Įdomiais laikais gyvename, kai pagalvoji. Kosmoso pramonėje pradėtos naudoti daugkartinės, vertikaliai nusileisti galinčios nešančiosios raketos, virtualios realybės akiniai mus nukelia į neįtikėtiną pramogų pasaulio dimensiją, o kai kurie automobiliai savo autonominio važiavimo sugebėjimais sėkmingai sprendžia opią avaringumo problemą – patys vairuoja geriau nei didžioji dauguma vairuotojų. Tai bent.

Ir jeigu kas nors prieš kelis dešimtmečius būtų pasakęs, kad svajonių ikonos „Lamborghini Countach“ bei „Ferrari Testarossa“ netrukus bus miesto visureigio greitumo mašinos, ko gero tiesiog patrauktumėte pečiais į viršų.

Tokius titanus patiesti galintį miesto krosoverį paruošė „Volkswagen“. Jų naujasis „T-Roc R“ savo galimybėmis tiesiog verčia dar kartą pagalvoti apie sąvoką „greitas“. Keliais piktesniais akcentais padailintas padidinto pravažumo „Golf“ analogas po savo sąlyginai kukliu kėbulu slepia tokį potencialą, koks nepratusiems prie galios gali ir sąmonę atimti. Bent jau kelioms sekundėms.

Tai yra automobilis – keistuolis. Jo receptas – labai neįprastas, paliekantis virš galvos degantį klaustuką: kam šioje planetoje galėjo prireikti šeimos krosoverio, kuris iš vietos šauna, kaip katapulta, krato nelygiame kelyje bei kurio padangų aukštis tiesiog sunaikina visą įmanomą komfortą? Kas turi nutikti buityje, kad šeimos žmonės vienbalsiai pritartų tokiam pirkiniui?

Tokio automobilio pirkėjas turi mėgti kelis svarbius dalykus. Pirmiausia – konservatyvumą. Kad ir kaip vertintumėte „T-Roc R“ išvaizdą, jis tikrai nėra kažkuo pritrenkiantis. Iš tolo galima identifikuoti „Volkswagen“ markės dizaino kryptį – čia vyrauja griežta tvarka. Šio sportiško krosoverio pirkėjui taip pat turi rūpėti unikalumas, nes tokio modelių „R“ versijų, ko gero, niekada nebus tiek daug, kiek ir taip sąlyginai retų „Volkswagen Golf R“.

Ir, tikėtina, šiuo modeliu pirkėjai gali bandyti kompensuoti kelis skirtingus automobilius namų ūkyje. „T-Roc R“ tikriausiai padarys viską taip pat arba geriau nei įprasto „T-Roc“ bei kokio nedidelio sportiško automobilio derinys. Su tokia technika iš tiesų galima nuvykti ir į prekybos centrą, ir į kaimą, ir į mėgėjiškas greito slalomo varžybas bei iš jų dar parsivežti kokį trofėjų.

„VW T-Roc R“ yra apie 44 tūkst. eurų vertės miesto krosoveris su galingu 2,0 litrų varikliu, kuris savo jėgą į visus varančius ratus pumpuoja per 7 pavarų DSG transmisiją. Iš vietos šis raketinis visureigis šauna su neįtikėtinu potencialu, o kitų transporto priemonių lenkimai nereikalaus kruopščios kitų eismo dalyvių judėjimo analizės – tiesiog spaudžiate pedalą ir lenkiate.

Gamintojas deklaruoja, kad 100 km/val. šiuo modeliu pasieksite per 4,8 sekundės. 300 AG ir 400 Nm starto metu sukuria malonų pojūtį – prie tokios dinamikos nepratę keleiviai dažniausiai ilgai dalinasi įspūdžiais apie starto metu pasikeičiančią gravitaciją.

Greitėjimo metu ausis gali pamaloninti ir pokšintis „Akrapovič“ duslintuvas. Kukurūzų spragėsių šaudymo garsai – malonus, tačiau tikrai ne pirmosios būtinybės žaislas.

Įdomu tai, kad vokiečiai šioje platformoje paliko galimybę išjungti elektronines pagalbas. Ką tai reiškia? „T-Roc R“ savininkai bus vieni iš tų keistų žmonių, kurie kiekvieną žiemos rytą atidarę namų užuolaidas bei išvydę kelią dengiančią storą sniego paklodę gaus dar daugiau motyvacijos kuo greičiau keltis, o ne nuskubės atgal į lovą ir tikėsis, kad viskas kuo greičiau nutirps.

„Volkswagen T-Roc R“ yra kietas, grubus ir garsiai šaukiantis automobilis, tačiau tik tada, kai to iš jo prašoma. Tai mašina, kurioje telpa bent keli skirtingi charakteriai, tačiau gali būti, jog kitus greitus VW grupės produktus, pagamintus ant MQB platformos jau bandę vairuotojai šį automobilį išbandę pajus kažkokį Déjà vu.