Autoplius.lt ir vėl leidžiasi į kelionę išbandyti naujo mūsų rinkoje pasirodžiusio modelio. Tiesa, šį kartą kelionė vyko ne užsienyje o mūsų mylimoje tėvynėje. Vilnius – Panevėžys – Utena – Ignalina – Vilnius. Štai tokią daugiau nei 400 kilometrų kelionę su visai neseniai atnaujintu japonišku „Isuzu D-Max“ teko įveikti mūsų komandai. O kadangi kelionė vyko tiek miestuose, tiek autostradose, tiek vingiuotuose aukštaitijos keliuose, tiek bekelėje – automobilį pavyko išbandyti įvairiuose amplua.

Pradėkime nuo pačio automobilio. Į kelionę leidomės su 2023 metais atnaujintu ūkio darbams ir nestandartiniams kroviniams pritaikytu „Isuzu D-Max“. Automobilis apdovanotas varikliu, primenančiu 90-uosius ir senąją „Volkswagen“ gamintojo gamą. Mat po kapotu 1.9 l darbinio tūrio dyzelis. Tik ne su 66, o su 120 kilovatų. Ir vien pajudėjus pirmuosius kilometrus tapo aišku, kad ta galia skirta ne įsibėgėjimui, o jėgai. Mat traukos automobilis neturi, tačiau klampioje upėje „D-Max“ važiavo iš visos širdies.

Kalbant apie varomus ratus – jūsų pasirinkimas. Automobilis gali važiuoti tiek galinių, tiek visų ratų pagalba. Jei kelias sausas ir tiesus – logiška važiuoti vien galinių varomų ratų pagalba. Taip transporto priemonei bus lengviau ir jūs sutaupysite šiek tiek kuro. Jei kelias slidus – patartina įsijungti visų varomųjų ratų pavarą. Taip įgausite stabilumo. O įvažiavus į klampias vietoves dar galima ir sublokuoti reduktorių, kad turėtumėte maksimalų pravažumą.

Pravažumas būtent ir yra ta vieta, kur „Isuzu D-Max“ taip ir nenuvylė. Drėgną dirvožemį pravažiavo be problemų, maždaug 50 centimetrų gylio upę įveikė nesustojęs, o nuo žiemos pradžios nevalytas ir sniego pilnas sodybos kiemas automobilio nė nepristabdė. Tačiau tai vietos, kuriose važiuojant apie komfortą pagalvoti net nėra kada. Tuo tarpu važiuojant iš Panevėžio į Uteną komforto paieškoms laiko buvo. Tiesa, pačio komforto – ne. Jeigu reikėtų žodžiais papasakoti, kokį jausmą suteikia važiavimas užmiestyje su „Isuzu D-Max“, tai sakyčiau, kad ant gumos gabalėlio uždėjus 4 ratus ir paleidus riedėti nuo kalno komforto lygis būtų panašus. Kai kurie, gilesni kelio nelygumai keleivius tiesiog priversdavo šoktelėti į orą. Suprantama ir tai, kad pikapo komforto lygis turėtų padidėti jį pakrovus, tačiau į automobilį įsodinus 2 suaugusius, 1 vaiką, 2 šunis ir sudėjus visus kelionės daiktus niekas nepasikeitė. Galbūt į bagažinę įkrovus išties sunkų krovinį, tokį kaip šieno rulonas, situacija ir pagerėtų, tačiau iki tol – liūdnoka.

Prie žemo komforto lygio prisideda ir nepatogūs krėslai. Jei dalyje naujų automobilių prastą važiuoklės darbą bent iš dalies atperka patogios sėdynės, tai šį kartą net aukštos komplektacijos modelyje rasti patogią sėdėjimo poziciją buvo sunku. O kai kuriems iš keleivių – neįmanoma.

Apie valdymo savybes daug plėstis neverta – kaip daugumos pikapų, taip ir „D-Max“ valdymas nėra tikslus. Važiuoklė į vairu perduodamas komandas reaguoja vangiai, sukibimas su danga prastas (čia reikia įvertinti tai, kad automobilis buvo su purvo padangomis), o staigiame posūkyje reikia itin gerai pasirinkti greitį, jei nenorite apvirsti.

Galimos pavarų dėžės – dvi. Abi 6 pavarų. Pigiausioje komplektacijoje, žinoma, rasite mechaninę, tačiau mūsų išbandomas modelis turėjo automatinę. Prie pastarosios stipriai kabinėtis negaliu. Pavarų permetimas tikrai juntamas, ypač staigiai akseleruojant, tačiau turint omenyje, kad tai ypač ekonominės klasės gamintojas – pavarų dėžė nėra tokio bloga, kaip galėtumėte tikėtis.

Po daugiau nei 500 išbandytų automobilių „D-Max“ modelyje atradau iki šiol dar nematytą problemą. Už centrinio veidrodėlio yra sumontuoti saugumo sistemų sensoriai. Kol priekinis langas švarus – saugumo sistemos veikia. Tačiau langui išsipurvinus nustoja veikti net 3 saugumo sistemos. Langą nuvalius dažniausiai jos ir vėl pradeda veikti. Tačiau pavažiavus minutę už kito automobilio, kai lauke šlapia – vėl atsirado ta pati problema. Tačiau su tuo galima gyventi, kol apiplovimo bakelyje yra skysčio. O valytuvai – išties labai geri.

Tačiau ne viskas jau taip ir blogai. Pavyzdžiui multimedija – vieta, kuria stipriai skųstis nesinori. Taip, ji galėtų būti truputį greitesnė, tačiau atmetus greitį – yra visos reikalingos funkcijos, dydžio užtenka, veikimo greitis geras, o „Apple Carplay“ ir „Android Auto“ sistemos veikia be laido. Tai – svarbi ir patogi funkcija moderniam šių laikų automobiliui.

Dar viena teigiama „D-Max“ savybė – praktiškumas. Automobilyje daug vietos tiek priekinėje, tiek galinėje eilėje. Kabinoje tilpo ne tik mano paminėti 3 žmonės ir 2 šunys, bet taip pat ir visi kelionės daiktai. Plius – gausybė įvairiausių dėtuvių, puodelių laikiklių ir vietos patogiai pasidėti telefonui ar piniginei. Vairuotojui erdvės taip pat netrūksta. Nei kojoms, nei rankoms.

Galima pasidžiaugti ir tuo, kad atnaujintame „D-Max“ buvo ištaisyta viena pagrindinių inžinierių padarytų klaidų. Neatnaujintame modelyje kaskart atlenkiant, arba užlenkiant vairuotojo skydelį nuo saulės buvo užkabinamas ir nusukamas veidrodėlis. Galima tik įsivaizduoti, kiek kartų per dieną tai daro ūkininkas važinėdamas laukuose. Atnaujintame modelyje atlenkiant skydelį veidrodis tik paliečiamas.

Na, ir, žinoma, pats geriausias šio modelio aspektas – kaina. Todėl dabar atėjo laikas palyginti ją su konkurentų. Lietuvos rinkoje yra vos penki pardavėjai, kurie siūlo įsigyti naują automobilį, turintį pikapo kėbulą. Visų jų kainos ženkliai skiriasi.

Brangiausias pikapas mūsų šalies rinkoje – „Jeep Gladiator“. Šio prabangaus automobilio kainos startas – 82.290 eur.

Antroje vietoje – „Volkswagen Amarok“. Tiesa, priešpaskutinis modelis buvo antroje vietoje. 2023 metų naujojo „Amarok“ modelio kainos dar nėra skelbiamos. Belieka tikėtis, kad jos nepralenks „Gladiator“.

Trečioje – „Ford Ranger“. Pigiausia šio JAV gaminto pikapo versija jums kainuos 41.150 eur.

Ketvirtoje vietoje – patikimasis „Toyota Hilux“. Šis visame pasaulyje vertinamas ir daugelyje rinkų pardavinėjamas automobilis yra kainų viduriuke. Patikimojo „Hilux“ kainos startas – 36.400 eur.

Penktoji ir paskutinė vieta priklauso šiandien aprašytam „Isuzu D-Max“. Kainos startas – 28.490 eur. Šis pikapas be konkurencijos yra pigiausias naujas tokio tipo automobilis rinkoje. Tačiau svarbu nepamiršti – žemiausia kaina reiškia tai, kad nemažos dalies komfortą ir naudojimo patogumą lemiančių savybių teks atsisakyti.

Autoplius.lt primena, kad aukščiau išvardintos kainos yra už bazines šių automobilių komplektacijas. Tikėtina, kad pirkdami vieną iš jų norėsite automatinės pavarų dėžės, didesnės multimedijos, beraktės atrakinimo sistemos ar kitų papildomų elementų. O tai kiekvieno iš automobilių kainą padidins dar bent 10 proc.

Paspaudus nuorodą pamatysite visus Autoplius.lt portale parduodamus „Isuzu D-Max“:

https://autoplius.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai?make_id=80&model_id=890