Tik automobilis ar net automobilis?
Viktoras DaukšasViktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas

Kažkada skaičiau, kad eilinis vokietis bent dvi su puse valandos per dieną vairuoja. Vadinasi, darbo savaitės pabaigoje jis bent dvi darbo dienas (beveik 18 valandų) prabuvo automobilyje. Galima sakyti, kad automobilis yra ta “vieta”, kur aktyvus žmogus praleidžia daugiausiai laiko, nepaisant namų ir darbo vietos.

Todėl visai nekeista, kad dažniausiai būtent automobilis yra brangiausias šeimos turtas po buto ar namo. Automobilis dabar yra ne tik priemonė nuvykti iš taško A į tašką B, norisi tą atstumą įveikti patogiai, saugiai bei greitai. Atkreipiau į tai dėmesį, kai viešėjau Vokietijoje, šalyje, kuri garsėja vairavimo kultūra ir principine meile tam, ką jie vadina das auto. Jiems tai nėra tik automobilis, jiems tai net automobilis.
Lietuviai tas “dvi darbo dienas” praleidžia “blogiau” nei vokiečiai. Vidutinis automobilio amžius Vokietijoje – vos 8,2 metai. Mūsų automobilių parkas gerokai senesnis ir šį ketvirtį siekia 14,17 metų.

Beje, Vakarų Europoje pastebima naujų automobilių pardavimų mažėjimo tendencija. Gal ir vokiečiai nusprendė savo das auto naudoti kiek ilgėliau nei dešimtmetį? Būtent 10,5 metų yra vidutinis pirmą kartą Lietuvoje įregistruoto naudoto automobilio amžius.

Nors naujų automobilių Lietuvoje parduodama mažiau, prekyba naudotais automobiliais šalyje auga. Šį metų ketvirtį sudaryta beveik šimtas tūkstančių sandorių (99,4 tūkst.). Pirmą kartą šalyje trečiąjį ketvirtį buvo parduota daugiau automobilių nei rekordiniais 2008-aisiais.

Galbūt, negalėdami nusipirkti naujo automobilio, lietuviai tiesiog stengiasi kuo dažniau juos keisti? Autoplius.lt vykdyta apklausa parodė, kad beveik pusė lietuvių (46 procentai) automobilį keičia kas 4-9 metus. Ilgiau nei 10 metų tą patį automobilį vairuoja tik kas dešimtas lietuvis.

Rinka šiuo metu palankesnė pirkėjui, nes automobiliai vis dar pinga. Tikėtina, kad naudoto automobilio kaina ir toliau nežymiai kris.

Turiningos kelionės. Jeigu prireiktų daugiau nuorodų – teiraukitės!

Viktoras Daukšas
Autoplius.lt plėtros vadovas


1 Sandorių daugiau nei rekordiniais 2008-aisiais

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Šiemet Lietuvos automobilių rinka stebina dideliu sandorių skaičiumi. Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius iš viso įvyko 282,3 tūkst. sandorių, tai beveik dešimtadaliu (9,2 proc.) daugiau nei pernai tuo pat metu.

Mūsų šalyje 2012 m. trečiąjį ketvirtį iš viso buvo sudaryta 99,4 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Lyginant su 2011 m. trečiuoju ketvirčiu, automobilių rinka paaugo 2,6 proc. (pernai užfiksuota 96,9 tūkst. sandorių). Verta pastebėti, kad 2012 m. trečiojo ketvirčio rezultatai 1,8 proc. lenkia net rekordiniais vadinamų 2008 metų tą patį laikotarpį – tuomet buvo užfiksuota 97,7 tūkst. sandorių). Tai pirmas kartas per paskutinius ketverius metus, kai sudaryta sandorių daugiau nei 2008 metais.

2012m. III ketv. naudotų automobilių sandorių buvo sudaryta už 966,3 mln. Lt, o naujų – už 219,8 mln. Lt.

Trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, ūgtelėjo į šalį naujai įvežtų automobilių skaičius. Tai jau keletą ketvirčių iš eilės yra pagrindinė automobilių rinkos augimo priežastis. Naujai įvežami automobiliai yra beveik ketveriais metais jaunesni negu vidutinis automobilio amžius mūsų šalyje. Tai geras ženklas, kuris rodo, kad pirkėjai turi pakankamai lėšų įsigyti naujesnį ir geresnės kokybės automobilį.

Trečiąjį ketvirtį smuko naujų automobilių pardavimas ir nežymiai sumažėjo Lietuvoje registruotų automobilių sandorių. Lietuviai įsigijo kiek daugiau į šalį naujai atvežtų automobilių ir kiek mažiau pardavė vieni kitiems.

Lyginant trečiuosius ketvirčius bendras sandorių skaičius auga ketvirtus metus iš eilės.

Vidutinės kainos toliau mažėja

Šaltinis: Autoplius.lt

Trečiąjį ketvirtį Autoplius.lt portale pardavinėta automobilių už 1,22 milijardo litų. Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos liepos–rugsėjo mėnesiais buvo atitinkamai 10,1 ir 68,4 tūkst. litų.

Kaip ir tikėtasi, trečiąjį ketvirtį automobiliai toliau pigo. Palyginti su 2012 m. antruoju ketvirčiu, jų kaina smuktelėjo nuo 2,6 iki 5,3 proc., priklausomai nuo amžiaus grupės. Labiausiai – apie 5,3 proc., t.y. vidutiniškai 404 litais – atpigo prieš 11–15 m. pagaminti automobiliai. 16–20 m. pagamintų automobilių kainos krito apie 4,3 proc. (135 litais). Viena iš pagrindinių kainų kritimo priežasčių – mažesnis pirkėjų iš Rytų šalių skaičius. Nors Rusijai tapus PPO nare, tikėtasi palankesnių sąlygtų importuojant autmobilius, nutiko priešingai. Nors automobilių muitų mokesčiai į minėtą šalį sumažėjo, tačiau buvo įvestas utilizacijos mokestis. Dėl kurio įvežti automobilius tapo dar brangiau. Įtakos naudotų automobilių kainų kritimui turi ir didelė naudotų įvairaus amžiaus automobilių, kurie atkeliauja į Lietuvą, pasiūla Vakarų Europos valstybėse, pernai ir Vakaruose pasijautė ryškus naudotų automobilių trūkumas, todėl kainos šoktelėjo.

Jei šio ketvirčio kainas palygintume su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, kai buvo užfiksuotas automobilių pirkimo bumas, dabar automobiliai yra daugiau nei dešimtadaliu pigesni. 1–10 metų automobilių kainos krito daugiau nei 13 proc. , 11 – 15 metų – 11,3 proc. (915 litų).

Vidutinė parduoto automobilio kaina, palyginti su trečiuoju praėjusių metų ketvirčiu, mažėjo 3,5 proc. – nuo 10,4 iki 10,1 tūkst. litų. Naujų automobilių vidutinė kaina pakilo nuo 66,1 iki 68,4 tūkst. litų.

Šaltinis: Autoplius.lt

Autoplius.lt duomenys rodo, kad portalo lankytojai ypač dažnai ieško dyzelinių automobilių. Tai sudaro beveik tris ketvirtadalius iš 3,37 mln. visų portale atliekamų paieškų. Tiesa, per metus dyzelinių automobilių paieškų skaičius sumažėjo 8 procentiniais punktais, o benzininių automobilių paieškų padidėjo 7,4 proc. Kritusiai dyzelinių automobilių paklausai įtakos turėjo nuo kovo 1 d. Lietuvoje įsigaliojusi griežtesnė dyzelinių automobilių techninė apžiūra ir degalinėse sumažėjęs dyzelino ir benzino kainų atotrūkis.

Šaltinis: Autoplius.lt

Išanalizavus Autoplius.lt portale parduotų automobilių duomenis paaiškėjo, kad dyzeliniai automobiliai yra nuo 7,9 proc. iki 60,5 proc. brangesni už benzinu varomus automobilius.

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Automobiliai iki penkerių metų senumo sudaro 41,1 proc. rinkos apyvartos litais

2012 m. trečiąjį ketvirtį automobilių parduota už 1,19 mlrd. litų: naudotų automobilių – už 966,3 mln. litų, o naujų – už 219,8 mln. litų. Palyginti su 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu, automobilių rinkos apyvarta smuko 2 proc. (pernai parduota už 1,21 mlrd. litų).

Šių metų trečiąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (33,8 proc.) parduota 11–15 metų amžiaus automobilių. Tai sudarė 20,4 proc. visų sandorių. Šiek tiek mažiau (22,3 proc.) parduota 16–20 m. amžiaus automobilių, 23,4 proc. – 6–10 m. amžiaus automobilių. Jaunesnių kaip penkerių metų automobilių užfiksuota 12,5 proc. visos rinkos sandorių, tačiau jie sudarė beveik pusę (41,1 proc.) visos automobilių rinkos apyvartos.

Lyginant šių metų trečiąjį ketvirtį su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu pastebima, kad daugėjo 6 –10 metų amžiaus automobilių sandorių – 16,4 proc. Kitose automobilių amžiaus grupėse sandorių skaičiaus augimas yra žymiai mažesnis arba užfiksuotas kritimas. 11–15 metų amžiaus automobilių sandorių padaugėjo 2,2 proc. Prieš 16–20 m. pagamintų automobilių sandorių skaičius sumažėjo 1,7 proc., o 1–5 metų – net 9,1 proc.

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Šių metų trečiąjį ketvirtį vienam naujam parduotam automobiliui atiteko 29,9 naudoti automobiliai. Šis rezultatas prastesnis už 2011 ir 2008 metų trečiuosius ketvirčius, kai vienam įsigytam naujam automobiliui atiteko atitinkamai 24,9 ir 16,8 proc. naudotų automobilių. Tiesa, šiemetiniai rodikliai žymiai geresni negu 2009 ar 2010 metais.


2 Automobilių parkas plečiasi ir nežymiai sensta

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Transeksta“

Trečiąjį ketvirtį vidutinis automobilio amžius siekė 14,2 metų.
„Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis, Lietuvos automobilių parką šių metų spalį sudarė 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 28 tūkst.

Vidutinis Lietuvos automobilio amžius 2012 m. trečiąjį ketvirtį siekė 14,17 m., o prieš metus buvo kiek jaunesnis – 14,14 m.

Lietuvos keliais daugiausia važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų (60 proc.). Tokių automobilių yra 726 tūkst.

Šaltinis: Autoplius.lt ir „Transeksta“

2012 m. spalį „Volkswagen“ sudarė penktadalį (19,8 proc.) Lietuvos automobilių parko – tai 240 tūkst. automobilių. Antroje vietoje liko „Audi“ (14,6 proc.), trečioje – „Opel“ (8,6 proc.).

Jau septynis ketvirčius iš eilės daugėja „Opel“ markės automobilių. Per pastaruosius metus jų skaičius paaugo 10,8 proc. (10,2 tūkst. vienetų) ir dabar viršija 104 tūkst. vienetų. „Toyota“ markės automobilių padaugėjo 9 tūkst. iki 58,5 tūkst. (18,6 proc. augimas), „Volkswagen“ skaičius per metus paaugo 2,2 proc., o „Audi“ – kiek sumažėjo.

Per pastaruosius metus labiausiai – 8,6 proc. – sumažėjo automobilių „Mazda“. Šiuo metu jų skaičius siekia 40 tūkst.


3 Naudotų automobilių parduodama vis daugiau

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naudoti automobiliai Lietuvoje sudaro didžiąją automobilių rinkos dalį – 96,4 proc. Po 2008–2009 metų ekonominio nuosmukio per pastaruosius metus trečiojo ketvirčio rezultatai pasiekė ir viršijo 2008 m. lygį. Šių metų trečiąjį ketvirtį buvo sudaryta 96,2 tūkst. naudotų automobilių sandorių, tai 4,3 proc. daugiau nei 2008 m. tuo pačiu laikotarpiu.

Naujai į šalį įvežami automobiliai yra ketveriais metais jaunesni negu tie, kurie eksploatuojami Lietuvoje.

Daugiau kaip pusė (58,4 tūkst.) iš visų 96,2 tūkst. šių metų trečiąjį ketvirtį sudarytų naudotų automobilių sandorių yra susiję su Lietuvoje registruotais automobiliais. Tai yra tokie sandoriai, kai vienas mūsų šalies pilietis parduoda automobilį kitam Lietuvos gyventojui. Lyginant trečiuosius ketvirčius nuo 2009 m., trejus metus šių sandorių nuosekliai daugėjo, o šiemet pirmą kartą jų buvo sudaryta mažiau. Palyginti su praėjusių metų trečiuoju ketvirčiu, tokių sandorių skaičius smuktelėjo 0,4 proc.

Trečiąjį ketvirtį nuolatine registracija įregistruota 37,8 tūkst. automobilių, kurie atvežti iš kitų šalių – tai 9,5 proc. daugiau negu pernai tuo pat metu.

Naujai į šalį įvežti automobiliai yra ketveriais metais jaunesni negu tie, kurie eksploatuojami Lietuvoje. Vidutinis pirmą kartą šalyje įregistruoto naudoto lengvojo automobilio amžius – 10,5 metų. Prieš metus šis skaičius buvo 10,28 m. Vidutinis įvežamų automobilių amžius senėjo, nes į Lietuvą atvežta mažiau 1–5 m. amžiaus transporto priemonių ir daugiau senesnių.

Pagrindiniai naujai į šalį įvežamų automobilių (registruojamų nuolatine registracija) pirkėjai yra lietuviai, tad šių sandorių augimas rodo, kad prekyba toliau atsigauna ir gyventojai pradeda pirkti naujesnius automobilius.


4 Naujų automobilių prekyba sulėtėjo

Šaltinis: Autoplius.lt ir UAB „Autotyrimai“ Autoplius.lt ir VĮ „Regitra”

Nauji automobiliai sudaro labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje (3,6 proc.), tačiau lyginant apyvartas jiems išleidžiama kiek mažiau nei penktadalis (18,5 proc.) visos automobilių rinkos pinigų.

Lyginant pastarųjų keturių metų trečiuosius ketvirčius, tris metus naujų automobilių sandorių skaičius nuosekliai augo, tačiau šiemet jis smuktelėjo 14,1 proc. (nuo 3,7 iki 3,2 tūkst.). Lyginant su 2008 m. trečiuoju ketvirčiu, per šių metų liepą–rugsėjį naujų automobilių buvo įsigyta net 41,5 proc. mažiau. Europos automobilių rinką jau keletą mėnesių krečia krizė, mažėja pardavimai. Natūralu, kad minėtas procesas palietė ir Lietuvą. Dauguma naujų automobilių pirkėjų yra įmonės, kurios seka įvykius Vakarų Europos valstybėse. Neigiami signalai iš Europos Sąjungos šalių pristabdė naujų automobilių pardavimus ir Lietuvoje.

Jau metus perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „mažasis“ „Fiat 500“ (kaina nuo 35 500 litų). Praėjusį ketvirtį jų parduota 22,3 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu. Pernai didžiąją metų dalį pirmavusio „Nissan Qashqai“ (kaina nuo 58 900 litų) populiarumas blėsta – trečiąjį ketvirtį jų parduota 45 proc. mažiau nei pernai tuo pat metu ir šiuo metu jis užima tik trečiąją poziciją. „Qashqai“ lyginant su antruoju ketvirčiu pabrango apie 500 litų. Antroje vietoje įsitaisė 1,7 tūkst. litų vidutiniškai pabrangęs „Skoda Yeti“ (kaina nuo 48 590 litų). Pernai jo dešimtuke nebuvo.

„Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Golf“ yra populiariausi tarp naudotų automobilių, tačiau naujausi jų modeliai nesulaukia didelio susidomėjimo – minėtų transporto priemonių pardavimai lyginant su praėjusių metų trečiu ketvirčiu krito atitinkamai 41,3 proc. ir 33,8 proc. „Volkswagen“ parduotų naujų automobilių skaičių didina atnaujinta „Jetta” – per ketvirtį jos įsigyta daugiau nei 100 vienetų.

Šaltinis: Autoplius.lt ir UAB „Autotyrimai“

Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, parduodama daugiau naujų automobilių su dyzeliniais varikliais. Per 2012 m. trečiąjį ketvirtį 61,6 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo varomi dyzelinu, 36,6 proc. buvo benzininiai. 1,8 proc. parduotų naujų automobilių yra varomi alternatyviais degalais: benzinu ir dujomis, benzinu ir elektra ar etanoliu.

Po trijų metų pertraukos vėl populiarėja nauji benzininiai automobiliai, nors dyzeliniai rinkos dalį užleidžia nežymiai. 2012 metų trečiąjį ketvirtį benzinu varomų automobilių parduota 6,7 procentinio punkto daugiau nei pernai tuo pat metu. Auga alternatyviais degalais varomų automobilių skaičius – 2012 metų trečiąjį ketvirtį jų nupirkta bene dvigubai daugiau nei pernai tuo pat metu. Trečiąjį ketvirtį parduoti 39 benzinu ir elektra bei 18 benzinu ir dujomis varomi nauji automobiliai.

Šaltinis: Autoplius.lt ir UAB „Autotyrimai“

Lyginant paskutinių ketverių metų trečiuosius ketvirčius, 2009 metais fiziniai asmenys procentaliai įsigijo daugiausiai naujų automobilių. Tai buvo sunkmečio pradžia, kai dauguma naujų automobilių pardavėjų pasiūlė rinkai salonuose užsilikusius modelius už labai patrauklią kainą, įmonės stabdė pirkimus, todėl natūraliai ūgtelėjo privačių asmenų įsigytų automobilių rinkos dalis.

Šiemet privatūs asmenys įsigijo 12,9 proc. naujų automobilių. Nors tai nedidelė dalis, skaičiuojant privačių asmenų nupirktus automobilius, jų skaičius ketvirtus metus iš eilės pamažu auga. Fiziniai asmenys trečiąjį ketvirtį nupirko 429 naujus automobilius.

Didelę įtaką naujų automobilių pardavimui turi automobilių reeksportas. Jo statistika vienu ketvirčiu vėluoja, todėl pateikiami antrojo ketvirčio pardavimų rodikliai. Reeksportas skaičiuojamas pagal naujų automobilių išregistravimą, kurio trukmė priklauso nuo pardavėjo.

Lyginant paskutinių trijų metų antruosius ketvirčius, į užsienį išvežtų naujų automobilių skaičius mažėjo. Antrąjį ketvirtį reeksportuota tik 7,5 proc. naujų įsigytų automobilių – 280 vienetų, tačiau šis skaičius dar gali paaugti. Pernai tuo pačiu laikotarpiu į užsienį išvežta net 765 automobiliai. Reeksportuojamų automobilių dalis nėra labai didelė, todėl pelnas už parduotus automobilius lieka mūsų šalyje ir tai turi teigiamos įtakos Lietuvos pardavėjams ir visai automobilių rinkai.


5 Prognozės: sandorių bus daugiau nei pernai

Naujų automobilių pardavimus ypač lemia prastos ekonominės naujienos iš Vakarų Europos valstybių. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, naujų automobilių pardavimai Europos Sąjungoje rugsėjį mažėjo jau dvyliktą mėnesį iš eilės.

Lietuvoje pastaruosius du ketvirčius naujų automobilių sandorių įvyko mažiau nei pernai. Sumuojant 9 mėnesių rezultatus, nuo pernykščių rodiklių atsiliekama 4,4 proc.

Nepaisant prastesnių naujų automobilių pardavimų rodiklių, prognozuojame, kad visos automobilių rinkos rodikliai bus geresni negu praėjusiais metais (352 tūkst. vnt.)


6 Rusijos muitai: lietuviai tikėjosi palankesnių sąlygų, o jos tik pablogėjo

Šių metų rugpjūtį Rusija tapo pilnateise PPO nare, todėl jai teko daliai produktų sumažinti muitų mokesčius. Jie ypač sumažėjo juridiniams asmenims. Nors muito mokesčiai buvo sumažinti, Rusijoje buvo įvestas naujas utilizacijos mokestis, kuris skirtas visiems automobiliams – tiek pagamintiems Rusijoje, tiek įvežtiems iš užsienio. Svarbu paminėti, kad galioja visiems automobiliams, ne tik importuotiems.

Iki trijų metų amžiaus automobilio utilizacijos mokestis juridiniams asmenims siekia nuo 1,5 tūkst. iki 9,5 tūkst. litų už automobilį. Senesniems nei trijų metų automobiliams situacija prastesnė. Jiems mokesčiai siekia nuo 9,1 iki 60,2 tūkst. litų. Tiksli kaina priklauso nuo automobilio variklio tūrio.

Prieš įstojimą į PPO daugiausiai buvo įvežama 3–5 metų automobilių, su mažo tūrio varikliais (iki 1500 cm3). Sumažinus muitus ir įvedus utilizacijos mokestį, juridiniams asmenims įvežti senesnius nei trijų metų automobilius bus daug brangiau. Pavyzdžiui, importuoti naudotą 2007 metų benzininį, 1390 cm3 „Renault Scenic“ kainuoja 2,4 karto brangiau nei anksčiau.

Verslo įmonei, siekiančiai įsivežti senesnį nei trijų metų automobilį, su didesniu nei 3500 cm3 varikliu, vien už utilizaciją tenka „pakloti“ virš 60 tūkst. litų. Privatūs asmenys taip pat moka žymiai didesnį muito mokestį, kuris skaičiuojamas pagal variklio tūrį, už senesnį negu trijų metų automobilį. Populiariausiems 3–5 metų mažo litražo automobiliams (1000-1500 cm3) kaina išaugo daugiau nei tris kartus – nuo 1 EUR/cm3 iki 3,2 EUR/cm3.

Privatiems asmenims utilizacijos mokestis yra minimalus – vos keli šimtai litų. Tad nors privatiems asmenims muitai stipriai padidinti, visgi privačiam asmeniui importuoti automobilį finansiškai naudingiau nei juridiniam. Tokiu būdu bent jau išvengiama milžiniškų utilizacijos mokesčių.


„Autoplius barometras“ – ketvirtinis lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt leidinys, skirtas verslo partneriams, žiniasklaidai ir portalo lankytojams. Kartu tai pirmasis rinkoje naujų ir naudotų lengvųjų automobilių rinką apibendrinantis leidinys, kuriame apžvelgiamos pagrindinės ketvirčio rinkos tendencijos, remiantis Valstybės įmonės „Regitra“, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, automobilių rinkos tyrimų įmonės “Autotyrimai” ir Autoplius.lt duomenimis.

Autoplius.lt – lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 9 metus. Skelbimų skaičius portale viršija 150 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, rugsėjo mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius viršijo 1,2 milijono ribą. 2012 metų trečiąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių už 1,22 mlrd. litų.

Autoplius.lt administruoja ir tobulina bendrovė UAB „Plius“, priklausanti norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“. Šis koncernas valdo vienus iš didžiausių skelbimų portalų visame pasaulyje, veikiančių 26 šalyse. 2010 m. „Schibsted“ buvo pripažintas trečiu stipriausiu skelbimų portalų valdytoju pasaulyje po šios srities gigantų „eBay“ ir „Craigslist“.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas
Mob. tel. +370 615 57 007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt