Viktoras DaukšasViktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas

Neužilgo įsibėgėsiantį šaltąjį sezoną lengvųjų automobilių rinka pasitinka pavasariškai atsigavusi. Skeptikų nelaimei, paskutiniaisiais šių metų mėnesiais iš Lietuvos automobilių rinkos laukiame geriausių rezultatų per pastaruosius trejus metus. Ne be priežasties – mes matome požymių, jog rinka išties bunda.

Ryžtingiems automobilių rinkos šuoliams į priekį nemažą impulsą davė trečiasis šių metų ketvirtis, kuris buvo pakankamai intensyvus, o kas svarbiausia – palankus pigiau automobilį siekiantiems įsigyti vairuotojams.

Po liepos 1 dieną įsigaliojusios Muitų sąjungai, sumažėjus pirkėjų iš Baltarusijos, Kazachstano ir Rusijos, automobilių kainos, atsižvelgiant į automobilio amžių, sumažėjo nuo 4 iki 11 proc. Tai padarė nemažą įtaką augusiam sandorių skaičiui ir suteikė išskirtinių galimybių lietuviams. Paklausa mažėja – kainos važiuoja žemyn. Atsižvelgiant į dabartines tendencijas, ketvirtasis ketvirtis, tikėtina, taip pat pirkėjus pamalonins, o pardavėjus kiek nuvils – kainos gali dar kristi.

Liepos-rugsėjo mėnesių sandorių „derlius“ – solidus. Mūsų šalyje įvyko 105,3 tūkst. automobilių pirkimo ir pardavimo sandorių, o tai yra tik 0,1 proc. mažiau negu 2008 metų analogišku laikotarpiu. Turbūt dar pamenate 2007 - 2008 metus, automobilių pardavėjų dar ir šiandien su nostalgija vadinamus vienais iš sėkmingiausių per paskutiniuosius penkerius metus, tad turbūt nesuklysime drąsiai teigdami, kad šiuo metu automobilių rinka iš tiesų atsigauna ir jungia vis aukštesnę pavarą, bandydama pasivyti „auksiniais” vadintus laikus.

Bene daugiausiai optimizmo teikia tai, kad tris ketvirčius iš eilės naujesnių automobilių nuperkama vis daugiau nei senesnių. Natūraliai dėl to jaunėja automobilių parkas, kurio amžius šiuo metu siekia 14,1 metų, o t.y. pusmečiu mažiau negu pirmąjį šių metų ketvirtį. Sutikite, Lietuvos automobilių parkui atsinaujinimas yra gyvybiškai svarbus, tad net ir tokiu iš pirmo žvilgsnio galbūt menku pokyčiu verta pasidžiaugti.

Be to, daugėja į šalį įvežtų automobilių sandorių skaičius, kuris, lyginant su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, ūgtelėjo 26 proc. Naujai į šalį įvežti automobiliai yra beveik ketveriais metais jaunesni nei eksploatuojami Lietuvoje. Tai taip pat suteikia vilčių, kad Lietuvos gatvėmis pamažu važinės naujesni automobiliai.

Tai – tik keletas įžvalgų ir tendencijų iš penktojo „Barometro“, kuriame tradiciškai surasite ir kitos aktualios informacijos: kokio amžiaus, markės ar modelio automobiliai buvo labiausiai perkami liepos-rugsėjo mėnesiais, kokios yra ketvirtojo ketvirčio prognozės ir kita., Tiesa, prognozės - išties daug žadančios.

Turiningo važiavimo „Barometro“ kelyje, o jeigu prireiks daugiau nuorodų – teiraukitės!

Kviečiu skaityti,
Viktoras Daukšas,
Autoplius.lt vystymo vadovas


1 Automobilių rinka toliau bunda
Naujų ir naudotų automobilių rinkos dydis šalyje

Naujų ir naudotų automobilių rinkos dydis šalyje

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Šių metų trečiąjį ketvirtį padaugėjo naujai į šalį įvežtų, perparduotų šalyje registruotų automobilių ir naujų automobilių sandorių. Viso Lietuvoje įvyko 105,3 tūkst. automobilių pirkimo ir pardavimo sandorių – tai dešimtadaliu (11,9 proc.) daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2010 m.

Naudotų automobilių sandorių įvyko už 1,04 mlrd. Lt, o naujų už 0,24 mlrd. Lt

Augimui daugiausiai įtakos turėjo naujai į šalį įvežtų automobilių sandoriai, kurių kiekis ūgtelėjo 26 proc. Susumavus naudotų ir naujų automobilių pirkimą, šių metų trečiąjį ketvirtį iki 2008 m. analogiško laikotarpio rezultatų pritrūko vos 0,1 proc. Nors naudotų automobilių pardavimai trečiąjį ketvirtį šalyje pralenkė 2008 m. analogiško laikotarpio rodiklius, tačiau naujų automobilių rinka nuo to laikotarpio vis dar atsilieka 31,9 proc.

Rinkos augimui daugiausia įtakos padarė naujai įvežtų automobilių sandoriai, kurių, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010-aisiais, padaugėjo 7,1 tūkst.

Visų sandorių skaičius Lietuvoje kitimas

Visų sandorių skaičius Lietuvoje kitimas

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Automobilių rinka pasiekė 2008 metų rodiklius.

Vidutinės naudotų ir naujų atomobilių kainos

Vidutinės naudotų ir naujų atomobilių kainos

Šaltinis: Autoplius.lt

Trečiąjį ketvirtį Autoplius.lt portale pardavinėta automobilių už 1,33 milijardo litų. Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos liepos-rugsėjo mėnesiais buvo atitinkamai 10,2 ir 66,1 tūkst. litų.

Naudotų automobilių kainų pokyčiams didelę įtaką padarė Lietuvos automobilių rinką pirmąjį šių metų pusmetį užplūdę pirkėjai iš Rytų: nuo liepos pirmos dienos, jiems pasitraukus, automobilių kainos visose amžiaus grupėse sumažėjo nuo 4 iki 11 proc. Daugiausiai atpigo 6-10 metų amžiaus automobiliai – jų kaina sumažėjo 11,1 proc. 11-15 metų automobiliai atpigo 9,1 proc., o naujesni (iki penkių metų) kainavo vidutiniškai 6,9 proc. mažiau.

Nors automobiliai žymiai atpigo visose amžiaus grupėse, vidutinė jų kaina sumažėjo 6 proc. ir sugrįžo į 2010 m. ketvirto ketvirčio lygį. Vidutinė kaina sumažėjo mažiau nei atskirose grupėse. To priežastis: nors automobiliai ir atpigo, lietuviai išleido panašias sumas pinigų kaip ir anksčiau. Skirtumas tik tas, kad už tą pačią sumą pirko naujesnius automobilius. Taigi akivaizdu, kad dabar įsigyti automobilį yra palankesnė situacija negu praėjusį ketvirtį. Įdomu ir tai, kad tris ketvirčius iš eilės naujesnių automobilių nuperkama vis daugiau nei senesnių.

Naujų automobilių vidutinė kaina, lyginant su pirmuoju ketvirčiu, sumažėjo nežymiai. Šį sumažėjimą lėmė tai, kad buvo parduota šiek tiek daugiau pigesnių ar paprasčiau sukomplektuotų automobilių.

Automobilių rinkos apyvarta padidėjo
Naudotam automobiliui įsigyti reikia skirti šešis vidutinius atlyginimus.

Naujų ir naudotų automobilių sandorių vertė Lietuvoje trečiąjį 2011 metų ketvirtį buvo 1,28 milijardo litų. Liepos-rugsėjo mėnesių apyvarta buvo 0,04 mlrd. litų didesnė nei balandžio-birželio: kainos nukrito, todėl automobilių parduota daugiau.

Statistikos departamento pirmojo ketvirčio duomenimis, vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje siekė 1640 litų „į rankas“. Tad nesunku paskaičiuoti, jog naudotam automobiliui įsigyti reikia skirti 6,2, o naujam – net 39 vidutinius atlyginimus.

Parduotų automobilių kiekio palyginimas su apyvarta

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Beveik pusę (46 proc.) rinkos apyvartos litais sudaro automobiliai iki penkerių metų senumo.

2011 m. trečiajį ketvirtį Lietuvoje daugiausia (33 proc.) parduota 11-15 metų amžiaus automobilių. Sandoriuose užfiksuota tik 13,9 proc. jaunesnių nei penkerių metų automobilių, tačiau jie sudaro beveik pusę (46 proc.) visos rinkos apyvartos.

2011-ųjų liepos-rugsėjo mėnesiais ir toliau daugėjo parduotų naujesnių nei 10 metų automobilių. Pirmąjį ketvirtį tarp visų sandorių automobiliai iki dešimties metų sudarė 29,3 proc., o trečiajį – 33,5 proc. Pirmąjį ketvirtį įvyko beveik 23 tūkst. mažiau sandorių: tai rodo, kad net didėjant sandorių skaičiui, procentinė naujų automobilių dalis didėja greičiau nei sandorių skaičius.


2 Automobilių parkas jaunėja
Lietuvos automobilių parkas

Lietuvos automobilių parkas

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Trečiąjį ketvirtį vidutinis automobilio amžius sumažėjo iki 14,1
metų.

„Transeksta” duomenimis, Lietuvos automobilių parką šių metų rugsėjį sudarė 1,19 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje, lyginant su 2011 m. antruoju ketvirčiu, padidėjo 6,6 tūkst., o Lietuvos automobilių parkas atjaunėjo iki 14,1 metų. Tendencija ypač optimistinė, nes palaipsniui parkas jaunėja jau trečią ketvirtį iš eilės – pirmą metų ketvirtį vidutinis amžius buvo 14,6 metų. Nepaisant to, nuo Europos Sąjungos šalių vidurkio vis dar atsiliekame 6 metais.

Autoplius.lt vertinimu, vidutinis amžius kito todėl, kad 1 proc. sumažėjo senesnių nei 16 metų ir 1,4 proc. padaugėjo automobilių iki 10 metų amžiaus kiekis.

Verta paminėti ir tai, kad Lietuvos keliais daugiausia važinėja automobiliai, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų (60,9 proc.). Tokių automobilių yra 724 tūkst. Tik vienas iš dešimties automobilių šalyje yra naujesnis nei 5 metai.

Populiariausios markės Lietuvos automobilių parke

Populiariausios markės Lietuvos automobilių parke

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Populiariausia marke išlieka „Volkswagen“

„Volkswagen“ modeliai sudaro beveik penktadalį (19,8 proc.) Lietuvos automobilių parko – tai 235 tūkst. automobilių. Antroje vietoje „Audi“ (14,9 proc.), trečioje – „Opel“ (7,9 proc.). Lyginant pirmojo ir trečiojo ketvirčio „Top 10“, labiausiai augo „Toyota“ markės automobilių kiekis – jų padaugėjo 3,2 tūkst. „Opel“ markės automobilių padaugėjo 2,5 tūkst., o „Volkswagen“ trečiajį ketvirtį buvo 2 tūkst. daugiau nei ankstesnįjį. Labiausiai mažėjo „Ford“ (-1,2 tūkst.) ir „Mazda“ (-1,1 tūkst.) markių automobilių.


3 Senus automobilius dažniau keičia naujesniais
Naudotų automobilių sandoriai

Naudotų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naudoti automobiliai sudaro didžiąją dalį rinkos – 96,5 proc. Lyginant trečiąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, naudotų automobilių sandorių įvyko 10,5 proc. daugiau – pasiektas ir netgi viršytas 2008 metų lygis (1,6 proc.). Autoplius.lt prognozuoja, kad naudotų automobilių sandorių kiekis turėtų didėti ir paskutinįjį metų ketvirtį.

Lietuvoje registruotų automobilių sandoriai

Lietuvoje registruotų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Daugiau nei pusė (58,7 tūkst.) iš visų 105 tūkst. trečiąjį metų ketvirtį įvykusių sandorių susiję su perparduotais Lietuvoje registruotais automobiliais

Daugiau nei pusė (58,7 tūkst.) iš visų 105 tūkst. trečiąjį metų ketvirtį įvykusių sandorių susiję su vidaus rinka - Lietuvoje registruotais automobiliais. Tai yra tokie sandoriai, kuomet vienas mūsų šalies pilietis parduoda automobilį kitam Lietuvos gyventojui. Šių sandorių kiekis yra pastovus, stabilus ir turintis tendenciją augti – lyginant su praėjusių metų trečiuoju ketvirčiu, 2011 metais tokio tipo sandorių skaičius padidėjo 4,6 proc.

Autoplius.lt prognozuoja, kad Lietuvoje registruotų automobilių sandorių ir toliau daugės, nes žmonės vis daugiau dėmesio skiria savo transporto priemonėms ir keičia senus automobilius į naujesnius.


„Top 10“ dažniausiai parduodamų naudotų automobilių

„Top 10“ dažniausiai parduodamų naudotų automobilių

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naudotų automobilių pirkėjų skonis Lietuvoje jau daugybę metų nesikeičia – ne vienerius metus šalyje daugiausia parduodama naudotų vokiškos markės automobilių. 2011 m. trečiasis ketvirtis – ne išimtis. Net 8 iš pirmų 10 vietų pagal pardavimų kiekius užėmė vokiečių „Volkswagen“, „Audi“ ir „Opel“ gamintojų automobiliai.

Šių metų liepos-rugsėjo mėnesiais daugiausia parduota „Volkswagen Passat“, kurių vidutinis amžius – 14,9 metų. Antroje vietoje perkamiausių automobilių rikiuotėje žengia „Volkswagen Golf“ (vid. amžius – 15,9 metų), trečioje – „Audi 80“ (vid. amžius – 20,8 metų).

Daugiausiai naujai į šalį įvežamų automobilių nuolatinei registracijai atvyksta iš Vokietijos, nes tai labai didelį automobilių parką turinti ir geografiškai patogioje vietoje esanti šalis.

Šalys, iš kurių atvežami automobiliai į Lietuvą

Šalys, iš kurių atvežami automobiliai į Lietuvą

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naujai į šalį įvežti automobiliai yra beveik ketveriais metais jaunesni nei eksploatuojami Lietuvoje. Vidutinis pirmą kartą šalyje įregistruoto naudoto lengvojo automobilio amžius – 10,3 metų. Trečiąjį šių metų ketvirtį tokių užregistruota 34,5 tūkst. – ketvirtadaliu (26 proc.) daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2010 m., tačiau šis skaičius dar nepasiekė to paties laikotarpio 2008-aisiais rezultatų: vis dar atsiliekama 14,6 proc.

Pagrindiniai naujai į šalį įvežamų automobilių (nuolatinei registracijai) pirkėjai yra lietuviai, tad šių sandorių augimas rodo, kad rinka grįžta į įprastas vėžes, o gyventojai pradeda pirkti naujesnius automobilius. Daugiausiai dėl šių automobilių jaunėja Lietuvos autoparkas.

Prognozuojama, kad paskutinįjį metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, augimas turėtų išlikti, tačiau jis, tikėtina, bus nuosaikesnis dėl prasidėjusios žiemos ir šildymo sezono.


4 Naujų automobilių poreikis auga
Naujų automobilių sandoriai

Naujų automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Naujų automobilių per pirmus tris šių metų ketvirčius parduota daugiau nei per visus 2010 metus.

Naujų automobilių per pirmus tris šių metų ketvirčius parduota daugiau nei per visus 2010 metus. Šių metų trečiąjį ketvirtį parduota beveik 70 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2010-aisiais. Nauji automobiliai sudaro tik labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje (3,6 proc.), tačiau lyginant apyvartas, naujiems automobiliams išleidžiama beveik penktadalis (18,7 proc.) visos automobilių rinkos pinigų.

Vidutinė parduoto naujo automobilio kaina trečiąjį ketvirtį buvo 66,1 tūkst. litų. Nors jų pardavimai išaugo beveik 70 procentų, jie vis dar trečdaliu (31,9 proc.) atsilieka nuo 2008 metų liepos-rugsėjo mėnesių rezultatų.

Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, daugiau naujų automobilių parduodama su dyzeliniais varikliais. Per trečiąjį ketvirtį 69,3 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo varomi dyzelinu.

Pagrindiniai naujų automobilių pirkėjai yra juridiniai asmenys, tad pastaruosius dvejus metus dėl ekonominio sunkmečio ir automobilių finansavimo nebuvimo naujų automobilių pardavimai buvo praktiškai sustoję. Atsigaunant verslui ir atsirandant palankesnėms finansavimo sąlygoms, didėja ir naujų automobilių poreikis.

Antrąjį metų ketvirtį naujų automobilių rinkoje buvo pastebima didesnė paklausa, tačiau automobilių trūkumas salonuose trukdė parduoti daugiau automobilių. Sandėliai buvo tušti, o užsakius automobilį tekdavo laukti nuo 3 iki 9 mėnesių. Per trečiąjį ketvirtį situacija pagerėjo: dabar populiariausius automobilius galima įsigyti iškart, o užsisakius pristatoma per vidutiniškai tris mėnesius.

„Top 10“ dažniausiai parduodamų naujų automobilių

„Top 10“ dažniausiai parduodamų naujų automobilių

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“

Pirmoje perkamiausių naujų automobilių sąrašo vietoje jau ilgą laiką įsitaisęs „Nissan Qashqai“ (kaina nuo 58 300 Lt),. Lyderiavęs rinkoje 2010 metais, pirmosios pozicijos šis modelis neužleido ir praėjusį ketvirtį. Į antrąją vietą pakilo „Fiat Doblo“ (kaina nuo 40 990 Lt). Iš populiariausių sąrašo jau ilgą laiką nesitraukia ir „Volkswagen Golf“ (kaina nuo 49 632 Lt), „Volkswagen Passat“ (kaina nuo 71 311 Lt) modeliai.

Kadangi naujų automobilių rinka Lietuvoje yra labai maža, geriausiai parduodamų modelių dešimtukas gali kisti kiekvieną ketvirtį priklausomai nuo to, kurio prekės ženklo atstovai pasieks geresnių pardavimų rezultatų. Taip pat naujų automobilių pardavimams vis dar didelės įtakos turi ir automobilių reeksportas, t. y. naujų automobilių salonai parduoda automobilius į kitas šalis.


5 Žymiai sumažėjo tranzitinių automobilių

Tranzitinių (laikinai šalyje registruotų) automobilių sandorių skaičiaus tendencijas po Lietuvos įstojimo į Šengeno erdvę sudėtinga vertinti, nes, panaikinus sienas tarp Šengeno zonos valstybių narių, tranzitiniai automobiliai neberegistruojami pasieniuose.

Lyginant 2011 metų trečiąjį ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, tranzitinių automobilių sumažėjo 14,4 proc. – iki 11,4 tūkst.. – tai 3,7 karto mažiau, nei prieš įsigaliojant Muitų sąjungai.

Autoplius.lt vartotojų apsilankymo statistika rodo, kad lankytojų iš Rytų trečiąjį ketvirtį stipriai sumažėjo. Daugiausiai pirkėjų portale lankydavosi iš Baltarusijos, Rusijos, Kazachstano ir Moldavijos. Lyginant pirmąjį, kai buvo pastebimas didžiausias lankytojų iš Rytų šalių srautas, ir trečiąjį šių metų ketvirčius, apsilankymų iš Baltarusijos ir Kazachstano buvo atitinkamai 81 ir 80 procentų mažiau.

Lyginant praėjusį ketvirtį su tuo pačiu laiku pernai, lankytojų srautai iš Rusijos (35 proc.), Ukrainos (10 proc.), Estijos (23 proc.) ir Norvegijos (9 proc.) padidėjo.

Tranzitinių automobilių sandoriai

Tranzitinių automobilių sandoriai

Šaltinis: Autoplius.lt ir VĮ „Regitra“


6 Prognozės: sandorių skaičius nuosekliai didės

Paskutinįjį šių metų ketvirtį, atlikus pastarųjų penkerių metų rezultatų analizę, galima tikėtis dar geresnių rinkos rezultatų nei 2010 m. ketvirtąjį ketvirtį.

Lietuvoje registruotų automobilių sandorių turėtų nuosekliai daugėti – Lietuvos piliečiai pardavinės automobilius vieni kitiems, t. y. aktyvės vidinė šalies rinka. Šiuos metus galime vadinti rinkos atsigavimo metais, nes praėjusių metų rezultatus bendru sandorių skaičiumi lenkiame visuose ketvirčiuose. Pernai paskutinį metų ketvirtį įvyko beveik 69 tūkst. sandorių. Šių metų paskutinį ketvirtį tikimės didesnio arba panašaus sandorių skaičiaus.

Naujų automobilių tendencijos: 2010 ir 2011 naujiems automobiliams yra augimo (atsigavimo) metai. Šiais metais visuose ketvirčiuose lenkiame pernai metus, prognozuojame, kad ketvirtą ketvirtį naujų automobilių bus parduota daugiau nei pernai. Tačiau apie naujų automobilių pardavimų grįžimą į 2008 m. lygį kalbėti dar per anksti.

Naudotų į Lietuvą pastoviai registracijai įvežamų automobilių kiekis 2009 ir 2010 metais buvo gana mažas. Lyginant šių metų pirmus tris ketvirčius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pirmą kartą šalyje registruotų automobilių sandorių yra 20,8 proc. daugiau. Praktika rodo, kad paskutinįjį metų ketvirtį automobilių sandorių būna mažiau. Visgi atsižvelgiant į tai, kad šiemet kiekvienas ketvirtis buvo „derlingesnis“ už praėjusių metų, paskutinį ketvirtį taip pat prognozuojamas didesnis sandorių skaičius nei pernai.

Tranzitinių automobilių kiekis ketvirtą ketvirtį prognozuojamas mažesnis nei pernai. Padidėjus mokesčiams, Muitų sąjungos valstybėms nebeapsimoka įvežti senesnių automobilių. Apsilankymų iš Baltarusijos ir Kazachstano Autoplius.lt buvo atitinkamai 81 ir 80 procentų mažiau ir tikėtina, kad jų nepadaugės.


„Autoplius barometras“ – ketvirtinis lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt leidinys, skirtas verslo partneriams, portalo lankytojams ir žiniasklaidai. Kartu tai pirmasis rinkoje naujų ir naudotų lengvųjų automobilių rinkos apžvalgos leidinys, kuriame apžvelgiamos pagrindinės ketvirčio rinkos tendencijos, remiantis Valstybės įmonės „Regitra“, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ ir Autoplius.lt duomenimis.

Autoplius.lt – lankomiausias transporto skelbimų portalas Lietuvoje, užimantis lyderio pozicijas rinkoje jau 8 metus. Skelbimų kiekis portale viršija 130 tūkstančių. „GemiusTraffic“ duomenimis, rugsėjo mėnesį portale apsilankiusių unikalių lankytojų skaičius viršijo 1,1 milijono. 2011 metų trečiąjį ketvirtį portale Autoplius.lt buvo pardavinėjama automobilių daugiau nei už 1,33 mlrd. litų.

Autoplius.lt administruoja ir tobulina bendrovė UAB „Plius“, priklausanti norvegų žiniasklaidos koncernui „Schibsted“. Šis koncernas valdo vienus didžiausių skelbimų portalų visame pasaulyje, veikiančių 26 šalyse. 2010 m. „Schibsted“ buvo pripažintas trečiu stipriausiu skelbimų portalų valdytoju pasaulyje po šios srities gigantų „eBay“ ir „Craigslist“.

Daugiau informacijos:
Viktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas
Mob. tel. +370 615 57007
El. p. viktoras@plius.lt
www.autoplius.lt