Hibridiniai automobiliai nuo pat pirmojo „Toyota Prius“ pasirodymo prieš 16 metų turėjo didelę palaikymo komandą ir ne ką mažesnį priešininkų būrį. Benzininį ir elektrinį variklius turinčius automobilius peikė kas netingėjo ir turėjo tam svarių argumentų. Tačiau jų kiekis po truputį mažėja.

Pagrindinis dalykas, dėl ko hibridai yra peikiami – ekonomiškumas. Neva jie nei kiek nėra ekonomiški. Pirmosios kartos „Prius“ – be abejonės. Neseniai teko tokiu pasivažinėti, tad nejučia kilo klausimas – kas gali pirkti tokį caro laikų vežimą? Jis ir brangus, ir neekonomiškas, ir neturi bagažinės, valdymas kaip autobuso, o įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. trunka pusvalandį nuokalnėje. Bet tai – 15 metų amžiaus technologija, kuri dabar yra drastiškai pakitusi.

Nauja hibridų era

Hibridinį „Auris“ universalą drįsčiau pristatyti kaip vieną geriausių iki šiol visame pasaulyje pagamintų hibridų. Dėl trijų gana paprastų priežasčių, kurių derinio hibridai iki šiol neturėdavo.

Pirma, jis yra ekonomiškas. „Toyota“ ir „Lexus“ hibridų pasaulyje seniai yra lyderiai ir „Auris“ universalas šitą tik įrodo. Mieste „tilpti“ į 5 l/100 km benzino sąnaudas yra lengviau nei Kaune pamatyti treningais apsivilkusį žmogų. Užmiestyje, žinoma, kita kalba – norint 5 litrų, reikia važiuoti ne daugiau 100 km/val. 

Ne dažnai taip būna, tačiau šitas hibridas veikia kaip raminamieji. Važiuoji ramiai, neviršiji greičio – gink, Dieve, nesinori ekonomiškumo rodyklės paversti raudona, reiškiančia, kad tuo metu tampi gamtos priešu. 

Antra priežastis – jis yra praktiškas. Hibridinio „Auris“ bagažinė, salono erdvė – viskas ne tik neatsilieka nuo dyzelinio „Auris“, bet ir lenkia nemažą dalį konkurentų. „Toyota Auris“ galite sumesti 8 maišus iš prekybos centro ir liks vietos dar dviems. „Opel Astra“ ar „Renault Megane“ universaluose jų tilps 6.

Trečia priežastis – kaina. Jeigu hibridų priešą išeidavo nutildyti realiais ir įrodomais argumentais kaip ekonomiškumas, važiavimo komfortas ar normali bagažinės talpa, jis išsitraukdavo viską žudantį jokerį – kainą. Hibridinis automobilis anksčiau būdavo penktadaliu ar dar daugiau brangesnis už analogiškos komplektacijos dyzelinį. Gamintojams tekdavo žaisti sukuriant specialią komplektaciją hibridams, kurioje prikišama visokių brangiai atsieinančių daiktų kaip „geresnės odos sėdynės“, „aukštesnio lygio garso sistema“, „kokybiškesnis kilimas po sėdynėmis“ ir t.t.

Tačiau laikai keičiasi. Spėkit, kiek naujausias hibridinis „Auris“ yra brangesnis už identiškai sukomplektuotą dyzelinį? 7 proc. Išvertus į litus, tai – praktiškai penki tūkstančiai (64 tūkst. už dyzelinį tarškesį ir 69 tūkst. – už hibridinę harmoniją). Tikiuosi, tai nėra klaida „Toyota“ kainodaroje, nes hibridai dar niekada nebuvo tokie pigūs. Tiksliau, tiek mažai brangesni už tokius pačius modelius su dyzeliniais varikliais.

2014-ieji su 90-ųjų priemaišomis

„Toyota Auris“ universalo išorė atrodo ganėtinai solidžiai. Net neskaitydamas gamintojo pranešimų spaudai gali rasti dinamiškumo, veržlumo, subtilumo ir visų kitų epitetinių eksterjero apibūdinimų. Vertėtų priminti, kad praėjusios kartos „Auris“ buvo tik hečbekas, o šiemet padarė rokiruotę su „Corolla“. Nuo šiol populiariausias automobilis visame pasaulyje (beveik 50 metų gaminamos „Corolla“ parduota jau daugiau nei 40 mln.) bus tik sedanas, o „Auris“ – hečbekas bei universalas.

Atsigrožėjus išore, galime praverti dureles ir sėsti į vidų. Žinoma, vairuotojo vietą. Vardan „Toyota“ stipriai propaguojamo dalyko, vadinamo berakte sistema, įlipimas į automobilį paprastas – tiesiog prieini prie durelių, tiesi ranką link rankenėlės ir automobilis atsirakina. Belieka tik truktelti rankenėlę ir sėsti vidun. Jeigu reikėtų išrinkti geriausių pastarojo meto išradimų automobilyje dešimtuką, beraktė sistema užimtų aukštą vietą. Gal net prizinę. 

Sėdynės – kokybiškos odos. Ne karvės ir ne leopardo, greičiau – japono darbo, tačiau sėdimosios vietos dangos kokybė puiki. Kaip ir pati sėdėjimo pozicija – krūva reguliavimo padėčių, vairą taip pat galima stumdyti bei kilnoti, tad įsitaisyti prie vairo – vienas juokas.

Apžiūrėjus novatorišką prietaisų skydelį, akis užkliūna už veidrodėlių reguliavimo mygtukų. Jie kiek mažiau novatoriški ir naudoti dar prieš 15 metų pasirodžiusiuose modeliuose. Na, turbūt kokiame užmirštame sandėlyje „Toyota“ rado atliekamų ir panaudojo. Nieko čia keisto – jie juk dailūs, o ir ekologiška. Panaši situacija ir su sėdynių šildymo mygtukais, skirtumas tik vienas – šie nėra labai stilingi.

Tačiau kita salono įdomybė gali prajuokinti. Ne ji pati, bet vieta. Laikrodžiui „Auris“ salone pasirinkta tokia vieta, kad jis ne ką blogiau matomas tupint bagažinėje nei vairuotojo sėdynėje. Priedo, jis prie bendros prietaisų skydelio stilistikos tinka ne ką labiau nei Picasso kubizmas Mona Lizos fone. Praktiškai visuose automobiliuose laikrodis įtalpinamas į prietaisų skydelį greta spidometro, tad ką jis veikia greta „bardačioko“?

Išties, keista. Suprantu, kad automobilio išorę ir vidų kuria skirtingos komandos, tačiau čia vaizdas toks, kad net automobilio priekinė konsolė buvo padalinta į tris dalis ir kiekviena jų turėjo po atskirą dizainerių komandą. Pirmajai iš kairės galima rašyti labai gerą balą, tuo tarpu vidurinioji su dešiniąja dėl kažko nesusitarė.

Prie keistokos centrinės konsolės kiekvienam naujo „Auris“ savininkui teks įprasti. Žmonės įpranta prie kur kas keistesnių dalykų automobiliuose, o ir tų ne visada logiškai paaiškinamų sprendimų turi kiekvienas. Pavyzdžiui, aštuntos kartos „Honda Civic“ („kosminis“) turi „Start-stop“ mygtuką kairėje vairo pusėje, kai užvedimo raktelis kišasi dešinėje. Ir ką? Dėl puikaus dizaino, gerų variklių ir patikimumo tai buvo dar vienas labai sėkmingas „Civic“ modelis.

Įvairovė

Kad „Auris“ universalas bus vienas sėkmingiausių „Toyota“ modelių 2014-ais, net neabejoju. Pirma, jis turi didelį variklių pasirinkimą: du benzininiai, du dyzeliniai ir vienas hibridinis. Bazinė kaina su 1,6 l darbinio tūrio benzininiu 132 AG varikliu nesiekia nei 50 tūkst. Lt. Pradinė hibrido kaina – 69 tūkst. Lt.

Antra, įvairiausiais parametrais jis nenusileidžia konkurentams: bagažinės talpa, komplektacijų ypatumais bei yra visai simpatiškas. Išoriškai.

„Auris“ universalas taip pat yra visiška šviežiena „Toyota“ gamoje, nes iki šiol tokio dydžio universalai buvo vadinami „Corolla“. Nuo dabar tie bus tik sedanai, o universalo bei hečbeko rolė perduota „Auris“ prekės ženklui, debiutavusiam prieš 7 metus. Tai galima vadinti privalumu, kadangi „Corolla“ labiau orientuota į Rusijos bei Turkijos rinkas, kurios dar neišsižadėjo sedanų, tuo tarpu „Auris“ – palyginti naujas ir neatsibodęs pavadinimas, kurio sėkmė turėtų laukti Europoje.

Plačiau panagrinėti „Toyota Auris“ universalo komplektacijas ir palyginti jas su konkurentais galite Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudę čia.

Straipsnio autorius: Paulius Sviklas/GAZAS.LT