Jei išgirstumėte pavadinimą „Apollo 11“ turbūt nė akimirkai nesudvejotumėte apie ką eina kalba, o į galvą tuoj pat šautų vardas – Neil Armstrong. Ir jūs būtumėte visiškai teisūs. Tik priminsiu, kad kartu su juo buvo ir antrasis žmogus palietęs mėnulį savo pėdomis – Edwin „Buzz“ Aldrin bei erdvėlaivio pilotas Michael Collins, kuris tąkart mėnulio savo pėdomis taip ir nepajuto.

Apie šiuos vaikinus ir tai, kad jie buvo mėnulyje žino kone didžioji dalis viso pasaulio žmonių. Tačiau ar žinote, ką vairavo pirmieji kitas planetas palietę žmonės ir kodėl vienas modelis buvo kur kas populiaresnis nei kiti?

Pirmieji JAV astronautai buvo atrinkti iš skirtingų šalies gynybinių pajėgų. Laivyno, oro pajėgų bei armijos. Tai buvo stiprūs žmonės, mėgstantys greitį. Ir tai atsispindėjo ne tik jų karjeros pasirinkime, tačiau ir automobilių.

„Corvette“ banga prasidėjo nuo „Mercury“ ir „Apollo“ misijų dalyvio Alan Shepard, kuris dar treniruočių ir pasiruošimo pirmosioms misijoms metu, 1952 metais nusipirko „Chevrolet Corvette“. O prabėgus beveik dešimtmečiui, po to, kai 1961 metais jis tapo pirmuoju žmogumi, atsidūrusiu atvirame kosmose ir grįžusiu atgal į žemę, „General Motors“ vykdantysis direktorius jam padovanojo naują, baltą, 1962 metų gamybos „Corvette“, kaip medalį už nuopelnus šaliai. Na, bent taip teigia patys „General Motors“.

O dar po kurio laiko visi „Mercury 7“ misijos dalyviai gavo dovanų po naują „Chevrolet Corvette“. Už tai jie turėjo būti dėkingi Jim Rathmann – „Chevrolet“ salono, įsikūrusio šalia Kenedžio kosminių skrydžių centro, savininkui ir 1960 metų „Indianapolis 500“ lenktynių laimėtojui. Kaip jis pats 2011 metais prieš savo mirtį pasakojo žurnalui „New York Times“ – astronautams „Corvette“ automobilius jis nuomodavo vos už 1 dolerį. Kodėl nuomojo o ne padovanojo? Na, NASA dirbantis žmogus yra valstybės tarnautojas, o pastariesiems buvo draudžiama priimti tokio dydžio dovanas, todėl teko suktis iš padėties. Ir ši marketinginė idėja Jim Rathmann puikiai pasitvirtino. Tokiu būdu jis didžiąją dalį astronautų įsodino į „Corvette“.

Gus Grissom buvo antrasis amerikietis pakilęs į atvirą kosmosą. Jis turėjo „Corvette“.

Gordon Cooper – jauniausias septynių žmonių „Mercury“ misijos dalyvis. Sklinda kalbos, kad jis buvo tokių šaltų nervų, jog net sugebėjo užmigti raketoje laukdamas pakilimo. Jis taip pat turėjo „Corvette“.

Jim Lovell – „Apolo 13“ misijos herojus, kurio dėka, po netikėtai įvykusių problemų, erdvėlaivis apskriejo mėnulį ir saugiai grįžo į žemę, taip pat buvo „Corvette“ vairuotojas. Išduosiu paslaptį – jis taip pat yra žmogus, kuris pirmasis pasakė visiems žinomą, garsiąją frazę: „Houston we’ve had a problem“.

Neil Armstrong – pirmasis žmogus pasaulyje išsilaipinęs mėnulyje – vairavo „Corvette“.

Edwin „Buzz“ Aldrin – antrasis žmogus savo kojomis palietęs mėnulį taip pat vairavo „Corvette“.

Michael Collins – Majoro Generolo laipsnį turintis, trečiasis žmogus nusileidęs mėnulyje kartu su Neil Armstrong ir Edwin „Buzz“ Aldrin. Tačiau jis vairavo „VW Beetle“. Nenuostabu, kodėl būtent jis kojomis taip ir nepalietė mėnulio.

Daugiau pavardžių nevardinsiu, tačiau jau turbūt supratote, kad Kenedžio kosminių skrydžių centro aplylinkėse „Chevrolet Corvette“ buvo dažnas svečias. Tuometę situaciją puikiai nupasakoja ištrauka ir interviu, kurį davė buvęs NASA apsaugos darbuotojas: „Pamenu, kaip Alan B. Shepard mane aplenkė vieną tamsią ir šlapią naktį. Jis vairavo savo „Corvette“ dideliu greičiu, o kelias tuo metu buvo labai šlapias“.

Didžiausi „benzingalviai“ astronautų tarpe visada buvo Alan Shepard, Gus Grissom ir Gordon Cooper. O turint omenyje, kad į NASA skrydžių centrą dažnai teko gabenti įvairias raktų dalis, kurios nebuvo nei lengvos, nei mažos – keliai buvo platūs ir kokybiški. Šiems trims „Corvette“ savininkams kelionės į darbą buvo rojus žemėje.

Kai kuriuose straipsniuose ir interviu galima rasti astronautų bei jų kolegų pasakojimų, kaip ši trijulė lenktyniavo bendro naudojimo keliuose su savo sportiniais automobiliais. Savininkai juos net tobulino. Nepatvirtintuose šaltiniuose rašoma, kad Gordon Cooper priklausanti „Corvette“ galėdavo pasiekti net 180 mph (290 km/h) greitį. O kartu su Gus Grissom jie net kartais dalyvaudavo oficialiose lenktynėse, susirinkę aptarnaujančią komandą. Vaikinai išties labai mėgo greitį.

Na, o, kad John Glenn mėgo greitį įrodo jo pasiekimai. Jis – pirmasis amerikietis apskridęs žemę ir pirmasis žmogus pasaulyje perskridęs Amerikos žemyną viršgarsiniu greičiu. Ką jis vairavo? Na, čia turbūt laukiate kol ir vėl parašysiu „Corvette“. Ir visgi. Žmogus, kuris perskrido žemyną viršgarsiniu greičiu, savo kasdieniam važinėjimui išsirinko „Prinz“. Tai jau seniai neegzistuojančio vokietijos gamintojo NSU kūrinys. Miniatiūrinis, ekonominės klasės automobilis turėjo 2 cilindrų, 583 cm3 variklį, kuris naujas generavo 30 AG, o nuo 0 iki 100km/h galėdavo įsibėgėti per 35 sekundes. Na, bent jau apskritai iki tiek įsibėgėdavo. Tačiau John Glenn buvo vienas iš toliausiai nuo skrydžių centro gyvenančių astronautų, todėl įsivaizduokime, kad jis tiesiog norėjo taupiai važiuoti į darbą.

Viena iš Neil Armstrong vairuotų „Corvette“ 2012 metais buvo pardavinėjama „ebay“ aukcione. Jei tiksliau – 1967 metais pagaminta „Corvette Stingray“ su 7 litrų darbinio tūrio V8 varikliu, kažkada generavusiu 390 arklio galių. Automobilis buvo nevažinėtas nuo 1981 metų, o odometras rodė vos 38,148 nuvažiuotas mylias. Dauguma šio automobilio dalių buvo išlikusios originalios. Antrasis automobilio savininkas tik praplatino arkas, pakeitė karbiuratoriaus išmetimo sistemą ir vandens pompą. Tikimės, kad automobilis pateko į teisingas rankas, o už 250.000 dolerių nupirktą „Corvette“ naujasis šeimininkas laiko tvarkingą ir originalią.

Jeigu ir jūs užsimanėte tokio žaisliuko, kokiais žaidė pirmieji pasaulio astronautai – visas Autoplius portale parduodamas „Chevrolet Corvette“ rasite čia:

https://autoplius.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai?make_id=94&model_id=1244