Žiema, nors dar ir spardosi, po truputį tuoj pradės trauktis iš Lietuvos, persikeldama į kitą pasaulio pusę, o pas mus kuriam laikui ir vėl įsivyraus saulė bei šiluma. Tai – laikas, kuomet vairuotojams teks pradėti galvoti apie padangų keitimą. Naudotos, restauruotos ar naujos? Ką pasirinkti? Į ką atkreipti dėmesį? Į visa tai šiame straipsnyje gilinasi Autoplius.lt, kartu su „Continental“ pardavimų vadybininku Baltijos šalims – Pauliumi Macevičiumi.

Svarbiau vasarinės ar žieminės?

Didelė dalis vairuotojų galvoja, kad žieminės padangos yra svarbesnės nei vasarinės, nes šaltuoju periodu ant kelio drėgna, slidu, o važiuojant anksti ryte galima rasti sniego ar net ledo. Tačiau šiandienos pašnekovas, ilgametis padangų pardavėjas Paulius Macevičius sako, kad gera padanga užtikrina saugumą, nepriklausomai nuo sezono: „padanga yra vienintelė su kelio paviršiumi besiliecianti automobilio dalis, jei, žinoma, automobilis techniskai tvarkingas“, – juokiasi pašnekovas ir iš karto priduria: „žiemą turime didesnius oro sąlygų pasikeitimus ir gerokai dažniau patenkame i ekstremalesnes situacijas, tačiau kokybiškų padangų svarba šiltuoju sezonu ne mažiau aktuali. Vasarą ypač daug pavojų kyla važiuojant šlapia kelio danga. Važiuojant per didelę vandens sankaupą, atsiradus akvaplanavimui, dėl nekokybiškų padangų automobilis gali tapti nevaldomas. Esant ekstremaliai ar avarinei situacijai svarbus maksimalus padangų efektyvumas“.

Savaime suprantama, vienas iš svarbiausių faktorių yra greitis. Jei šaltuoju sezonu už lango slidu – pasirenkamas mažesnis greitis. Tuomet nemalonaus incidento kelyje tikimybė didesnė, tačiau tikėtinos mažiau skaudžios pasekmės. Tuo tarpu šiltuoju sezonu vairuotojai važiuoja didesniais greičiais. Tuomet – avarijos tikimybė mažesnė, dėl sausos dangos, tačiau jai įvykus, tikėtina, kad pasekmės bus skaudesnės.

Į ką atkreipti dėmesį perkant vasarines padangas?

Dažniausiai rinkdamiesi padangas atkreipiame dėmesį į šalį, kurioje jos gaminamos, ir kainą. Šiek tiek daugiau patyrę vairuotojai dar atkreipia dėmesį ir į garso bei pasipriešinimo riedėjimui indeksą. Tačiau dažnu atveju tuo vairuotojų kriterijai ir užsibaigia. „Continental“ atstovas, ieškantiems tinkamų padangų, rekomenduoja pasidomėti šiek tiek giliau: „renkantis padangas visuomet rekomenduoju žiūrėti i nepriklausomų padangų bandymų rezultatus. Juos atlieka leidiniai, rašantys apie automobilius, turintys profesionalių bandytojų komandas“. Tačiau vairavimo įpročiai taip pat ne mažiau svarbu.

Dažnu atveju patyrę padangų gamintojai turi atskirtas padangų linijas, pritaikytas skirtingiems automobiliams bei jų vairuotojams. Paulius Macevičius pasakoja apie jų parduodamas 4 skirtingas linijas: „Pirmoji – padangos, turinčios didelę ridą, mažą pasipriešinimą riedėjimui bei šoninės sienelės apsaugą. Tai – itin patraukli padanga mieste gyvenantiems ir dažnai besiparkuojantiems prie borto. Antroji linija – itin mažą pasipriešinimą dangai turinčios padangos. Pastarosios dažnai yra naudojamos gamintojų, kaip originalios komplektacijos padangos. Trečioji ir pati populiariausia linija – „Premium Contact“. Tai padangos, kurios komfortiškos tiek mieste, tiek užmiestyje, pritaikytos tiek mažiems, tiek ir dideliems automobiliams. Tai viena iš geriausiai su akvaplanavimu susitvarkančių padangų ir daugkartinė nepriklausomų bandymų nugalėtoja. Na, o ketvirtoji linija – sportinių padangų. Pastarosios skirtos sportiškiems ir labai galingiems automobiliams. Ši linija leidžia maksimaliai išnaudoti valdymo savybes greitėjant, stabdant bei posūkiuose“, – detaliai pasakoja P. Macevičius.

Tačiau apie padangas daug nesuprantantiems ir nenorintiems daug gilintis Paulius pataria tiesiog rasti gerą savo srities specialistą ir tartis su juo: „profesionalai, daug metų dirbantys su padangomis, patars kokį sprendimą priimti. Taip pat reikia nepamiršti žiūrėti į padangų bandymų rezultatus“.

Dėvėtos bei restauruotos padangos

Dalis gyventojų vis dar nesirenka naujų padangų ir, norėdami sutaupyti, renkasi šiek tiek dėvėtas ar restauruotas. Tačiau ar nekokybiška padanga ir sutaupyti keliasdešimt eurų negali tapti labai skaudžiomis pasėkmėmis? Kalbintas ekspertas sako, kad gali nutikti visaip: „dėvėtos padangos – didelė loterija. Niekas negali garantuoti, kad padanga buvo eksploatuota tvarkingai. Tuo tarpu restauruotos padangos kokybė priklauso nuo naudojamo karkaso kokybės. O pastarieji nėra kruopščiai inspektuojami“, – tikina Paulius Macevičius, „Continental“ pardavimų vadybininkas Baltijos šalims.

Naujos padangos – nėra pigus pirkinys. Tačiau svarbu suprasti tai, kad padangų kokybė gali išgelbėti jūsų, o gal net ir kelių automobilio keleivių „kailį” nuo itin skaudžių pasekmių. Tad Autoplius.lt rekomenduoja renkantis jas atsakingai pasidomėti bandymų rezultatais bei gamintojais. O kartais ir susimastyti – ar žinomo gamintojo naudota padanga tikrai yra geresnis sprendimais nei nežinomo, tačiau nauja.