„Rally Classic“ Druskininkuose negailėjo intrigos: visą ralį pirmavo Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, juos pastoviai vijosi Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, tačiau paskutiniame greičio ruože netikėtą šuolį iš trečios vietos į pirmą padarė Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu.

Nuo pat ralio pradžios į priekį išsiveržė V.Švedas, tačiau jį aktyviai vijęsis M.Samuičio ir R.Šaučikovo ekipažas savo pasiekė ketvirtame, naktiniame greičio ruože. Po paskutinio penktadienio GR abiejų lyderių laikas buvo identiškas ir šeštadienį jie pradėjo „nuo nulio“.

Pirmoje šeštadienio pusėje V.Švedas buvo nepavejamas – trijuose greičio ruožuose jis sugebėjo nuo M.Samuičio atsiplėšti daugiau nei 35 sek., tačiau paskutiniame, 34,9 km ilgio GR, viskas apvirto aukštyn kojomis. V.Švedo „Mitsubishi Lancer Evo“ GR viduryje nuleido ratą ir ekipažas sugaišo daugiau nei tris minutes, kol jį pasikeitė – per tą laiką juos spėjo aplenkti visi artimiausi persekiotojai.

Šiuo momentu puikiai pasinaudojo G.Notkus su D.Strižanu. Puikų tempą visa šeštadienį demonstravęs ekipažas vijosi M.Samuitį ir prieš paskutinį GR juos skyrė vos 0,2 sek. Paskutiniame GR G.Notkus akseleratoriaus neatleido ir aplenkė M.Samuitį, tapdamas trečiojo „Classic Rally“ nugalėtoju.

„Tikėjausi būti antras, bet apie pirmą vietą negalvojau“, – po finišo neslėpdamas džiugių emocijų sakė G.Notkus. Tai – pirmas šiemet jo laimėtas Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Šios pergalės dėka G.Notkus pakilo į ketvirtą vairuotojų įskaitos antroje grupėje vietą – prieš ralį jis buvo šeštas.

Lenktynininkas visą šeštadienį demonstravo spartų tempą – daug geresnį nei penktadienį. Stebuklingos sėkmės formulės G.Notkus neatskleidė: „Tiesiog gerai pailsėjom ir tinkamai pasiruošėm naujai dienai.“ Jo „Mitsubishi Lancer Evo“ taip pat neturėjo jokių rimtesnių techninių nesklandumų.

Trečioje vietoje finišavo Mindaugas ir Artūras Daunoravičiai, nuo lyderio atsilikę daugiau nei dvi minutes, ketvirti liko 2011 ir 2012 m. „Classic Rally“ nugalėjęs V.Švedo ir Ž.Sakalausko ekipažas, penkti – dalį greičio ruožų be stabdžių važiavę Vaidotas Žala su Dainiumi Alenka.

Nesėkmingai ralis baigėsi ir penktoje vietoje važiavusiam E.Michalausko ir A.Šablevičiaus ekipažui. Paskutiniame GR jų „Mitsubishi Lancer Evo“ užsidegė ir jie nebaigė ralio iki finišo likus tik keliolikai kilometrų.

„Rally Classic 2013“ „Top 10“ po finišo:

Vieta
 
St.
Nr.
I vairuotojas
II vairuotojas
Klasė
Automobilis
Rezultatas
Intervalas
Vidutinis greitis
Nuo lyderio
1
 
5
 
Giedrius Notkus
Dalius Strižanas
2
Mitsubishi Evolution IX
01:10:00.7
 
113.81 km/h
 
2
 
3
 
Martynas Samuitis
Ramūnas Šaučikovas
2
Mitsubishi Evolution IX
01:10:03.6
+00:02.9
113.73 km/h
+00:02.9
3
 
10
 
Mindaugas Daunoravičius
Artūras Daunoravičius
3
Mitsubishi Evolution IX
01:12:08.8
+02:05.2
110.44 km/h
+02:08.1
4
 
1
 
Vytautas Švedas
Žilvinas Sakalauskas
2
Mitsubishi Evolution X
01:13:08.3
+00:59.5
108.94 km/h
+03:07.6
5
 
6
 
Vaidas Žala
Dainius Alekna
3
Subaru Impreza WRX STI SPEC-C
01:16:18.1
+03:09.8
104.43 km/h
+06:17.4
6
 
22
 
Gediminas Ramonas
Kęstutis Būzius
2
Mitsubishi Evolution IX
01:17:03.4
+00:45.3
103.40 km/h
+07:02.7
7
 
2
 
Ramūnas Čapkauskas
Tomas Šipkauskas
3
Mitsubishi Evolution IX
01:17:19.1
+00:15.7
103.05 km/h
+07:18.4
8
 
16
 
Gintautas Šlepikas
Audrius Pivoras
4
Honda Civic Type R
01:17:51.6
+00:32.5
102.34 km/h
+07:50.9
9
 
11
 
Dainius Matijošaitis
Mindaugas Čepulis
3
Mitsubishi Evolution IX
01:22:09.5
+04:17.9
96.98 km/h
+12:08.8
10
 
19
 
Kamil Butruk
Dzienis Bartosz
3
Mitsubishi Evolution VII
01:32:00.3
+09:50.8
86.60 km/h
+21:59.6

Ralio eiga

Atnaujinta po 7 GR. Pirmosios vietos savininkas po truputį aiškėja – antrą dieną V.Švedas vilčių nepalieka nei vienam konkurentui. Po septynių GR jis prieš antroje vietoje esantį M.Samuitį pirmauja jau daugiau nei 35 sek. 

Tuo tarpu dėl antros vietos paskutiniame GR virs atkakli kova. Čia įsitaisiusį M.Samuitį nori išstumti G.Notkus – juos po 7 GR skiria vos 0,2 sek. 

Atnaujinta po 6 GR. V.Švedas dominuoja toliau: šeštą GR jis įveikė daugiau nei 7 sekundėmis greičiau už antroje vietoje likusį M.Daunoravičių. Trečias liko G.Notkus, ketvirtas – M.Samuitis, penktas – R.Čapkauskas. Jo „Mitsubishi Lancer Evo“ penktadienį naktiniame GR patyrė variklio gedimą, tačiau per naktį mechanikai automobilį sugebėjo sutvarkyti.

Bendroje ralio įskaitoje didelių pasikeitimų nėra, tik vis aštrėja kova tarp M.Samuičio ir G.Notkaus ekipažų. Po 6 GR juos skiria mažiau nei 7 sekundės – jie užima atitinkamai antrą ir trečią vietas tiek bendroje, tiek 2 grupės įskaitoje.

Atnaujinta po 5 GR. Antroji diena prasidėjo Vytauto Švedo dominavimu: daugiau nei 10 sekundžių greičiau už antrą likusį Giedrių Notkų su Daliumi Strižanu įveikęs penktą greičio ruožą, jis išsiveržė į vienvaldžio lyderio poziciją. Jo pagrindinis konkurentas M.Samuitis šiame GR liko penktas, nuo V.Švedo atsilikdamas daugiau nei 15 sek.

Trečią-ketvirtą vietas šiame GR pasidalino nereguliarūs ralio dalyviai: Mindaugas ir Artūras Daunoravičiai bei Dainius Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu. Pastarasis ekipažas ralio varžybose šiais metais dalyvauja tik pirmą kartą. Pirma  ralio diena D.Matijošaičiui nebuvo sėkminga – palaikęs gerą  tempą pirmuose greičio ruožuose, po trečio finišo jis susidūrė su variklio gedimu ir naktiniame negalėjo važiuoti dideliu greičiu, tad prarado daug laiko.

Šešti, nuo lyderio atsilikę 17 sek., liko Eugenijus Michalauskas ir Adomas Šablevičius. Septintas – pirmasis „Subaru Impreza“ lyderių tarpe, Vaidoto Žalos ir Dainiaus Aleknos ekipažas. Jų automobiliui penktadienį buvo nutikęs neretas ralyje gedimas – trūko stabdžių šlangelė ir ekipažas didžiąją dalį pirmos dienos važiavo stabdydamas žeminant pavaras.

Bendroje ralio įskaitoje po 5 GR pirmauja V.Švedas, M.Samuičio ekipažą lenkdamas 15,7 sek. Trečias – G.Notkus, nuo lyderio atsiliekantis 23,3 sek., ketvirtas – M.Daunoravičius, V.Švedui pralaimintis 43,6 sek.

Atnaujinta po 4 GR: Juodoje tamsoje suorganizuotame greičio ruože tamsos gąsdinimams geriausiai atsispyrė Martynas Samuitis. Ramūnas Šaučikovas puikiai suskaitė stenogramą ir per 22,8 km ilgio tamsią trasą šis ekipažas sugebėjo panaikinti visą iki Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko trūkstamą deficitą – 16,9 sekundės. M. Samuitis ir V. Švedas dalinasi pirmąją vietą – jų laikai po keturių greičio ruožų yra absoliučiai identiški. Taigi, į šeštadienį lenktynininkai perkels dar daugiau intrigų.

Į trečiąją vietą iš ketvirtosios pakilo Giedrius Notkus su Dalium Strižanu. Jie pozicijomis apsikeitė su Daunoravičių ekipažu.

Po penktadienio pirmąsias 7 pozicijas dalinasi sportininkai, važiuojantys „Mitsubishi Evolution“ technika. Būrį „Evo“ vejasi Vaidas Žala su Dainiumi Alekna – jie pilotuoja „Subaru Impreza WRX STI Spec-C“.

„Honda Civic Type-R“ pilotuojantis Gintautas Šlepikas su šturmanu Audriumi Pivoru taip pat parodė gerą paskutinio penktadienio greičio ruožo įveikimo laiką. Savo klasėje jie prieš artimiausią persekiotoją Joną Pipirą išlaiko didesnę nei minutės persvarą.

„Rally-Live.lt“ duomenimis, du lietuvių ekipažai naktiniame greičio ruože pasitraukė dėl gedimų. Ralis baigtas Justo Tamašausko bei Mindaugo Čeko ekipažams.

Atnaujinta po 3 GR: Vytautas Švedas tempą diktavo ir trečiajame greičio ruože. Beveik dvidešimties kilometrų ilgio atkarpoje jis buvo akivaizdžiai greitesnis už visus savo konkurentus. Antri pagal greitį šiame ruože buvo Mindaugas bei Artūras Daunoravičiai. Jie nuo Švedo atsiliko 12,4 sekundės ir bendroje įskaitoje šoktelėjo į 3 poziciją.

Tuo tarpu Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas 19 km ilgio trasoje sugaišo kiek daugiau laiko ir iš 3 vietos bendroje įskaitoje nukrito į penktąją. Juos nuo lyderių skiria daugiau nei 26 sekundės.

Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu ir toliau laikos įsikibę antrosios pozicijos.

Po trečiojo greičio ruožo „Rally Classic“ varžybas paliko trys lietuvių ekipažai: Ričardas Baubinas su Algirdu Čičinsku, Dainius Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu ir legendinis Dovilas Čiutelė su Aleksandru Dainiu. Visus juo pavedė techniniai gedimai.

Suomių Taisko Lario ir Pasi Torma ekipažas su kelių dešimčių metų senumo kompaktišku „Toyota Starlet“ automobiliu trečiajame greičio ruože parodė puikų tempą – jie aplenkė ne vieną ekipažą, važiuojantį su gerokai galingesne technika.

Atnaujinta po 2 GR: Antrasis greičio ruožas pareikalavo daugiau aukų – su gedimais susidūrė net keturi automobiliai: du lietuvių ir po vieną lenkų bei suomių ekipažą.

Lyderio poziciją po antrojo ruožo išlaiko Vytautas Švedas, tačiau nuo jo turėtos 1,9 sekundės persvaros Martųnas Samuitis „nukirpo“ 0,3 sekundės. Kova labai apylygė – 17,8 km ilgio trasoje penki pirmieji ekipažai tilpo į 6 sekundžių intervalą.

Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas išlaiko trečiąją poziciją, tačiau jiems į nugarą kvėpuoja Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas su „Mitsubishi Evolution IX“ automobiliu.

Dainius Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu kol kas nuo lyderių atsilieka 1 minute ir 17 sekundžių. Šis ekipažas kėsinasi į Gedimino Ramono užimamą 7 vietą.

Labai efektingai ir efektyviai vairuoja Karolis Raišys, kuriam stenogramą skaito Vytautas Dusevičius. Su BMW M3 automobiliu jie nuo Vytauto Švedo atsilieka 1 minutę ir 22 sekundes. Tačiau be papildomos varančiosios ašies konkuruoti su visus varančiuosius ratus turinčiais „Evolution“ arba „Impreza“ – tikrai sudėtinga.

Atnaujinta po 1 GR: Pirmąjį greičio ruožą greičiausiai įveikė Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas su „Mitsubishi Evolution X“ automobiliu. Jie 9,25 km ilgio žvyru padengtą trasą įveikė per 4 min. 38,7 s. 1,9 sekundės nuo lyderių atsilieka Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, o trečioje vietoje finišavę Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku pirmąjį greičio ruožą įveikė tik puse sekundės lėčiau nei antrąją poziciją užimantis ekipažas.

Pranešama, kad pirmųjų devynių kilometrų neatlaikė Justo Tamašausko ir Luko Vosyliaus technika. Variklio gedimą patyrė ir Mindaugo Čeko ir Pauliaus Balčiūno ekipažas.

Gerą tempą demonstruoja Gintautas Šlepikas su „Honda Civic Type-R“. Jis nuo artimiausio savo klasės varžovo Mantvydo Repšio atitrūko 1,2 sekundės, tačiau identišką laiką parodė ir BMW M3 pilotuojantis Karolis Raišys.