Kiekvienam automobiliui – savas pirkėjas. Tačiau esama tokių transporto priemonių, kuriomis važinėti gėdijasi net jų savininkai.

JAV draudimo kompanija „CarInsurance” atliko apklausą, kurioje dalyvavo 1500 vairuotojų, ir išsiaiškino, kokiomis transporto priemonėmis vairuotojai žavisi, o kurių – gėdijasi. Taip pat paaiškėjo, kokios transporto priemonių spalvos ar „tiuningo“ variantai labiausiai nepriimtini, taip pat kaip skiriasi vyrų ir moterų skonis.

Taigi daugiausia amerikiečių – 29 proc. – gėdijasi nebrangių nedidelių automobilių. Jais nenorėtų važinėti nei vyrai (30 proc.), nei moterys (29 proc.). Taip pat daugelis – 23 proc. – nenorėtų vairuoti minivenų. Beje, moterys šioms transporto priemonėms šiek tiek lojalesnės – jų nenorėtų vairuoti 20 proc. (vyrai – 26 proc.). Trečiojoje vietoje pagal nepopuliarumą – ekologiški automobiliai su hibridiniais varikliais. Be abejo, labiausiai amerikiečiams patinka didžiuliai visureigiai, prabangūs sedanai ir sportiniai automobiliai. Tokių gėdytųsi tik 2-11 proc. vairuotojų.

Amerikiečiai labai „bijo“ mažylio „Smart“ – šie automobiliai Europoje mėgstami už manevringumą bei ekonomiškumą. Kaip pareiškė vienas iš respondentų, „jie atrodo taip, tarsi aš negalėčiau sau leisti įsigyti tikro automobilio“. Didžioji dalis amerikiečių peikė automobilį už matmenis ir nesaugumą. 53 proc. vyrų nė už ką nenorėtų, kad kas nors juos pamatytų prie „Smart“ vairo. Tokių baikščių moterų šiek tiek mažiau – 43 proc.

Vyrai taip pat gėdijasi tokių automobilių kaip „Volkswagen New Beetle” (26 proc.), nes laiko juos „mergaitiškais“. Moterų, kurios nenorėtų važinėti „vabalais“, taip pat nemažai – 11 proc.

Vairuotojai supeikė ir „Hummer H2“ (vyresnio amžiaus žmonės labiau nei jaunimas), pavadindami jį „pernelyg dideliu“ ir „amoraliu“. „Nissan Cube“ – „tiesiog išsigimęs“, „Chrysler PT Cruiser“ – „skirtas pensininkams“, „Nissan Murano Cabriolet“ – „išsigimęs“ ir „bobiškas“.

Tačiau net jei automobilis „normalus“, toli gražu ne visi amerikiečiai pasirengę eksperimentuoti su jo spalva. Didžioji dalis – 38 proc. – sutiko, kad automobilio markė svarbiau nei spalva. Tačiau vis dėlto kai kurie atspalviai – kategoriškai nepriimtini. Labiausiai amerikiečiams nepatinka purpuriniai, geltoni ir oranžiniai automobiliai. Moterys šioje srityje drąsesnės ir dažniau sutinka rinktis nestandartinės spalvos automobilius. Vienintelė spalva, kuri moteris trikdo labiau nei vyrus – oranžinė. Veikiausiai šią spalvą būtų galima atleisti nebent „Lamborghini“...

Automobilio pagražinimai, kuriais didžiuojasi mėgėjai perdaryti automobilį pagal savo skonį, erzina bei sukelia nejaukumo jausmą kitiems vairuotojams. Pirmojoje vietoje atsidūrė „blakstienos“ virš žibintų (jos erzina 34 proc. vairuotojų), taip pat agitaciniai lipdukai (18 proc.) ir „street racing“ stiliaus „pagražinimai“ (15 proc.).

Beje, kai kuriuos automobilių savininkus traukia būtent tai, kas atstumia kitus – „tiuningas“, neįprasta spalva, keista kėbulo forma.

Naujienos šaltinis: www.ebus.lt