Vos keli šimtai kilometrų nuo Vilniaus, keliuose mažuose garažuose šalia „Bikernieki“ lenktynių trasos, įsikūrusios niekuo neišsiskiriančios dirbtuvės, kuriose darbuojasi niekuo neišsiskiriantys vyrukai. Į ketvirtą dešimtį metų žengiantis Kristapas, jo kolega Harijas bei kiek jaunesnis Valdis leidžia savo dienas užsiimdami jiems patinkančiu amatu – automobiliais.

Trijulei labiausiai prie širdies BMW markės modeliai, tačiau galimybės „pasikrapštyti“ prie kiek kitokių automobilių jie taip pat neatsisako. Toks šių dirbtuvių apibūdinimas yra visiškai tikslus, kol nepamatai trijų raidžių užrašo ant durų – HGK.

Prieš kone dešimtmetį Harijas su Kristapu mėgdavo pasivažinėti gatvėmis, kartais dalyvaudavo kokiose nors varžybose – automobiliai buvo jų hobis. Supratus, jog varžybose sekasi neblogai, vaikinai nusprendė tuo užsiimti dažniau ir įkurti savo lenktynių komandą. Įvairūs slalomai, kurie Latvijoje tuo metu buvo itin populiarūs, peraugo į žiedines lenktynes, o kartą pakviesti sudalyvauti kažkokio naujo, negirdėto sporto – „drifto“ varžybose, vyrukai neatsisakė ir nuo to laiko iš šio pasaulio nesitraukia.

„Nauja mada, naujas, nematytas, įdomus sportas ir sėkmingi pirmieji pasirodymai“, – tai, anot Kristapo, jį užkrėtė šiuo sportu ir nepaleidžia iki šiol.

Nors dirbtuvės ir ten dirbantys vyrukai nepasirodė kažkuo išskirtiniai, tačiau jų darbai gali būti apibūdinami tik vienu terminu – meno kūrinys.

Stipriausia Europos šoninio slydimo komanda HGK tituluojama ne be reikalo. Komandos nariai gali pasigirti ne viena pergale Latvijos čempionate, 2014-ųjų Rytų Europos šoninio slydimo čempionato („Eastern European drift championship“ (EEDC)) nugalėtojo titulu ar Rusijos šonaslydžio čempionato („Russian drift series“  (RDS)) čempiono titulais.

Harijsas, kartais pravardžiuojamas pačio velnio mechaniku, per dienas pluša savo dirbtuvėse kurdamas kone F-1 standartus atitinkančius automobilius, kurių paskirtis viena – pergalė. Šį užsakymą Harijas pažįsta puikiai ir jį atlieka be priekaištų. Neįtikėtino kruopštumo pavyzdžiais nukrautas garažas lentynose vos talpina Kristapo laimėtas taures, kurios geriau nei bet kokie žodžiai įrodo sėkmingą šio dueto patirtį.

2015-ųjų planuose – visas pasaulis

„Ką daryti, kai esi geriausias Europoje?“ – tokį klausimą uždavėme Kristapui.

„Paprasta – tapti geriausiu Amerikoje, pasaulyje“, – ambicijų per daug neslėpdamas atsakė paprastai kuklus ir ne itin kalbus pilotas. Taip jis vienu sakiniu deklaravo savo ir HGK planus netolimai ateičiai.

„Formula Drift“ – neoficialus pasaulio šoninio slydimo čempionatas, vykstantis JAV, jau keletą metų surenka stipriausius Europos, Japonijos, Naujosios Zelandijos, Amerikos ir viso likusio pasaulio šoninio slydimo profesionalus į vieną milžinišką kovą dėl geriausiojo titulo. Būtent tai yra HGK šių metų tikslas.

Kadangi būsime labai toli nuo namų, nusprendėme kiek įmanoma daugiau komponentų įsigyti Amerikoje, kad prireikus, galėtume jų gauti bet kuriame etape ir greitai. Logistika – mūsų didžiausias rūpestis

Lagaminus jau pradėję krautis vaikinai keliauja parodyti, jog Europa turi labai gerų inžinierių ir labai gerų pilotų. Daugelio nuostabai – visi jie gyvena prie Baltijos jūros.

Specialiai šiam žygiui Harijas nusprendė paruošti pavyzdinį automobilį – kaip visada, trečios serijos BMW. Iš pirmo žvilgsnio tai tiesiog saugumo įranga aprūpintas automobilis ir tik priėjus arčiau galima pamatyti, kiek darbo įdėta į šį kūrinį. Kiekviena kėbulo siūlė kruopščiai ir atsakingai pervirinta, saugos lankai sulieti į vientisą monolitą vos įžiūrimomis, juvelyrinio tikslumo siūlėmis. Tūkstantis ir viena smulkmena, padaranti šį automobilį mažu meno kūriniu.

„Dėl skirtingų saugumo reikalavimo ir techninių taisyklių, nusprendėme paruošti naują automobilį, jis tuo pačiu virs ir mūsų vizitine kortele“, – paaiškino Harijas, stovėdamas greta kelių įspūdingų BMW. Jo rankomis paruoštas automobilio kėbulas bus kone vienintelis techninis sprendimas, kurį komanda sukūrė pati.

„Kadangi būsime labai toli nuo namų, nusprendėme kiek įmanoma daugiau komponentų įsigyti Amerikoje, kad prireikus, galėtume jų gauti bet kuriame etape ir greitai. Logistika – mūsų didžiausias rūpestis“, – toliau pasakojo Kristapas.

Automobilis bus aprūpintas gerai žinomo užjūrio gamintojo „MAST Motorsport“ V formos aštuonių cilindrų agregatu. Atmosferinis 7,6 litro darbinio tūrio variklis gali įsisukti iki daugiau nei 8000 sūkių per minutę ir generuoja apie 800 arklio galių. Taip pat yra labai patikimas ir jau daug metų naudojamas įvairiose lenktynėse JAV ir visame pasaulyje. Variklis, kaip ir visi kiti mazgai automobilyje yra parinktas iš patikimiausių savo klasėje – komanda nenori netikėtumų ir šį automobilį renka remdamasi elementariu principu: tik aukščiausios klasės agregatai, suderinti ir sureguliuoti aukščiausios klasės inžinierių.

Į užjūrio žygį – su nauja komanda

Komandai priėmus sprendimą siekti aukščiausių rezultatų ir mesti iššūkį pasauliui, prie šių ambicingų planų prisijungti nusprendė ir kitas Europoje ir Lietuvoje gerai žinomas šoninio slydimo atstovas – rusas Sergejus Kabarginas. „Toyota Supra“ automobiliu Kačerginės „Nemuno žiedo“ tvorą perskridęs lenktynininkas šiemet startuos PRO2 įskaitoje – tai įžanginė lyga norintiems patekti į „Formula Drift“ grietinėlę.

Šalia latvio BMW jau stovi S.Kabargino „Chevrolet Corvette“ – dirbtuvių tikslas yra parodyti, jog net JAV gaminami ir daugelio tobulinami modeliai gali sušvisti naujomis spalvomis, kai prie jų prisiliečia HGK meistrų rankos.

Sergejaus automobilis, kaip ir Kristapo, bus varomas tokiu pačiu varikliu. Kadangi jokia pasaulio kompanija „Chevrolet Corvette“ modeliui negamina specialios šoniniam slydimui skirtos važiuoklės, vyrai ją suprojektavo, pagamino ir išbandė patys. Ilgametė patirtis ir flagmano vardas nuo pat šio sporto atsiradimo leido tai atlikti itin greitai ir norimus rezultatus pasiekti iš pirmo bandymo.

„Evil Empire-HGK“ pasivadinusi ekipa jau skaičiuoja dienas iki automobilio išskraidinimo. Vos keletą dienų testams turėsianti komanda BMW ketina nugabenti į Vokietiją, iš kurios „oro pašto“ pagalba latviškų rankų kūrinys išskris į jo jau nekantriai laukiančią Ameriką. Tuo tarpu vyrukai turės pakankamai laiko pabaigti ruošti Sergejaus bolidą, kuris, kartu su specialiai šiai Odisėjai paruoštu dviejų aukštų autobusu į užjūrį patrauks kiek vėliau – PRO2 varžybų startas numatomas tik birželį.

Atsitikti gali bet kas

Paklaustas, ko labiausiai bijo, Kristapas netruko atsakyti – NASCAR lenktynėms pritaikytų trasų. Dideliu šoniniu pasvyrimu garsėjančios trasos yra būdingos tik „Formula Drift“ ir tai bus pirmas kartas, kai latvis išbandys tokią lenktynių trasą.

Komandos nariai neslepia, jog nesijaus komfortiškai iki juos pasieks „Evil Empire-HGK“ techninis autobusas – pirmuosius du etapus komanda žada glaustis pas savo gerai žinomus draugus, Ryano Tuercko komandą.

Dėka geros piloto reputacijos ir rezultatų, Kristapui pavyko iš karto gauti „Super“ licenciją, leidžiančią startuoti PRO klasėje, o dėl to, kad jis naujokas, latviui bus leista važiuoti ir PRO2 įskaitoje. Tai K.Blušui leis praleisti dvigubai daugiau laiko trasoje – PRO2 klasės treniruotės ir kvalifikacija vyksta lenktynių savaitgalio penktadieniais, kartu su PRO lyga.

Tai stipriausia pasaulio lyga, tad jei mums pavyks sudalyvauti visuose etapuose, tai jau bus labai gerai. Jei pavyks užlipti bent ant vieno podiumo, tai bus neįtikėtinai gerai

„Pasibaigus PRO kvalifikacijai, PRO2 dalyviai atlieka savo finalinius važiavimus, tad kiekvieną lenktynių savaitgalį aš sudalyvausiu dvejose varžybose, atliksiu dvigubus treniruočių ir kvalifikacijos važiavimus“, – džiaugėsi K.Blušas.

Renkama patirtis tiek komandai, tiek pilotui yra labai svarbi norint pasiekti savo užsibrėžtų tikslų, tačiau ilgametę patirtį turintis lenktynininkas į juos žvelgia realistiškai: „Tai stipriausia pasaulio lyga, tad jei mums pavyks sudalyvauti visuose etapuose, tai jau bus labai gerai. Jei pavyks užlipti bent ant vieno podiumo, tai bus neįtikėtinai gerai“.

Šoninio slydimo ekspertai teigia, jog K. Blušas gali pretenduoti į „Metų naujoko“ titulą. Kasmet vos keletas naujų vairuotojų gauna šansą varžytis „Formula Drift PRO“ lygoje, tad dėl šio titulo teks gerokai pasistumdyti tiek su vietinėmis, tiek su Japonijos šoninio slydimo žvaigždėmis.

Analogišką titulą savo sąskaitoje turi ir vienintelis Lietuvos atstovas „Formula Drift“ varžybose – Aurimas „Odi“ Bakchis. Būtent šis laimėjimas stipriai pastūmėjo Aurimo karjerą ir yra laikomas būtinu, norint užsitikrinti rėmėjų ir žiniasklaidos dėmesį. Praėjusiais metais A.Bakchis užėmė ketvirtą vietą PRO įskaitoje – tai geriausias jo rezultatas „Formula Drift“ varžybose.

Pirmasis „Formula Drift“ varžybų etapas numatomas balandžio 10-11 dienomis Long Byčo gatvėse. HGK džiaugiasi, jog tai nelabai greita, Europos kelius primenanti miesto trasa, kurioje tikisi apšilti ir parodyti savo galimybes. 

Straipsnio autorius: Linas Ramoška, nuotraukos - Giedriaus Matulaičio.