Turbūt kiekvienas sportinių automobilių entuziastas svajoja bent kartą gyvenime sėsti už raudonojo „Ferrari“ vairo: galingas variklio riaumojimas, žaibiškas įsibėgėjimas ir tobulas manevringumas, visiškos laisvės pojūtis. Tai įmanoma visiems norintiems: tokią galimybę suteikia automobilių sporto entuziastai Rokas Markevičius ir Kirilas Ososovas su partneriais LaisvalaikioDovanos.lt, pristatantys unikalią pramogą Lietvoje – „Ferrari“ vairavimą miesto gatvėmis.

„Ferrari“ – kiekvieno automobilininko svajonė

„Ferrari“ jau pusę amžiaus konkuruoja tarp stipriausių automobilių sporto Karalienės tituluojamos Formulės1 komandų. Visiems F-1 lenktynininkams didelė garbė atstovauti šiai legendinei ekipai ir dauguma paskutinių dešimtmečių F-1 čempionų važiavo „Ferrari“ komandoje.  

„Nusprendėme pirkti „Ferrari“, nes tai ne vien automobilis.  „Ferrari“ daug kam asocijuojasi su greičiu, pergalėmis, elegancija, prabanga, kitaip tariant – svajone.  O visi mes norim brangiam žmogui dovanoti svajonių išsipildymą“, – kalba K. Ososovas.

„Vienas iš pagrindinių kriterijų renkant dovaną – kad dovana neužsimirštų, kad būtų ypatinga. O išbandžius, visą gyvenimą prisiminsi įspūdžius, net anūkams papasakosi“, – šypsosi LaisvalaikioDovanos.lt atstovas Aurimas Mažylis.

Pasak pašnekovų, didžiausią įspūdį palieka tai, jog „Ferrari“ – lyg gatvei pritaikytas lenktynių bolidas: „Daug teko vairuoti lenktyninių automobilių ir vis pakalbėdavom su lenktynininkais, kaip būtų šaunu su viena ar kita kovine mašina važinėti mieste.  Bet iškart supranti, kaip tai būtų nekomfortiška, – sutartinai tvirtina R. Markevičius ir K. Ososovas. – „Ferrari“ išsprendė visus nepatogumus, palikdami automobilio sportiškumą ir net pridėdami kai kurias F-1 technologijas: sankabą, pavarų perjungimo mechanizmą ir pan.“.

„Ferrari“ Lietuvoje

„Ferrari“ Lietuvos gatvėse – nedažnas reiškinys. Keliolika Lietuvoje užregistruotų šio modelio automobilių nebūtinai važinėja Lietuvos gatvėse: pasitaiko, jog užsienyje naudojami automobiliai registruojami Lietuvoje dėl santykinai patrauklios vardinių valstybinių numerių kainos.

Kita vertus, nereikia pamiršti ir to, jog kartais Lietuvoje važinėjantys automobiliai dėl patrauklesnės mokesčių bazės registruojami užsienio valstybėse.

Lietuviams siūloma vairuoti „Ferrari 360 Spider“ kabrioletą, pagamintą tais pačiais metais, kai Schumacheris su „Ferrari“ Formulėje1 laimėjo paskutinį savo čempiono titulą. 3,6 litro V8 F1310-00 variklį turintis automobilis gali išvystyti maksimalų 289,7 km/val. greitį, o 400 AG iki 100 km/val. greičio „Ferrarį“ išjudina per 4,5 sekundės.

Išbandyti naująją pramogą gali kiekvienas, turintis galiojantį B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pramoga nuolat organizuojama Vilniaus ir Kauno gatvėse, vasarą „1000 km lenktynių“ metu išbandyti „Ferrari“ galią bus galima ir Palangoje. Pramogos kaina – 45 €.

Automobilio įsigijimas – knygos verta istorija

Prieš metus gimusiam planui – Lietuvos automobilininkų bendruomenei pasiūlyti galimybę vairuoti „Ferrari“ automobilį – nebuvo lemta išsipildyti greitai. Ilgiausiai užtruko tinkamo automobilio paieškos. 

Automobilio savininkai pažadėjo, jog kada nors išleis knygą apie savo nuotykius. O kol kas tik prasitarė, kad teko apkeliauti ne vieną pasaulio valstybę. Automobilio ieškojo net Jungtinių Arabų Emyratuose. Tačiau galiausiai tinkantis automobilis buvo rastas Vokietijoje. 

Automobilio kainos organizatoriai taip pat nenori atskleisi. Jie tik užsimena, kad už šią kainą būtų galima įsigyti keliasdešimt vidutinių automobilių.

Silpnosios „Ferrari“ vietos bei ateities planai

„Ferrari“, kaip ir daugelis išskirtinių automobilių, negarsėja dideliu ilgaamžiškumu.  

„Juo niekaip nenuvažiuosi pusės milijono kilometrų, – šypsosi Kirilas. – Degalų sąnaudos 25-30 l/100km, o brangius aptarnavimus, turint omeny ir tai, jog artimiausi aptarnavimo centrai yra Suomijoje, Lenkijos pietuose, Vokietijoje bei Rusijoje. tenka atlikti kasmet.  Tikriausiai įdomiausia ir silpniausia automobilio vieta – F-1 sankaba.  Ji puikiai veikia perjungiant pavaras, bet grubiai pajuda iš vietos ir pajudėjimo metu labai dyla.  Lenktynėse automobiliai startuoja tik vieną kartą, todėl sankabos dilimas starto metu mažai reikšmingas. „Gatvės“ sąlygomis – viskas kitaip. Taip pat verta paminėti dažną šių automobilių mylėtojų juoką, kad tai – paprasčiausias „Fiat“ markės automobilis. Bet tik tol, kol neužvedi variklio. Automobilio surinkimo bei apdailos kokybė toli gražu neprilygsta, pavyzdžiui tuo metu gaminamiems vokiškiems automobiliams. 

Paklausti apie galimybę ateityje leisti „Ferrari“ vairuoti ne miesto gatvėse, o tikroje lenktynių trasoje, automobilių sporto entuziastai nesutrinka: „Planuojame.  Bet nuvažiuoti kilometrai lenktynių trasoje brangiai atsieis remontuojant automobilį ir dar svarstome, ar vairuotojas sutiks dengti dideles sąnaudas“.