kai kuo pralenkti nesugebėjo ir, turbūt, nesugebės. Tai charakteris ir jausmas, kurį suteikia saugumo sistemomis neperkrautas važiavimas bei nuostabus V12 garsas.