Vokiečių gamintojas BMW pristatė naujus pirmos serijos automobilius – Lietuvoje jie pasirodys kovo mėnesį. Be akivaizdžios kosmetinės grožio injekcijos pirmos serijos modeliai turės naują variklių gamą. Dėl juose pritaikytų naujausių „BMW EfficientDynamics“ technologijų, šie varikliai užtikrins itin mažas degalų sąnaudas ir CO2 emisijas bei sustiprins BMW lyderystę „premium“ segmente pagal variklių galios ir ekonomiškumo balansą.

„Prieš dešimtmetį debiutavusi BMW pirmoji serija į kompaktinių modelių klasę atnešė išskirtines automobilio valdymo savybes. Iki šiol tai vienintelis kompaktiškas hečbekas rinkoje, turintis galinį varomąjį tiltą ir išskirtinį dinamiškumą. Esame įsitikinę, kad nauja pirmoji serija pratęs „linijos“ sėkmę, nes išlaiko geriausias valdymo savybes, turi itin efektyvius ir galingus variklius, keturių varančiųjų ratų alternatyvą bei įgavo modernią išvaizdą“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto Vilnius“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.

Naujoviška išorė ir praturtintas vidus

Naujosios BMW pirmosios serijos modelių išorėje labiausiai į akis krenta automobilio galas, kuris kardinaliai pasikeitė dėl naujos formos žibintų. Jame įmontuoti „L“ formos LED žibintai, kiek primenantys „BMW X“ serijos modelių gamą.

Modernumo ir dinamiškumo BMW dizaineriai suteikė ir automobilio priekiui – išdailino žibintų geometriją, suteikė trimatį efektą radiatoriaus grotelėms ir padidino oro paėmimo angas. Standartiškai priekiniai žibintai komplektuojami su LED dienos šviesos žibintais, o papildomai pirkėjai galės užsisakyti LED gabaritines bei pagrindines lempas ir taip pagerinti vairuotojui matomumą kelyje, nes LED šviesa yra balta, artima dienos apšvietimui.

Viduje net ir standartinėje naujųjų „BMW 1“ serijos modelių įrangoje pirkėjai dabar ras automatinę klimato kontrolę, lietaus daviklius, „BMW Radio Professional“ ir „iDrive“ operacinę sistemą su prietaisų skydelyje integruotu atskiru aukštos rezoliucijos 6,5 colių ekranu. Salone naudojamos aukštos kokybės medžiagos, nauji sėdynių apmušalai.

Smagūs ir taupesni varikliai

Po kapotu naujieji „BMW 1“ siūlys platesnę variklių gamą – ją papildys naujos kartos benzininiai ir dyzeliniai agregatai su trimis ir keturiais cilindrais. Iš viso pirkėjai galės pasirinkti iš 5 benzininių bei 5 dyzelinių variklių.

Pagal efektyvumą visoje gamintojo modelių gamoje pirmaus dyzelinis modelis „BMW 116d EfficientDynamics Edition“. 85 kW / 116 AG turintis automobilis 100 km vidutiniškai sunaudoja tik 3,4 litrų degalų, išskiriamos emisijos sudaro 89 g/km.

Galingiausias serijos automobilis – „BMW M135i“. Dėl naujo įmontuoto vienaeilio 6 cilindrų variklio šio modelio galia padidėjo 5 kW – iki 240 kW/ 326 AG. Jis išlieka geriausiu sportiniu automobiliu tarp BMW 1 serijos konkurentų. Vidutinės „BMW M135i“ degalų sąnaudos sudaro 8 l/100 km. O pasirinkus „BMW M135i xDrive“ – versiją su keturių varančiųjų ratų sistema – degalų sąnaudos bus dar mažesnės (7,8 l/ 100 km), o įsibėgėjimas iki 100 km/ val.  – beveik pusę sekundės spartesnis – 4,7 sekundės.

Pavarų dėžė susieta su navigacija

Vietoje standartiškai komplektuojamos šešių bėgių mechaninės pavarų dėžės naujųjų BMW 1 serijos modelių pirkėjai gali pasirinkti 8 pavarų transmisiją „Steptronic“ (ji iškart integruota būna modeliuose „BMW 125d“, „BMW 120d xDrive“ ir „BMW M135i xDrive“). Naujausia automatinės greičių dėžės versija dabar yra susieta ir su navigacijos sistema. Ši sistema pagal navigacijos duomenis įvertina kelią priekyje ir numato, kurią pavarą reiks įjungti, pavyzdžiui, posūkyje. Tai užtikrina dinamišką, ekonomišką ir komfortišką važiavimą.

BMW 1 serijos modeliuose įdiegta pažangi važiuoklės technologija yra suderinta su galinių ratų pavara ir beveik tobulu (50:50) svorio tarp priekinės ir galinės ašies paskirstymu. Tai suteikia puikų automobilių valdomumą ir dinamiką. Nors BMW 1 serijos modeliai yra varomi galiniais ratais, automobiliuose „BMW M Performance Automobile“, „BMW 120d“ ir „BMW 118d“ galima įdiegti išmaniąją visų varomų ratų sistemą „xDrive“. Ši sistema pagerina automobilio sukibimą, stabilumą ir dinamiką. Pirkėjai, ieškodami sau tinkamo stiliaus, taip pat gali pasirinkti prisitaikančios pakabos, „M Sport“ pakabos, kintamo sportinio valdymo („Variable Sports Steering“) ir „M Sport“ stabdymo sistemas.

Išmani pagalba vairuotojui

Vairuotojo patogumui ir saugumui BMW pirmosios serijos modeliuose galima užsisakyti papildomus technologinius sprendimus. Pirmą kartą „BMW 1“ pirkėjai galės pasirinkti aktyvaus greičio palaikymo sistemą („Active Cruise Control“) su „Stop & Go“ funkcija – automobilis gali autonomiškai palaikyti nustatytą atstumą nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, o šiai pradėjus stabdyti ar greitėti, elgtis analogiškai. Tai itin patogu užmiesčio keliuose.

Naujųjų BMW pirkėjai gali užsisakyti ir kitas automatizuotas asistavimo sistemas. Pavyzdžiui, „Lane Departure Warning“, kuri važiuojant didesniu nei 70 km/val. greičiu perspėja, kai išvažiuojate iš savo eismo juostos; parkavimo asistentą „Parking Assistant“; apie susidūrimus perspėjančią „Collision Warning” sistemą, kuri veikia važiuojant iki 15 km/val.greičiu  ir pati pradeda stabdyti automobilį esant susidūrimo grėsmei.

Standartiškai BMW pirmosios serijos automobiliuose yra padangų slėgio indikatorius, rodantis kiekvieno rato duomenis, taip pat įmontuota SIM kortelė, leidžianti prisijungti prie mobilaus interneto paslaugų. Per interneto ryši navigacijos sistema „Professional“ gali savarankiškai atnaujinti žemėlapius – ši paslauga trejus metus po automobilio įsigijimo yra nemokama.

„Krasta Auto“ salonuose BMW pirmosios serijos modeliai kainuos nuo 24,3 tūkst. Eur (84 tūkst. Lt), jų užsakymai bus priimami nuo kovo mėnesio.