Pamatę šio straipsnio antraštę užkietėję „Subaru“ gerbėjai turbūt kreivai šyptelės, prunkštelės, o galbūt ir nusikeiks, palydėdami šį veiksmą komentaru apie tai, kad „Impreza“ nebėra automobilis, skirtas tikram entuziastui.

Galbūt jie ir teisūs, tačiau apie savo planus pertvarkyti šį modelį taip, kad jis būtų panašesnis į tipišką C segmento modelį, japonų gamintojas kalba jau seniai. Galima konstatuoti, kad savo planus jie vykdo pavyzdingai tiksliai.

Europoje debiutavo vėliausiai

Spalio 15 d. sostinės senamiestyje įvyko europietiškos „Impreza“ versijos debiutas. Mums Senajame žemyne šio modelio teko kaip reikiant palaukti, mat vidaus rinkai skirtas modelis debiutavo dar 2011 m. pabaigoje, o tarkime, JAV jau kitų metų pradžioje. Taip jau susiklostė, kad Europoje šį hečbeką aplenkė netgi XV krosoveris, kuris iš esmės yra ta pati „Impreza“ tik su 5 cm didesne prošvaisa ir kėbulo apačią dengiančiomis plastiko apdailos detalėmis.

Turbūt nereikia ir priminti, kad „Impreza“ virsmas į tikrą europietišką C segmento modelį prasidėjo dar 2007 m. Iš esmės pasikeitė modelio dizainas ir pirmą kartą gamoje atsirado hečbekas. Prieš automobilio pasirodymą kilęs ažiotažas, esą tai bus revoliucinis produktas, kuris leis japonams kaip lygiu su lygiu konkuruoti su pačiu „Volkswagen Golf“ jam padarė meškos paslaugą. Automobilio dizainas nebuvo itin vykęs, interjeras neblizgėjo medžiagų ir surinkimo kokybe, o pagrindiniai mazgai buvo pasenę.

Reikalai teigiama linkme pajudėjo 2009 m., kai pasirodė dyzelinė „Impreza“ versija. Variklis buvo visiškai naujas kaip ir mechaninė šešių laipsnių pavarų dėžė. Visgi eiliniams vartotojams netiko nei keistas dizainas, mat žvelgiant bet kokiu kampu hečbekas atrodė baisokai, nei archajiško stiliaus interjeras, kuriame panaudotos medžiagos galėjo sudaryti įspūdį apie galimą konkurenciją daugiau iš „Dacia“, nei iš „Volkswagen“ ar „Toyota“ pusės.

Kėbulas toks pat, o erdvės daugiau

Ruošiant naująjį modelį orientaciniai „Subaru“ tikslai išliko tie patys. „Impreza“ turi tapti patraukliu modeliu jaunoms europiečių šeimoms. Pigiausia versija mūsų rinkoje kainuos 63 900 Lt, tačiau tai vis vien yra pigiausias šio gamintojo modelis. Kaip pristatymo metu kalbėjo „Subaru“ padalinio Skandinavijos ir Baltijos šalims viešųjų ryšių vadovas Thomasas Posslingas, tai yra automobilis, suteikiantis galimybę susipažinti su marke.

Įdomu tai, kad tas pats žmogus mus tikino, jog „Impreza“ yra ne masinis, o daugiau nišinis produktas, kurio gamintojas Europoje nesitiki parduoti labai daug. Visgi mūsų skaičiavimais, norint pasiekti užsibrėžtą tikslą – 1,0 mln. per metus parduodamų automobilių dar iki 2018 m. naujojo hečbeko realizavimo apimtys bus svarbus veiksnys. Panašu, kad prioritetinės šiuo atveju yra Japonijos, Azijos ir galbūt JAV rinkos.

Taigi šiek tiek apie naująjį „Impreza“ hečbeką. Įdomu tai, kad nors išorės dizainas visiškai pasikeitė, automobilio kėbulo ilgis ir plotis nepakito. Aukštis sumažėjo 10 mm, tačiau tiek pat patiko ir prošvaisa, taigi jei matuosime nuo žemiausios dugno vietos iki stogo viršaus ir šis matmuo bus visiškai nepasikeitęs. Erdvės salone pastebimai padaugėjo inžinieriams stumtelėjus į kėbulo galus priekinę ir galinę ašis bei taip 25 mm padidinus bazę.

Spartietiškas, bet tvarkingas interjeras

Kitas praktiškam C segmento hečbekui svarbus rodiklis yra bagažinės tūris. Jis padidėjo visais 80 l, nors pakrovimo aukštis (760 mm) lengvajam automobiliui gal kiek ir per didelis. Pastarąjį trūkumą su kaupu kompensuoja dėl pritaikytų naujų įvorių galinėje pakaboje maksimalus tempiamos priekabos svoris pasidėjo iki 1500 kg.

„Impreza“ interjeras vis dar pakankamai spartietiškas, tačiau pažanga jaučiasi – niekas pernelyg nekrinta į akis, o medžiagų kokybė jau nebeerzina. Jei nesugalvosite apžiūrėti kurio nors iš populiariausių C segmento modelių naujojo hečbeko viduje apskritai galėsite įsikurti ganėtinai maloniai. Tiesa, patogiai įsitaisyti vairuotojo sėdynėje mums taip ir nepavyko – arba pedalai buvo per arti, arba vairas per toli. Taisyklinga sėdėsena su stačiu kampu pakeltu atlošu taip pat nebuvo itin komfortiška, mat jo išlinkimas ne visai atitinka nugaros linijas.

Modelio pristatyme „Subaru“ pateikė modelius su 1,6 l darbinio tūrio benzininiais varikliais ir belaipsnėmis automatinėmis transmisijomis. „Sport“ komplektacijos modelio, kokį vairavome mes, kaina Lietuvoje yra 79 400 Lt. Už šią solidžią sumą klientai gaus dviejų zonų automatinį oro kondicionierių, 4,3 colio skersmens spalvotą ekraną multimedijos įrangos valdymui, garso sistemą su šešiais garsiakalbiais, USB jungtis, lietaus daviklius, ksenono dujų išlydžio priekinius žibintus, galinio vaizdo kamerą ir dalinai oda apmušalais aptrauktas sėdynes.

Amerikiečiai ir japonai gauna daugiau

Dar smagiau viskas atrodo prisimenant tai, kad visi modeliai iš pradedant nuo bazinio turi automatinę „start-stop“ sistemą, pagalbinę įkalnės įveikimo sistemą ir pažemintą perdavimo skaičių (versijoms su mechaninėmis pavarų dėžėmis). Prabangiausioje „Sport+“ komplektacijoje atsiranda didesni 17 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankius, slenksčiu apdailą, tamsintus langus ir aliuminio pedalus. Pastarosios įrangos kaina siekia 4 tūkst. Lt.

Jeigu neminėsime žvilgančių „metallic“ dažų, kurie „Impreza“ modeliams kainuoja 1,4 tūkst. Lt tuo pirkėjų improvizavimo galimybės ir baigiasi. Europos rinkai skirtuose modeliuose montuojamas tik minėtas 1,6 l darbinio tūrio benzininis variklis, kurio maksimali galia siekia 114 AG, o didžiausias sukimo momentas – 150 Nm ir penkių laipsnių mechaninė arba belaipsnė automatinė transmisijos. JAV rinkai skirtas modelis parduodamas ir su sedanu kėbulu. Taip pat ten siūlomas ir 148 AG, 2,0 l darbinio tūrio benzininis motoras.

Europiečiai taip pat negaus modelių su priekiniais varomais ratais. „Subaru“ tvirtina, kad degalų sąnaudų skirtumas lyginant modelį varomą viena ašimi ir su visų ratų pavara siekia vos 0,1 l/100 km, todėl tokios versijos įvedimas į rinką ekonomiškai netikslingas.

Nei greičio, nei garso

„Impreza“ elgesys kelyje šiek tiek nuvilia. Satelitų rinkinys vietoje pavarų dėžės reiškia, kad staigus pagreitėjimas praktiškai neįmanomas, juolab kad variklis nėra galingas, o automobilis sveria visus 1400 kg. Visus nuolatinės keturių ratų pavaros privalumus galima pajusti tik žiemą, tačiau stabilumo bandymai važiuojant šlapia asfalto danga parodė, kad viršijant 80 km/val. galiniai ratai ima reikšti pretenzijas dėl riboto sukibimo.

Trūksta grįžtamojo ryšio iš vairo mechanizmo, jame juntamas pernelyg didelis laisvumas, nors galbūt to ir galima tikėtis, juk šiaip ar taip net patys „Subaru“ atstovai sako, kad tai yra labiausiai moterims tinkantis gamintojo modelis. Visgi ko mes pasigedome labiausiai tai charakteringo horizontalaus benzininio variklio burzgėjimo. Net jei garso izoliacija būtų prastesnė ir viduje girdėtume motoro gausmą, esmės tai nekeistų, nes tas tonas yra niekuo neišskirtinis.

Šiek tiek guodžia tai, kad pakaba kaip buvo, taip ir liko pavyzdingai subalansuota – ne per minkšta, kad automobilis nelinguotų posūkiuose, tačiau pakankamai komfortiška, kad be didelės dramos neutralizuotų ir keletą sezonų neužtaisytas duobes. Stabdžiai, beje, taip pat labai efektyvūs.

Išvada:

Atsiliepimai apie automobilį labai priklauso nuo to, kokius lūkesčius yra susikūręs jį vertinantis asmuo. Būtent todėl patyrusio žurnalisto, užkietėjusio markės gerbėjo, šiaip vidutinio statistinio vairuotojo komentarai apie naująjį „Impreza“ hečbeką gali būti stebėtinai panašūs.

Visiems, kad nors mažumėlę domisi automobiliais šis modelis asocijuojasi su lenktynėmis, raliu ir tokiais žinomais vardais kaip 2001 m. pasaulio ralio čempionas Colinas McRae, o jų vaizduotėje iškyla žvyrkelio greičio ruože šonu slystantis mėlynas sedanas su mistiniu skaičių deriniu „555“.

Tuomet sunku rasti kažkokį sąryši tarp susikurto įvaizdžio ir automobilio, kurį matote nuotraukose. Liūdna tiesa yra tokia, kad 2008 m. „Subaru“ pasitraukė iš Pasaulio ralio čempionato ir kol kas neplanuoja grįžti į jį, o „Impreza“ tapo tikru C segmento modeliu. Jis elegantiškas, bet ne pretenzingas, pakankamai erdvus ir tvarkingas, galbūt kiek per brangus, tačiau siūlantis gausybę įrangos.

O aštraus charakterio ir automobilių sporto paveldo ieškoti nėra prasmės. Tai automobilis skirtas išvykoms po prekybos miestelius savaitgaliais, o ne raliui.

Tvarkingas ir erdvus interjeras

Puikiai subalansuota pakaba

Elegantiškas išorės dizainas

Prieš

Didelė bazinės komplektacijos modelių kaina

Maža variklių ir transmisijų pasiūla

Silpnas benzininis variklis

Daugiau informacijos apie galimas šio modelio komplektacijas galite rasti Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

Teksto autorius: Saulius Rinkevičius/GAZAS.LT, fotografas: Julius Kalinskas/15min.lt