Paskutiniu metu ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje vyksta elektifikacija. Žinoma, kalbu apie automobilių pasaulį. „Volkswagen” štampuoja ID serijos elektromobilius, „Nissan” į apyvartą leidžia vis daugiau atnaujintų „Leaf” modelių, „Cupra” pristatė naująjį „Born”, o BMW siūlo rinktis nulinės emisijos transportą iš savo „i” modelių gamos. Net „Subaru” ir tai greitu metu pasauliui siūlys įsigyti naują elektromobilį keistu pavadinimu „Solterra”.

Šie mano paminėti gamintojai – tik maža dalis tų, kurie po truputį adaptuojasi prie naujosios eros. Vienas iš nepaminėtų – „Mercedes - Benz”. Tai gamintojas, kuris ne tik negali sau leisti atsilikti nuo naujovių, tačiau kaip visi per daugybę metų esam įpratę – turi jas diktuoti. Akivaizdu, kad gamintojas tai puikiai supranta ir nieko nelaukia. Lietuvoje jau važinėja tokie elektra varomi krosoveriai, kaip EQA ar EQC bei mikroautobuso kėbulą turintis EQV. Tačiau vos prieš mėnesį Lietuvoje buvo pristatytas vienas moderniausių ir prabangiausių elektra varomų sedanų. Jį, žinoma, pristatė „Mercedes - Benz”. O tas modelis vadinasi EQS. Ir tai yra ne kas kitas, o mums puikiai pažįstamos S klasės atitikmuo. Tik jau su šiek tiek trumpesne priekine dalimi, nes ten nebereikia sutalpinti didelio ir galingo vidaus degimo variklio.

Jeigu sekate automobilių rinką turbūt man pritarsite, kad su kiekvienu nauju S klasės modeliu „Mercedes - Benz” sugebėdavo nors truputį nustebinti pirkėjus. Šį kartą stebina ne truputį, o daug. Nuo didžiausio pasaulyje vientiso automobilio ekrano iki 780 kilometrų ridos. WLTP skaičiavimais, žinoma. Tačiau apie viską nuo pradžių.

Pradėkime nuo pasirinkimų. Lietuvoje galima rinktis iš trijų EQS versijų. Pigiausia, jei apskritai galima taip sakyti, kainuoja šiek tiek daugiau nei 117.000 eurų. Tai „EQS 450+” versija, kurioje bus 245 elektriniai kilovatai. Vidurinė versija už 144.000 eurų vadinasi „EQS 580 4MATIC+”. Tada jūsų perkamas modelis turės jau 385 kilovatus. O jeigu ir to dar negana, „Mercedes - Benz” siūlo įsigyti „EQS 53 4MATIC+” su 484 kilovatų galia. Tačiau tada jau teks sumokėti net 163.000 eurų. Galios išties daug, bet ir kaina didesnė nei mano namų. Tiesa, nesvarbu kurią komplektaciją pasirinks pirkėjas – automobilyje bus sumontuota 120 kWh baterija, kuri gali nuvežti mano aukščiau tekste minėtą atstumą viena įkrova. Ir čia tik pradžia.

Dar viena naujovė – atsidarančios durys. Jei mane supratote ne visiškai teisingai, tai noriu patikslinti: ne tos, kurias galima atidaryti, bet tos, kurios atsidaro priėjus prie automobilio. Kai nuslūgsta susižavėjimas šia funkcija ir jūs įsėdę į vidų paspaudžiate stabdžio paminą – durys užsidaro. Prabangu? Labai. Tik tikiuosi, kad duryse yra sumontuotas sensorius, kuris jaučia, kad šalia stovi kaimyno „Golf”. Kaip ten bebūtų, tai – pirmasis pasaulyje automobilis, kurio vairuotojui įlipant į vidų nereikia liesti durų, o veiksmui atlikti nėra pasiteliamas antras žmogus. Posakis „ne žmogus turi tarnauti automobiliui, o automobilis žmogui” čia jau įgauna visiškai kitą prasmę.

O be mano minėto didžiausio pasaulyje įmontuoto vientiso 142 centimetrų įstrižainės automobilinio ekrano, salone gali būti ir dar 3 papildomi ekranai. Žinoma, visi mažesni ir visi gale. Du iš jų – už vairuotojo ir keleivio galvos atlošų, o vienas porankyje. Kiekvienu iš jų galima valdyti automobilio multimediją. Sunku pasakyti, kam toks ekranų kiekis automobilyje gali būti reikalingas, (vis gi kuo daugiau elektronikos prietaisų, tuo elektromobilis išsikrauna greičiau) tačiau tikslas – prabanga, todėl aš sužavėtas.

„Mercedes - Benz” kurdami EQS modelį daug investavo ir į apšvietimą. Lauke svarbiausi - žibintai. Čia gamintojas naudoja, kaip skelbia „Mercedes”, skaitmeninę, didelės raiškos technologiją. Ji labai padeda važiuojant naktį, prastai apšviestuose keliuose. Žibintai dirba kartu su saugumo sistemomis. Jeigu važiuojant automobiliu tamsiu paros metu saugos sistemos priekyje fiksuoja einantį žmogų, žibintai keletą kartų stipriau apšvies objektą, norėdami atkreipti jau galbūt nebe pirmą valandą prie vairo sėdinčio žmogaus dėmesį, taip užtikrindami dar didesnį budrumą ir mažesnę kontakto galimybę. O jei išvažiuosite į priešingą eismo juostą, šviesos sukurs trikampio, rodančio kryptį, kuria reikia persirikiuoti, projekciją. Šioms sistemoms funkcionuoti padeda 350 automobilyje sumontuotų jutiklių. Sunku nesutikti, kad šiuo metu išmaniosios technologijos išgyvena aukso amžių.

Na, o vidaus apšvietimas gal gyvybių ir negelbsti, tačiau naktį atrodo ne ką prasčiau už kai kuriuos pasaulyje garsius paveikslus. Vien spalvų pasirinkimas didesnis, nei dalyje dažų parduotuvių. O kur dar visame salone įmontuotos LED juostos: ant centrinės konsolės, prie porankio, prie kojų, ant galinių durų ir dar daugiau. Tai – neabejotinai vieną detaliausių salono apšvietimų turintis automobilis.

Kalbant apie interjerą yra ir dar viena funkcija, kurios negaliu nepaminėti. Šią funkciją jau senokai turi daugumos išmaniųjų telefonų naudotojai. Tai – valdymas balsu. Ištarus frazę „Hey Mercedes” automobilis sureaguoja ir laukia jūsų komandos. Jums ištarus ją anglų kalba – vykdo. Žinoma, ne viską automobilyje įmanoma valdyti balsu, tačiau jei jums karšta, o saulė apšvietė multimedijos ekraną ir jūs vairuojate – orą atsivėsinti balsu tikrai pavyks. Nors iš mano patirties – visų pirma teks išmokti angliškus žodžius tarti taip, kad automobilis suprastų.

Kaip žinia, elektromobiliams ypač svarbu gera aerodinamika. Tai gali turėti labai daug įtakos automobilio nuvažiuojamam atstumui viena įkrova. O kuo važiuojant užmiestyje greitis didesnis, tuo daugiau įtakos momentinėms elektros sąnaudoms turi kėbulo forma. „Mercedes - Benz EQS” ir šioje vietoje žengia priekyje. Šis modelis turi aptakiausią kėbulą pasaulyje. Jo koeficientas 0,2. Žinau, kad šie skaičiai jums turbūt nieko nesako, tad palyginimui – iki šiol aptakiausio pasaulyje kėbulo titulas priklausė „Tesla Model 3”. Jo aptakumo koeficientas – 0,208. Turint omenyje, kad vidutinis modernaus automobilio aptakumo koeficientas svyruoja nuo 0,25 iki 0,3 ir vėl tenka pasakyti – įspūdinga.

O jei jums dar mažai – naujasis EQS gali pasigirti ir galiniais pasisukančiais ratais. Standartinės komplektacijos EQS galiniai ratai pasisuka iki 4,5 laipsnio, tačiau už papildomą kainą automobilio komplektacija bus pakoreguota ir ratai suksis net iki 10 laipsnių. Kodėl tai aktualu? Važiuojant dideliu greičiu, rikiuojantis į kitą juostą ar lenkiant automobilį, galiniai ratai sukasi į tą pačią pusę, kaip ir priekiniai. Tai suteikia stabilumo. Tuo tarpu apsisukinėjant mieste, galiniai ratai pasisuka į priešingą pusę nei priekiniai, taip sumažindami apsisukimo spindulį.

Žodžiu – posakis „Mersas ir Afrikoje Mersas” gal jau ir nebetinka, nes nelabai toli tame žemyne galima būtų šiuo elektra varomu modeliu nuvažiuoti, tačiau per daugybę metų globaliai suformuota nuomonė, kad „Mercedes - Benz” yra vieni iš transporto pasaulio lyderių - be abejonės teisinga.

Vizualiai automobilį apžiūrėti kviečia - Vytautas Pilkauskas.