Dar 2014-aisiais pradėjome rašyti apie Kauno lenktynių komandos „XTRA Racing“ ambicingą projektą – pagaminti itin greitą ir modernų „Mitsubishi Lancer Evo“. Automobilis, įprastai sutinkamas ralio varžybose, pasaulio praktikoje neretai naudojamas ir žiedinių lenktynių formato – „Time Attack“ trasose.

Paruošę automobilio kėbulą, saugos karkasą, bei gavę pagrindinius komponentus, „Xtra“ kolektyvas užsiėmė sudėtingiausia sportinio automobilio ruošimo faze – apgalvotu ir kokybišku komponentų dėliojimu į vietas.

Ši konstravimo fazė iš tiesų yra labai svarbi, tačiau lėta ir sunkiai demonstruojanti rezultatus.

Valandų valandas automobilį surinkdami ir vėl išrinkdami praleidę inžinieriai vizualiais rezultatai džiaugtis negalėjo: įvairūs laikikliai, aušinimo skysčio ar tepalo magistralės, atramos, radiatoriai – smulkmenos sudarančios sudėtingą visumą.

„Netinkamas tam tikrų detalių įkomponavimas į automobilio visumą gali lemti itin sudėtingus procesus norint pakeisti sulaužytą detalę, kas kainuotų brangų varžybų laiką. Taip pat, būtent šie darbai parodo dirbtuvių profesionalumo lygmenį – kadangi mes siekiame šiuo automobiliu pademonstruoti, jog galime rinkti ir aptarnauti pasaulinio lygmens sportinę techniką, pritaikyti inovatyvias sistemas, tad darbo valandų ir pastangų neskaičiuojame“, – visą žiemą trukusį sunkų procesą komentuoja vienas iš „Xtra“ atstovų Tomas Dapšas.

Projekte „Xtra EVO“ netrūksta nestandartinių sprendimų, kurie kainuotų daug laiko, tačiau galėtų padėti pasiekti norimą rezultatą.

Aušinimo radiatoriaus perkėlimas į galinę automobilio dalį, norint pasiekti tinkamą svorio pasiskirstymą tarp ašių, iš pirmo žvilgsnio itin uždaras priekinis buferis, leisiantis itin tiksliai nukreipti oro srautus ir išnaudoti juos automobilio prispaudimui prie kelio dangos bei maksimaliam oro aušinimui, taip pat ir vairuotojo pozicija – vienas iš „Xtra Racing“ pradininkų Andrius Kontrimas, pasakoja, jog už vairo sėsiančiam pilotui bus reikalinga komandos pagalba išvažiuojant į trasą ar judant techninėje zonoje, nes didelių šansų kažką matyti per šoninius langus jis neturės – dėl geresnio svorio paskirstymo, vairuotojo „sostas“ nustumtas į sedano vidurį, kur šoninį vaizdą užstoja kėbulo statramstis.

Itin išskirtinis šio automobilio komponentas bus elektros instaliacija. Minėtam Andriui tai ne tik darbas, bet ir aistra – jis seka šios srities progresą ir nesibodi žengti su juo koja kojon.

„Xtra EVO“ projekte šis, šiuolaikiniame pasaulyje svarba su automobilio ratais ar varikliu susilyginęs komponentas, leis itin mažu kiekiu laidų valdyti itin sudėtingą ir sėkmingą variklio valdymą užtikrinančią sistemą, kuri ne tik galės transliuoti informaciją apie piloto veiksmą trasoje, bet ir pati sieks prisitaikyti prie esamos situacijos.

Tai vienas iš pirmųjų bolidų, kuriame automobilio kompiuteris vienu metu valdys ir variklį, ir pavarų dėžę ir diferencialus – tik šių detalių tinkamas komandinis darbas gali išlaikyti šį, per tūkstantį arklio galių pasieksiantį bolidą ant trasos asfalto.

Nors visi itin kruopštūs darbai jau eina į pabaigą, artėjantis sezonas kiek atitraukė „Xtra“ vaikinus nuo „EVO“ projekto ir privertė grįžti prie klientų sportinių mašinų ruošimo – tai šių dirbtuvių duona, tačiau komanda žada neapleisti šio monstro ir jau gegužės mėnesį keliauti į pirmuosius testus.

Ar jie įvyks Kačerginės „Nemuno žiede“ – klausimas. Itin kruopščiai paruoštas automobilio plastikinis karkasas pageidauja lygios dangos, tad neatmetama galimybė šį meno kūrinį pirma išbandyti ant estiško asfalto.