Lenktynininkai dažnai būna pasidalinę į dvi stovyklas – vieni labiau vertina treniruotes bei savęs tobulinimą, o kita stovyklos pusė koncentruojasi į automobilių tobulinimą. Žmonių, kurie lygiaverčiai gerai jaustųsi tiek už automobilio vairo, tiek keičiant jam variklį – nėra daug. Bet jų yra. Vienas tokių žmonių – lenktynininkas Andrius Keblys, rugsėjo 12 dieną „Autoplius Fast Lap“ sezono finale startuosiantis savo numylėtu ir nuosavomis rankomis tobulintu „Honda Civic“ automobiliu.

Naktiniai pasivažinėjimai, „Civic“ klubas ir sprogę varikliai

„Viskas prasidėjo nuo naktinių „pasilakstymų“ po Vilnių kartu su septyniais draugais, su kuriais prieš beveik 10 metų pradėjome „Civic“ klubo veiklą. Dalinomės bendru supratimu, jog svarbiausia kaip automobilis važiuoja, o ne kokios „bling bling“ detalės ant jo sudėtos. Šis požiūris išliko ilgai, kol noro tobulėti vedami nepradėjome ieškoti rėmėjų mūsų suburtai „Hard rock“ lenktynių komandai. Tada supratome, jog technika turi būti ne tik konkurencinga, bet ir patraukliai atrodyti lenktynių žiūrovams“ – apie pradžią automobilių sporte pasakojo lenktynininkas A.Keblys. 

Andriaus „svarbu važiuoja“ požiūrį į lenktyninius automobilius pakeitė debiutas 2011 metų „Autoplius Fast Lap“ lenktynėse, kuriose dar apšilimo rato metu „sprogo“ jo „Civic“ automobilio turbina. Pamoka išmokta greitai.

Buvo nuspręsta surinkinėti konkurencingą ir saugų automobilį. Ir taip, jau sekantį sezone senojo kupė vietą užėmė naujai surinktas penktos kartos „Honda Civic“ hečbekas, kuriame buvo sumontuoti saugos lankai ir visa kita saugumo įranga. 

Variklis išliko panašios konfigūracijos, kaip ir pirmajame sezone – „D serijos“ SOCH tipo variklis, kuriam reikiamą galios pliūpsnį suteikė turbina. Tačiau senojo variklio prakeiksmas niekur nedingo – visą sezoną automobilis turėjo problemų, vis kaito.

Patikimumo paieškos 

Siekiant automobiliui suteikti taip trūkstamo patikimumo, buvo nuspręsta dėti naujesnį „K serijos“ variklį, kuris buvo dedamas į 2001-2005 metais gamintus „Civic Type-R“ automobilius. Toks variklio pakeitimas yra labai populiarus Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur tuo pačiu galima įsigyti visus reikiamus komponentus, leidžiančius šį variklį įdėti į senesnio tipo kėbulą. 

„Bet ar įdomu būtų viską nusipirkt?“ – retoriškai paklausė Andrius, „užkūrė“ suvirinimo aparatą ir 2013 metų sezone nedidelis ir lengvas hečbekas jau turėjo K20A2 variklį, kuris jau iš gamyklos generuoja 200 Ag ir 200 Nm sukimo momentą.

Nesusidūrusiam su „Honda“ varikliais toks pokytis gali nesukelti didelės nuostabos, tačiau reiktų paminėti, jog naujasis variklis, lyginant su senuoju stovi „atvirkščiai“: abu variklio kolektoriai apsikeičia vietomis, pavarų dėžė iš keleivio pusės „persikrausto“ į vairuotojo pusę. Reikia kardinaliai perdarinėti variklio tvirtinimo vietas, pavarų perjungimo mechanizmą ir variklio elektrinę dalį. 

2013 lenktynių sezonas 

Prieš akis laukė nemažas iššūkis, tačiau variklio patikimumas, bei galios potencialas nekėlė abejonių. Garaže praleidus nesuskaičiuojamą valandų skaičių, 2013 metų antrąjį „Autoplius Fast Lap“ etapą Andrius šturmavo jau su naujuoju varikliu. Kartu su „jėgaine“, automobilis sulaukė ir daugiau atsinaujinimų – „Koni“ amortizatorius pakeitė pilnai reguliuojami „HSD Monopro“ amortizatoriai, automobilio priekyje ir gale atsirado „Integra DC2“ stabilizatoriai, o kad naujasis variklis būtų dar patikimesnis, jo aušinimo pareigos buvo paskirtos didžiuliam „Mishimoto“ radiatoriui. 

„Aušinimas buvo toks geras, kad važiuojant trasoje variklis pradėdavo šalti“ – su šypsena pasakojo Andrius. 

Nepamiršta ir stabdžių – iš įvairių „Honda“ automobilių surinkti nesudėtingi, tačiau efektyvūs ir patikrinti komponentai, dar leidžiantys naudoti 15 colių diametro ratlankius. 

Turbūt vienintelis dalykas nepakitęs nuo pat pirmųjų automobilių – „rėkiantis“ išmetimo garsas.

„Juk reikia išlaikyti „Hard rock“ „brand‘o“ dvasią“ – savo 98db siekiantį automobilio riaumojimą apibūdino Andrius.

2013 sezone sėkmingai aplankyti abu užsienio „Autoplius Fast Lap“ etapus, tačiau treniruočių metu sėkmė nusisuko – Kačerginėje besiruošiant ketvirtajam etapui, sprogo automobilio padanga ir po kontakto su trasos atitvarais, planus išbandyti automobilio konkurencingumą „namų“ trasoje teko nukelti kitam sezonui.

Kasmet – vis greitesnis automobilis

2014 metai ir pirmosios taurės 2014 sezono pradžioje „atsišviežinus“ automobilio kėbulą, Andriui pagaliau pavyko startuoti pirmajame „Autoplius Fast Lap“ etape. Tiesa, žodis „startavimas“ šiuo atveju skamba kiek kukliai – 14 laikas absoliučioje „Time Attack“ įskaitoje, daugiau nei 5 sekundžių pagreitėjimas, lyginant su 2012 metų sezonu, bei užtikrintai laimėtos „Race“ pozicinės lenktynės PRO2500 klasėje – štai dėl tokių rezultatų buvo verta lieti prakaitą garaže. 2014 metų geriausias rezultatas – 1:21:508, pirmoji vieta RACE2000 absoliučioje įskaitoje, bei 3 vieta „Time Attack“ PRO2500 absoliučioje įskaitoje. 

„Žinoma, be puikios komandos visai tai tikrai nebūtų įmanoma!” – teigė Andrius. Tačiau ambicingi planai ties tuo nesustojo. 2015 metų sezoną automobilis pasitiko neatpažįstamai išgražėjęs. 

A.Keblio „Honda Civic“ gavo visiškai naują rūbą, kurį pagaminti padėjo VŠĮ „Vilnius Autosport“ dirbantis geras bičiulis dar nuo „Civic“ klubo laikų. Visiškai naują, platų stiklo pluošto „aprėdą“ sudarė priekiniai, bei galiniai sparnai, durys, bei stogas, kurie buvo pakeisti lengvomis stiklo pluošto dalimis.

Priekiniai ir galiniai automobilio bamperiai taipogi buvo pakeisti, gaudami trūkusius aerodinaminius pakeitimus. Pasak Andriaus, ši automobilio dieta leido sutaupyt virš 150 Kg svorio bei pagerinti automobilio balansą ir aerodinamiką. 

Automobilio pavarų dėžė gavo porą atnaujinimų – „Samsonas Motorsport“ pagrindinę „porą“, bei „Gripper“ diferencialą. Pasak Andriaus, būtent automobilio svorio sumažėjimas, bei diferencialas buvo tie patobulinimai, kurie davė didžiausią naudą ir leido suprasti, jog dabartiniai trasos įveikimo laikai šiam automobiliui – dar ne riba.

„Taigi kolkas didžiausia automobilio problema esu aš“ – juokais teigė Andrius. 

2015 sezonas ir ateities planai 

Prašnekus apie ateities planus su šiuo automobiliu, A.Keblys išskyrė esamų ratų pakeitimą didesniais, bei juokais užsiminė apie „kokio nors transmisijos agregato keitimą į „tiesius dantis“, turėdamas omenyje sportinę pavarų dėžę. 

„Lįsti į variklį nesu nusiteikęs, nes galios trūkumas lyginant su konkurentais yra kompensuojamas patikimumo“, – sako lenktynininkas.

Dar Andriaus planuose – variklio valdymo kompiuterio keitimas, siekiant pakeisti ne visada patikimai dirbantį AEM kompiuterį. Paklausus apie tolimesnės ateities planus, bei teorinę galimybę keisti automobilio platformą kita, po neilgo svarstymo Andrius užsiminė apie norą kadanors išbandyti „Honda S2000“.

Kodėl jis pasirinko „Autoplius Fast Lap?“ 

„Atsakymas paprastas – niekada savęs nelaikiau sportininku ar lenktynininku, taigi kaip ir nebuvo alternatyvų. „Autoplius Fast Lap“ man yra geras laiko praleidimo būdas – atvažiuoju pabendraut su žmonėm ir smagiai praleisti laiką“, – sako Andrius Keblys.

Kaip jam seksis kovoti dėl vietos ant šių metų PRO2500 ir „Wolf Race“ R2000 klasių podiumų, pamatysite jau Rugsėjo 12 d. vyksiančiame finaliniame „Autoplius Fast Lap“ etape.