Na, gerai, mes pripažįstame, kad nesame reklamos specialistai. Lengvo romantinio turinio romano taip pat nesiruošiame rašyti. Taigi kalbėjome su ironija. Oro temperatūra dieną jau ne pirmą savaitę yra žemiau 10 laipsnių Celsijaus ribos, taigi galite suprasti, kad tinkamų sąlygų tokiems bandomiesiems važiavimams šalyje nebus dar ilgai.

Keliavo per Baltijos šalis

Mes sakome visiškai rimtai, kad šio automobilio laukėme su nekantrumu jau gerą pusmetį. Ženevoje jis mums paliko labai gerą įspūdį vien jau todėl, kad realybėje atrodė dar geriau nei nuotraukose ir jau tuomet pradėjome trinti rankas bei nekantraudami laukti, kada pagaliau turėsime progą jį apčiupinėti.

Lietuvoje naujasis „Opel Cascada“ turėjo pasirodyti dar liepos mėnesį, tačiau galiausiai aplinkybės susiklostė taip, kad bandomiesiems važiavimams skirtas automobilis buvo pagamintas tik rugpjūtį. Kelionę po Baltijos šalis nuotraukose matomas modelis pradėjo nuo Talino. Vėliau jis lankėsi Rygoje ir tik praėjusią savaitę galiausiai pasiekė Vilnių.

Lietuvoje daug parduoti nesitiki

Tokia yra įprastinė visų bandomųjų „Opel“ kelionė. Tačiau net jei maršrutas ir būtų kitoks, prioritetai šiuo atveju vis vien būtų atitekę kolegoms estams. Gamintojo atstovybės Vilniuje darbuotojai pripažįsta – Lietuvoje toks kabrioletas daugiau skirtas pademonstruoti gamintojo galimybes ir greičiausiai nebus itin populiarus modelis.

Kaip ten bebūtų, kai lapkričio viduryje jis pagaliau atvyko į Lietuvą, mes tučtuojau pasinaudojome galimybe jį išbandyti.

Galime dar kartą išsakyti pagyrimo žodžius modelio kėbulo linijas nubrėžusiems „Opel“ dizaineriams. Galbūt kai kam nepatiks masyvokos jo proporcijos arba dinamiškumo įvaizdį turinčios sustiprinti briaunos kėbulo šonuose, tačiau mums „Cascada“ dizainas atrodo vienalytis, o tai jau nemažas pasiekimas bet kuriam automobiliui.

Galbūt tą sunku įvertinti žvelgiant į nuotraukas be ryškaus objekto palyginimui, tačiau „Cascada“ yra didelis automobilis. Bendras kėbulo ilgis siekia 4696 mm, taigi jis vos 2 mm trumpesnis už „Astra“ universalą.

Skurdi bazinė įranga...

Visgi, kad ir toks išvaizdus tai būtų kabrioletas, grožis nepadės sulaikyti šalin bėgančių klientų, kuriuos išgąsdins kaina. Na ir kas, kad bazinės komplektacijos modelis su 1,4 l darbinio tūrio benzininiu varikliu ir mechanine šešių laipsnių pavarų dėže kainuoja tik 77 282 Lt. Už šią sumą pirkėjai gaus tik tokią įrangą kaip kondicionierius, kompaktinių diskų grotuvas ir plieniniai ratlankiai.

Įrangos lygių yra vos du. Antrajame pasiūla šiek tiek geresnė: dviejų zonų klimato kontrolės sistema, 18 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai, geresnė garso įranga su multimedijos valdymo ekranu, priekiniai rūko žibintai, gale montuojami šviesos diodai ir saugos diržus paduodantys elektros varikliukai. Skirtumas tarp abiejų įrangos lygių – beveik šeši tūkst. Lt. Ir tai geriausias pasiūlymas.

...ir brangi papildoma

Jei kalbėsime apie automobilį, kurį matote nuotraukose, jo kaina yra gerokai didesnė. Priekinius jo ratus per mechaninę šešių laipsnių pavarų dėžę suka benzininis 170 AG, 1,6 l darbinio tūrio variklis su turbokompresoriumi, o įrangos jis turi labai daug. Pradedant įmantriausiu įmanomu žibintų komplektu su automatiniu ilgųjų šviesų perjungimu ir baigiant įspūdingais 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais. Iš viso kabriolete to gėrio sumontuota už 45,5 tūkst. Lt, o bendra kaina siekia 132 tūkst. Lt.

Tai jau tokių modelių kaip „Audi TT“ ar „Mercedes-Benz SLK“ teritorija, nors iki vidutinio dydžio prabangių kabrioletų, tarkime, 3 serijos BMW išlaikomas saugus maždaug 20 tūkst. Lt atstumas. Vertinant markės įvaizdžio klausimą ir ypač prisimenant, kad tokie automobiliai yra prabangos prekės, galima įtarti, kad potencialių klientų apsisprendimas dažniau pakryps ne „Opel“ kabrioleto naudai.

Vikresnis už universalą

Visų pirma, automobilis puikiai įrengtas. Medžiagų ar surinkimo kokybė skeptiškai šios markės atžvilgiu nusiteikusius asmenis gali kaip reikiant nustebinti.

Odos apmušalais aptrauktos elektra valdomos sėdynės kainuoja beveik 10 tūkst. Lt, tačiau atrodo puikiai, yra labai patogios ir tikrai nepadarytų gėdos bet kuriam prabangių automobilių gamintojui. Keleiviai, kuriems teko įsitaisyti gale, kalbėjo, kad vietos visiškai užteko, o ir pačios sėdynės buvo išties patogios.

Ne itin patogus yra kiek per didelis ir per storas vairas bei koks šimtas mygtukų centrinėje konsolėje. Rasti norimą vairuojant ir būtent tuo metu, kai jums to reikia, yra beveik neįmanoma.

Turbokompresorius palengvina darbą vairuotojui

Juntamas vairo laisvumas šiek tiek gąsdina. Ypač važiuojant užmiestyje. Taip pat ir visų pedalų, kuriuos spaudžiant kartais gali susidaryti įspūdis, kad jie kybo ore. Visgi reakcija į pasukimą pakankamai greita, šešių laipsnių mechaninė transmisija veikia pavyzdingai tiksliai, o efektyvūs stabdžiai leidžia išnaudoti ir variklio galimybes.

Turbokompresoriaus buvimas reiškia, kad didžiausias 260 Nm sukimo momentas išvystomas jau ties 1650 aps./min. Prie automobilių su dyzeliniais varikliais pripratusiam lietuviui tai labai palengvintų adaptacijos laikotarpį, mat trečią pavarą be didelio streso gali jungti vos viršijęs 30 km/h.

Viršvoris lemia didesnes degalų sąnaudas

Specialiai šiam modeliui modifikuodami turimą platformą, „Opel“ konstruktoriai turbūt neturėjo labai daug patirties, nes kabrioletas išėjo labai jau sunkus. Techniniame pase ties tuščio automobilio svoriu įrašytas skaičius siekė 1750 kg. Tai yra net 350 kg daugiau nei „Astra“ universalo.

Dėl puikiai sureguliuotos pakabos ir efektyvių stabdžių tas viršsvoris nėra itin juntamas. Dalis nuopelnų už pavyzdingą automobilio elgesį atitenka ir beveik 3400 Lt kainuojančiai „Flex Ride“ sistemai, kuri nuolatos seka važiuoklės standumą.

Ko neįmanoma neutralizuoti, tai papildoma įranga dėl didelio svorio išaugančių degalų sąnaudos. Nors gamintojas skelbia, kad modeliui su 1,6 l benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže 100 km kelio įveikti turėtų užtekti 6,3 l degalų, mūsų bandomojo važiavimo metu vidutinės sąnaudos buvo 8,4 l/100 km, kai mes laiką leidome užmiestyje. Ir pakilo iki 9,0 l/100 km vos tik grįžome į sostinės gatves.

Išvada

„Cascada“ dizainerių komandos vadovas Andrew Dysonas modelio pristatymo Ženevoje metu pasakojo, kad įkvėpimo konstruktoriai sėmėsi per petį žvelgdami į „Audi A5“. Automobilis išties gana stilingas, kokybiškai surinktas ir tiksliai valdomas, kad galėtų būti realus konkurentas minėtam modeliui.

Ką mums „Opel“ atstovas dar tvirtino, tai kad kainos atžvilgiu jis labiau artimas „Golf“ kategorijai.

Šito negalime nei patvirtinti, nei paneigti, mat nepadoriai brangios papildomos įrangos prifarširuotas bandomasis kabrioletas labai brangus ir viena koja netgi pataiko į rodsterių teritoriją. Ar versija kainuojanti ne 132 tūkst., o 80 tūkst. Lt yra tokia pat gera ir sudarytų tokį pat stiprų įspūdį, dėl kurio kiekvienas pasinažinėjimas šiuo automobiliu būtų tikra pramoga? Galbūt. Svarbiausia, kad ne su plieniniais ratais.

Už:

Į akį krintantis išorės dizainas

Pavyzdinga medžiagų ir surinkimo kokybė

Dinamiškas automobilio charakteris

Prieš:

Pernelyg didelė papildomos įrangos kaina

Per didelės degalų sąnaudos

Didelis svoris

Teksto autorius: Saulius Rinkevičius/GAZAS.LT, fotografas: Julius Kalinskas/15min.lt