Prieš gerą dešimtmetį prasidėjusi elektromobilių invazija ne tik nemažėja, tačiau po truputį pradeda įgauti pagreitį. Ir nepaisant to, ką šiuo metu kiekvienas iš mūsų galvoja apie elektra varomą transportą, tai – mūsų ateitis. Neišvengiama ateitis. Ir kuo greičiau su tuo susitaikysim, tuo bėgant metams perprasti elektromobilio eksploatavimo subtilybes bus paprasčiau.

Tačiau nuo ko pradėti jei jau apsisprendėte, kad laikas pratintis prie automobilio be vidaus degimo variklio? Kai kurie vairuotojai renkasi „Plug-in“ įkraunamą hibridą. Toks automobilis turi tiek nedidelę bateriją, tiek vidaus degimo variklį. Tačiau dažnu atveju mūsų pasaulyje tai, kas pritaikyta viskam – nėra puikiai tinkama niekam. Tuoj paaiškinsiu.

„Plug-in“ – automobilis, kuris gali važiuoti vien elektros energijos pagalba, bet kartu turi ir vidaus degimo variklį. Tačiau jei pasigilintumėte į tai, kokio dydžio baterijas gamintojai montuoja į tokius automobilius, sužinotumėte, kad maksimalus nuvažiuojamas atstumas tokiuose modeliuose svyruoja nuo maždaug 30 iki 60 kilometrų. 60 – labai retais atvejais. Kadangi WLTP nuvažiuojamą atstumą vertina labai optimistiškai – maksimalų kilometrų kiekį realybėje reikėtų sumažinti bent 15 – 20 proc. Pridėjus faktą, kad automobilis bus panaudotas – realus nuvažiuojamas atstumas sieks maždaug 20 kilometrų, kurių, tikėtina, neužteks nuvažiuoti iki darbo, parduotuvės ir grįžti namo, jei gyvenate ne viename iš centrinių miesto rajonų.

Na, o kad mano pastebėjimai įgautų dar daugiau svorio, paminėsiu ir tai, kad išsikrovus baterijai jūs važiuosite net prasčiau nei su paprastu, ne hibridiniu, automobiliu dėl kelių pagrindinių priežasčių:

  • Turėsite aukštesnes sąnaudas, nes baterijos prideda svorio;
  • Turėsite prastesnę trauką, nes, ir vėl, baterijos prideda svorio;
  • Išsikrovus baterijai turėsite mažesnę automobilio galią;

Todėl jei dirbate daugiau nei 5 kilometrai nuo savo namų ir jūsų kasdienės kelionės viršija 20 – 30 kilometrų, tikėtina, kad gerokai naudingesnis sprendimas jums – tikrasis elektromobilis. Tačiau jį neabejotinai reikia rinktis atsakingai. Kad tai padaryti būtų paprasčiau, Autoplius.lt portalas pateikia penkis elektromobilius, kurie turi puikų kainos ir nuvažiuojamo atstumo santykį.

Nissan Leaf

Pamačius šį pavadinimą turbūt nenustebo nė vienas skaitytojas. Tai vienas iš elektromobilių pionierių, rinkoje pasirodęs dar 2010 metais. Dabar jau kiek atgyvenusio dizaino, pirmos kartos „Leaf“ modeliai yra truputį pamiršti ir numesti į antrą planą, tačiau tai tikrai nereiškia, kad jie neverti dėmesio. Į „Leaf“ verta pasidairyti visų pirma dėl geros kainos, kuri prasideda nuo 7000 eurų. O už 10.000 jau galima nusipirkti neblogai išlaikytą modelį su rida, kuri siekia mažiau nei 100.000 kilometrų. Autoplius rekomendacija – ieškokite modelio su didesne, 30 kWh baterija. Tikėtina, kad su tokia nuvažiuojamas atstumas sieks iki 150 – 180 kilometrų. Tuo tarpu su mažesne, 24 kWh baterija, didelę ridą turintis „Leaf“ gali nenuvažiuoti net 100 kilometrų viena įkrova.

Visi pirmos kartos mūsų portale parduodami „Nissan Leaf“: https://bit.ly/3RZem2i;

Volkswagen Golf

Jei nemėgstate japonų kūrybos, tačiau hečbeko kėbulas jums tinka ir patinka – yra ir vokiškas analogas – „Volkswagen e-Golf“. Žinoma, šio modelio gamyba prasidėjo gerokai vėliau nei “Leaf“, tik 2014 metais, todėl ir jo kaina kiek didesnė. Sužalojimų neturinčio „e-Golf“ startinė kaina Autoplius.lt portale – 15.000 eurų. Skamba, kaip didelė suma, tačiau nereikia pamiršti, kad tai kaina už elektromobilį, kuris nebus senesnis, nei 8 metai.

Šiame automobilyje taip pat gali būti montuojamos dvi skirtingo dydžio baterijos. Modeliuose iki 2017 metų buvo dedama mažesnė, 24 kWh baterija. Jos teorinis nuvažiuojamas atstumas – 190 kilometrų. Realybėje tas atstumas sieks arčiau 140 – 150 kilometrų. Žiemą ir dar mažiau. Na, o atnaujintuose modeliuose nuo 2017 metų jau buvo montuojama kiek didesnė – 36 kWh baterija. Pastaroji, teoriniais WLTP skaičiavimais, jus galėtų nuvežti 300 kilometrų. Realybėje - iki 250 kilometrų vasarą. Tačiau tai jau yra neblogai.

Autoplius.lt portale parduodami „e-Golf“ – nuorodoje: https://bit.ly/3LqE6Cm;

Hyundai IONIQ

Pamčius žodį „Ioniq“ turbūt daug kas pradeda galvoti apie naują, futuristinį korėjiečių kūrinį „Ioniq 5“. Kadangi šiandien kalbam ne tik apie nuvažiuojamą atstumą, bet ir apie kainą – apsistosime ties jo pirmtaku, be skaičiaus 5. Mat jeigu pigiausio naujo „Ioniq 5“ kaina prasideda nuo 51.000 eurų, tai mūsų aptariamą, naudotą „Ioniq“ galima įsigyti sumokant daugiau nei dvigubai mažesnę sumą.

Šis modelis gamintas taip pat su dviem skirtingos talpos baterijomis: 30,5 kWh ir 40,4 kWh. Kaip skelbia WLTP su šiomis baterijomis vairuotojas gali nuvažiuoti atitinkamai 280 arba 311 kilometrų. Ir visgi taip tikrai nėra. Tačiau ridos išties nėra labai prastos. Mažesnę bateriją turintis „Ioniq“ nesudėtingai turėtų jus nuvežti 200, o didesnę bateriją turintis ir 250 kilometrų. Žinoma, žiemą, įjungus šildymo sistemą, šildančias sėdynes, valytuvus, galinio lango šildymą ir klausant muzikos, kilometrų skaičius sumažės.

Autoplius.lt parduodamus „Ioniq“ rasite paspaudę ant šios nuorodos: https://bit.ly/3drUHJr;

Renault ZOE

Na, o dabar persikelkime į pačių mažiausių automobilių segmentą ir pakalbėkime apie elektros pagalba į priekį judantį prancūzą – „Renault Zoe“. Tai – 2012 metais savo elektrinę karjerą pradėjęs modelis. Kaip ir „Nissan Leaf“, „Zoe“ – tik elektra varomas modelis, o tokių pat su vidaus degimo varikliais nerasite. Tačiau šio modelio kūrėjai siūlo gerokai didesnį baterijų talpos pasirinkimą. „Zoe“ gali būti komplektuojama su 25,9 kWh, 42 kWh, 44,1 kWh, ir 52 kWh baterijomis. Savaime suprantama – kuo talpesnė baterija, tuo ir nuvažiuojamas atstumas bus didesnis. Pačią mažiausią, 25,9 kWh bateriją turinti „Zoe“ jus nuveš apie 150 kilometrų. Tuo tarpu jei įsigysite šį modelį su 52 kWh baterija – net žiemą turėtumėte nuvažiuoti iki 300 kilometrų.

O geriausia dalis ta, kad šio automobilio kaina startuoja nuo 7.000 eurų. Žinoma, už šią sumą važinėsite „Zoe“, turinčia mažiausios talpos bateriją, tačiau miesto kelionėms jos turėtų pakakti. O visus šiuo metu mūsų portale parduodamus „Renault Zoe“ rasite paspaudę ant nuorodos: https://bit.ly/3SkOLB0;

Volkswagen e-up!

Paskutinis, tačiau tikrai ne prasčiausias šio sąrašo dalyvis – „Volkswagen e-Up!“. Tai vokietijos inžinierių kurtas kompaktinės klasės hečbekas, kurio gamyba prasidėjo 2013 metais. Iki pat 2019 metų su šiuo modeliu buvo siūloma vienintelė, 18,7 kWh baterija, kuri automobiliui padeda nuvažiuoti 160 kilometrų WLTP skaičiavimais ir maždaug 100 kilometrų realybėje. Po 2019 metų gaminti „Volkswagen e-Up!“ jau turi sumontuotą didesnę, 36,8 kWh bateriją, kuri jus drąsiai nuveš bent 180 kilometrų. Gal net daugiau, jei sąlygos bus tinkamos.

Na, o kainos startuoja nuo maždaug 12.000 eurų. Žinoma, tai suma už mažesnę bateriją turintį modelį. Norint „e-Up!“ su talpesne baterija ne tik teks mokėti didesnę sumą, tačiau ir ilgiau paieškoti. Mat tokie modeliai skelbimuose ilgai neužsilaiko.

Visi šiuo metu Autoplius.lt portale parduodami „Volkswagen e-Up!“ nuodoje: https://bit.ly/3Lrpl26;

Jau pasiekėme tą etapą, kai bent truputį domėtis elektromobiliais ne tik įdomu, bet ir svarbu. Ateina laikas, kai eksploatuoti automobilį, turintį vidaus degimo variklį bus vis brangiau ir brangiau. O tai įvyks dėl laikui bėgant kylančių kuro kainų, augančių taršos bei registracijos mokesčių, naujų atsirandančių draudžiamų zonų miestuose ir, žinoma, spartėjančio globalinio atšilimo.

Tačiau laiko dar šiek tiek yra. O elektromobilio pirkimas šiandien toli gražu ne visais atvejais yra pats geriausias pasirinkimas. Todėl prieš darant šį žingsnį Autoplius rekomenduoja įsivertintį keletą pagrindinių dalykų:

  • Kiek kilometrų nuvažiuojate per metus;
  • Kur įkrausite elektromobilį ir kiek jums kainuos 100 nuvažiuotų kilometrų;
  • Kiek brangiau kainuoja elektromobilis už analogišką transporto priemonę su vidaus degimo varikliu;

Įvertinus šiuos aspektus galima nesunkiai apskaičiuoti, ar per jūsų planuojamą naudojimo laikotarpį elektra varomas automobilis atsipirks. Ar padarius šį sprendimą pinigų parasite ar sutaupysite.