Gegužės 18-ąją „Nemuno žiedo” lenktynių trasoje startuoja 2013-ųjų „Autoplius Fast Lap” lenktynių sezonas. Prie pirmojo etapo starto linijos stos net 85 lenktynininkai, bet didžiausią susidomėjimą, be abejo, kelia šių lenktynių pirmūnai – patys greičiausi lenktynininkai su galingiausiais automobiliais.

Lietuva prieš Latviją

Praėjusių metų sezono intriga – kai dėl geriausio laiko visus metus varžėsi latvis Mareksas Matvejevsas ir lietuvis Jonas Poškus – šiais metais vėl kartosis. Abu lenktynininkai į pirmą etapą atvažiuoja kiek pasitobulinę savo automobilius. Mareko „Lotus Exige” už gerą darbą gavo dovanų mechaninį kompresorių, o Jonas dar plačiau atsuko savo „Mitsubishi Lancer Evo VIII” kranelius.

Abu lenktynininkai yra pasiekę tą ribą, kai kovojama ne dėl sekundžių, o dėl dešimtųjų sekundės dalių. Ir nors Jono Poškaus „Evo” gavo papildomus 45 AG, tai ne tas pats, kas pridėti 45 AG, tarkim, mažam „Mazda MX5” automobiliui.

„Autoplius Fast Lap” konfigūracijos „Nemuno žiedo” trasos rekordo autorius Mareksas Matvejevsas iš automobilio centre sumontuoto 2,0 litro „Honda” variklio daugiau nei 280 AG be papildomos pagalbos išspausti nesugebėjo. Todėl ir leido šaltus žiemos vakarus garaže, kur montavo ne tik galios, bet ir sukimo momento pridėjusį kompresorių. Kiek „arklių” šiandien turi Mareko „Lotus” automobilis – nežino net Mareksas. Ar pakankamai nugalėti praėjusių metų čempioną Joną?

Įspūdingas dalyvių skaičius

Bet kalbėti apie du lenktynininkus aštuoniasdešimties automobilių lenktynėse – nemandagu. Daug greitų bolidų startuos ir „Time attack” rungtyje, ir kontaktinėse „Race” kovose. Tradiciškai abejose disciplinose startuos ir vilnietis „Evo Performance” komandos pilotas Vytas Bilinskas, kuriam priklauso „Nemuno žiedo” rekordo bronza, jei galima taip sakyti. Jo 620 AG galios mėlynas „Evo” visuomet finišuoja aukštai.

Ne toks galingas, bet lengvas, tikslus ir greitas „Honda S2000” bolidas, kurį taip mėgsta „Autoplius Fast Lap” lenktynių fotografai, šiais metais startuos nepasikeitęs techniškai. F20C variklis vis dar pasiekia įspūdingus 265 AG be jokių pagalbų – be turbinos ar kompresoriaus. Pilotas Andrius Firantas sezoną pasitinka geros nuotaikos – visiems metams sukirto rankomis su partneriais,  „Pakelo“ alyvos gamintojais.

Oranžinis Gedimino Bilinsko BMW 320 žiemos metu, kaip dabar madoj, gavo daugiau „arklių” ir numetė svorio. Lenktynių jis laukia su 460 AG galios varikliu. Daugiau galios, daugiau greičio ir geresnis rato įveikimo planas – toks jo planas visam „Autoplius Fast Lap” lenktynių sezonui.

Perauklėti bolidai

„Šonaslydininkai”, buvę ar esami, į „Autoplius Fast Lap” atvyksta su dviem puikiais „Nissan” automobiliais. Gimę varžytis „drifte”, kelių veržliarakčių pagalba jie tapo žiedinių lenktynių bolidais. Išsirikiuokime juos pagal galią. 450 AG – Izidorius Paukštys, 200SX (atsukus „kraniukus” – gerokai daugiau). 340 AG – Tadas Lučkaitis, 240SX automobilis, lenktynių bendruomenėje gavęs „pinkės” vardą.

„Nemuno žiede” gegužės 18-ąją puikiai atrodys ir dar vienas japoniškas automobilis. Tai labai greitas „Subaru Impreza Sti” automobilis, kurį vairuoja Gytis Vaitulionis. Ralio klasika ir žiedo trasoje važiuoja labai greitai. Labai. Ir, kaip jau minėjome, atrodo puikiai. Tada, beje, vertas tosto už perėjimą iš „Street” į PRO klasę – automobilyje jis sumontavo saugos lankus. Dabar visi 450 AG ir vairuotojas yra saugūs.

Lenktynės yra lenktynės

Šeštadienio vakaras, tiesą sakant, gali pasibaigti visai netikėta rikiuote ant nugalėtojų pakylos. Juk lenktynės yra lenktynės – čia jokių garantijų nėra. O šiems „Autoplius Fast Lap” pirmūnams į nugaras kvėpuoja dešimtys greitų ir dar greitesniais norinčių būti lenktynininkų.  Ir lenktynininkių, beje.

Legendinėje Kačerginės lenktynių trasoje posūkių labai daug, sudėtingų vietų – taip pat. Kas įgyvendins savo maksimalią programą, galės džiaugtis puikiais rezultatais. Jau gegužės 18 d., šeštadienį.