Pirmoji tūkstančio mylių kelionė istorijoje, trumpiausia kada nors matyta „Formulės – 1“ lenktynininko karjera ar pats plaukuočiausias pasaulyje automobilis. Tai tikros ir labai linksmos istorijos iš automobilių pasaulio. O kuo daugiau domiuosi šiuo pasauliu, tuo tvirčiau galiu pasakyti, kad čia svarbiausia ne greitis, ne automobilio metai, ne spalva ir net ne bagažinės tūris. Svarbiausia čia – žmonės.

Pavyzdžiui. Turbūt dauguma jūsų žino, kad pirmąjį automobilį 19 amžiaus pabaigoje (1879 m.) išrado Carl Benz. Tačiau, mane labiau sudomino faktas, kad šį išradimą labiausiai išpopuliarino būtent jo žmona Bertha Ringer (geriau žinoma, kaip Bertha Benz), kai 1888 metais vyrui miegant ji pasiėmė automobilį ir nuvažiavo 106 kilometrus iki savo tėvų. Jai su šeima praleidus 3 dienas ir grįžus namo spauda jau rašė apie šį išradimą, vadindama jį „stebuklu“. Verta paminėti ir tai, kad anuomet moterys negalėdavo keliauti vienos. Turbūt todėl į kelionę ji pasiėmė savo sūnus.

Į istoriją įrašytas ir turbūt daugumai žinomas faktas, kad pirmasis už automobilių parkavimą pinigus priimantis aparatas buvo įrengtas JAV, Oklahomoje, 1935 metais. Tačiau ar žinote, kad vos jį pastačius buvo išrašyta ir pirmoji bauda? Ji atiteko vietiniam pastoriui.

Tokių istorijų yra daug, todėl šiandien skiriame dėmesį ne automobiliams, o jų vairuotojams. Daugybę tokių istorijų pririnko ilgametis automobilių žurnalistas ir knygos „The big book of car trivia“ autorius Simon Heptinstall. Būtent toje knygoje jis skaitytojams pateikia daugiau nei 1200 įdomiausių pasakojimų iš automobilių istorijos. O aš šiandien pabandysiu išrinkti keletą įdomiausių ir perpasakoti jas jums.

1896 metais visų puikiai pažįstamas automobilių gamintojas Henry Ford baigė savo pirmojo automobilio (nors šiandien į jį pažiūrėjus sunku šitaip vadinti) gamybą. Transporto priemonė vadinosi „Quadricycle“. Šį automobilį jis gamino savo nedidelėse dirbtuvėse Detroite. O baigus gamybą suprato, kad šiek tiek apsiskaičiavo. Baigtas automobilis tiesiog netilpo pro dirbtuvių duris. Henry turėjo pasitelkti kirvį ir brutalią jėgą, kad praplatintų dirbtuvių staktą bei galėtų leistis į pirmąją savo kelionę.

Noel Thomas David Gallagher – dainų kūrėjas, gitaristas ir „The Oasis“ grupės įkūrėjas vieną kartą nusipirko klasikinį automobilį už daugiau nei 100.000 svarų ir… pamiršo. Galima tik įsivaizduoti, koks suglumęs buvo Noel, kai 1967 metų gamybos restauruotas „Jaguar Mark II“ buvo pristatytas į jo kiemą. Paaiškėjo, kad muzikantas automobilį užsisakė prieš dvejus metus ir visą tą laiką jis tiesiog buvo restauruojamas. Pasirodo užsakydamas automobilį Noel planavo išmokti vairuoti ir važinėti šiuo automobiliu. Žinoma, vairuoti jis taip ir neišmoko, o jo nupirktas „Jaguar“ turbūt ir šiandien stovi jo garaže.

Verslininkas ir išradėjas Elwood Haynes 1898 metais nustebino vieną iš pirmųjų savo klientų jam asmeniškai pristatydamas naują pirkinį – inovatorišką „bežirgį vežimą“. Tam, kad turtingam daktarui pristatytų jo pirktinį, Elwood teko važiuoti nuo savo namų Indianoje iki pat Niujorko. Tai buvo pirmoji JAV įveikta 1000 mylių kelionė automobiliu, kuri truko daugiau nei mėnesį. Vėliau automobilis buvo pramintas „The Pioneer“ ir padovanotas muziejui. O 1995 metais JAV net išleido šio automobilio pašto ženklą.

Sekanti pavardė mūsų sąraše – Ernst Loof. Šiam žmogui priklauso „Formulės – 1“ rekordas, kurį abejoju ar kas nors, kada nors pagerins. Nors iš esmės Ernst turėjo gan sėkmingą karjerą, kaip automobilių dizaineris, „Formulės – 1“ lenktynėse jo karjera susiklostė kiek kitaip. Jis dalyvavo tik vienose „Grand Prix“ varžybose, kurios vyko 1935 metais, Nurburgringe. Ernst Loof stovėjo prie starto linijos, sėdėdamas automobilyje prie kurio kūrimo prisidėjo ir pats, laukdamas starto. Paskelbus startą automobilyje iš karto sugedo kuro siurblys, ir jis sustojo pravažiavęs vos du metrus už starto linijos. Taip šis vairuotojas pasiekė trumpiausios karjeros „Formulės – 1“ lenktynėse rekordą. Mat daugiau šiose varžybose jis taip ir nebelenktyniavo.

Ar žinot, kad egzistuoja plaukuočiausio pasaulyje automobilio rekordas? Ir vis gi. Šis rekordas priklauso „FIAT 500“ automobiliui ir jo savininkei Maria Mugno. Ši kirpėja iš Italijos praleido labai daug laiko siųsdama žmonių plaukus iš Indijos. Kaip ji pati teigė – ten gyvenančių žmonių plaukai yra stipresni nei europiečių. Parsiųstus plaukus ji siuva ir klijuoja ant automobilio tiek išorėje, tiek viduje. Įskaitant net tokias detales, kaip vairas ar prietaisų skydelis. Gal skamba kiek keistai, bet automobilis gali legaliai važinėti gatvėse ir garantuotai pritraukia daugumos praeivių dėmesį. Jei kada turistausite šiaurės vakarų Italijoje, užsukite į Salerną – gal netikėtai pamatysite šį pūkuotuką.

1911 metais startavo pirmosios „Indy 500“ lenktynės. Tai JAV, Indianapolio trasoje vykstančios kasmetinės lenktynės, kurių tikslas kuo greičiau nuvažiuoti 500 mylių atstumą. Pirmose varžybose dalyvavo 40 automobilių iš kurių net 39 sėdėjo po 2 žmones. Vienas jų – vairuotojas, antras – stebėtojas. Stebėtojo darbas buvo pasakyti vairuotojui apie automobilius esančius už nugaros. Tais laikais tai buvo gan įprasta automobilių lenktynėse.

Tik viename iš tų 40 automobilių sėdėjo vienas žmogus be stebėtojo. Jį vairavo lenktynininkas Ray Harroun. Jis nusprendė ypač stipriai rizikuoti ir vietoje stebėtojo savo automobilyje ant centrinės konsolės susimontavo veidrodėlį, kuris buvo maždaug 20 centimetrų ilgio ir 7,6 centimetrų aukščio. Tai leido už nugaros esančius vairuotojus stebėti pačiam. Kai kuriuose šaltiniuose rašoma, kad tai galėjo būti pirmasis istorijoje panaudotas galinio vaizdo veidrodėlis. O kadangi Ray automobilyje sėdėjo vienas ir buvo gerokai lengvesnis už konkurentus, šias lenktynes jis laimėjo į priekį išsiveržęs puse mylios.

Vieną gražią dieną automobilio „Citroen Saxo“ vairuotojas visiškai nestabdydamas tiesiog rėžėsi į pastatytą automobilį. Kodėl? Nes gaudė po automobilį vaikštantį vorą. Po šio Didžiojoje Britanijoje įvykusio incidento abu automobiliai buvo nepataisomai sudaužyti, o vairuotojas sužalojimų išvengė. Jis gavo baudą už neatsakingą vairavimą, tačiau kitą kartą vorą, tikėtina, gaudys jau sustojęs. Voro likimas nežinomas.

1924 metais Jungtinėje Karalystėje vyko 100 mylių lenktynės, kuriose dalyvavo vos du automobiliai. Vieną iš jų vairavo lenktynininkas John Duff. Ir šios lenktynės, švelniai tariant, jam nelabai pasisekė. Jis ne tik kirto finišo liniją antras, tačiau jam dar dingo ir automobilio stabdžiai. Vairuodamas 21 litro darbinio tūrio variklį turintį „Blitzen Benz“ jis finišo liniją kirto važiuodamas 160 km/h greičiu ir neturėdamas stabdžių. Vairuotojas desperatiškai bandė sustabdyti automobilį. Visų pirma jis trenkėsi į medžius bandydamas sulėtinti tempą, po to išlėkė iš trasos į bendro naudojimo kelią ir sustojo tik atsitrenkęs į telegrafo stulpą, būdamas toli nuo lenktynių trasos. Visgi šios lenktynės vairuotojui išėjo tik į naudą. Jis ne tik nesusižalojo, bet po kurio laiko tapo Gary Cooper kaskadininku Holivude.

Amerikiečiai gyvena kiek kitokiame pasaulyje. O ši istorija tai tik įrodo. Lee Redmond – amerikietė iš Jutos pasiekė pasaulio rekordą, kaip ilgiausių pasaulyje nagų savininkė. Jos rankų nagų ilgis matavimo metu siekė net 76 centimetrus. Skamba nejaukiai? Žinokit taip ir atrodo, todėl nuotraukos nekelsim - ją galit rasti internete. Gal tiksliau atrodė, nes tokių nagų ji jau nebeturi. 2009 metais Lee pateko į nedidelę avariją ir nusilaužė savo 30 metų augintus nagus.

Ir tai tik maža dalis nutikimų, įvykusių per visą automobilių kūrybos istoriją. Mes šiuo straipsniu norime jums priminti, kad kiekviename šalia jūsų važiuojančiame automobilyje sėdi po žmogų ir su kiekvienu iš jų skatiname elgtis pagarbiai. O gatvėse vairuoti saugiai bei atsakingai.