Nuo eismo įvykių, kasdien dominuojančių nelaimių suvestinėse, nėra apsaugoti ir patys prabangiausi automobiliai – tai aiškėja iš draudikų pateikto šiais metais didžiausių eismo įvykių žalų penketuko. Čia vyrauja įvykiai, kurių metu pavyko išvengti aukų, tačiau padaryta žala – anaiptol nekasdieniška.

Iš viso per penkis 2014 m. mėnesius vien Europos draudimo bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje išmokėjo beveik 23 mln. litų transporto draudimo išmokų, kurių vidutinė siekė daugiau kaip 2,5 tūkst. litų. Didžiausias žalas patyrė prabangių automobilių savininkai, kitas – vairuotojai, kurių automobiliai nukentėjo pavojinguose susidūrimuose.

Bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje pateikto sąrašo viršuje – balandžio mėnesį Vilniuje užfiksuotas įvykis. Savanorių prospekte naktį stovėjęs prabangus „Audi A8“ automobilis įsiliepsnojo atvira ugnimi. Nelaimės priežastis – trumpas jungimas elektros instaliacijoje. Atvažiavusi gaisrinė tarnyba sugebėjo užgesinti liepsną, bet automobiliui jau buvo padaryta 128 tūkst. litų žala.

Iš avarijų šiemet užfiksuotų kelyje, didžiausia žala buvo padaryta gana kuriozinėmis aplinkybėmis Klaipėdos rajone, Jonuškių kaime. Nors eismo įvykio metu žmonės nenukentėjo, žala taip pat skaičiuojama dešimtimis tūkstančių litų. „Mercedes Benz G55 AMG“ vairuojantis vyras nepastebėjo už automobilio stovinčio medžio ir apgadino transporto priemonę manevruodamas atbuline eiga. Automobilio remonto išlaidos sudaro 59 tūkst. litų.

Didesnių sužalojimų pavyko išvengti ir „Renault Master“ savininkui, kuris nespėjo sustabdyti automobilio prie perėjos ir atsitrenkė į priešais stovintį „Citroen“ automobilį. Vilniuje įvykusios avarijos žala ekspertų buvo įvertinta daugiau nei 49 tūkst. litų.

Daugiausiai atsieinančios nelaimės dažniausiai būna susijusios su prabangiais automobiliais. Gali būti, jog išdaužtas tik vienas žibintas, o žala siekia keliolika tūkstančių

„ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis vairuotojams, atsidūrusiems avarinėje situacijoje, pataria nepanikuoti ir jokiu būdu nebėgti iš įvykio vietos. Tokie veiksmai gali ne tik užtraukti baudžiamąją atsakomybę, bet ir apsunkinti draudimo išmokėjimo procesą. Be to, retas vairuotojas iškart po įvykio geba objektyviai įvertinti automobiliui padarytą žalą, o ji gali būti išties nemaža.

Nemažai kainuojantys pavojai šiemet tyko ne tik automobilių vairuotojų. Vasarą ypatingai reikėtų saugotis motociklininkams, kurie kelyje yra prastai matomi ir dažnai tampa avarijų dalyviais. Tuo įsitikino 42 m. motociklininkas, kurio sankryžoje nepastebėjo ir nutrenkė automobilį „Mazda“ vairavęs vyras. Į ligoninę patekusiam motociklininkui buvo išmokėta 45 tūkst. litų išmoka.

„Daugiausiai atsieinančios nelaimės dažniausiai būna susijusios su prabangiais automobiliais. Gali būti, jog išdaužtas tik vienas žibintas, o žala siekia keliolika tūkstančių. Visgi, skaudžiausios nelaimės įvyksta tuomet, kai susiduria priešais viena kitą važiuojančios transporto priemonės“, – teigia N. Giedraitis.

Panaši situacija nutiko „Opel Zafira“ ir „BMW 530“ vairuotojams, kurie susidūrė kelyje Šeduva-Kėdainiai. „BMW“ automobilis išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir, nespėjęs aplenkti, kaktomuša trenkėsi į „Opel“ automobilį. Juo važiavusi keleivė ir pats vairuotojas buvo stipriai sužaloti, o avarijos žala įvertinta beveik 34 tūkst. litų.