Šeštos kartos „Polo“ hečbekas „Volkswagen“ gamoje debiutavo 2017-ųjų pabaigoje. Tai buvo dar viena šilta bandelė 2018-ųjų Lietuvos metų automobilio konkurse, kur, beje, šis nedidelis miesto automobilis pasidalino solidžią 4-5 vietą. Joks kitas tokio dydžio automobilis praeitų metų pabaigoje nebuvo įvertintas tokiais aukštais balais.

Komisija įvertino ne tik konservatyvų bei elegantišką jo išorės bei vidaus dizainą, bet ir faktą, jog „Polo“ kaip reikiant paaugo. Jeigu prieš 30 metų kas nors būtų pasakęs, kad „Polo“ bus patogus keturiems asmenims, tikriausiai dažnas tiesiog nusijuoktų. Tačiau šiandien galima drąsiai pareikšti, kad tokio dydžio automobilis galėtų pateisinti net ir jaunos šeimos lūkesčius.

Visgi „Volkswagen“ pasiūlė ir karštesnę šio modelio versiją. „Polo GTI“ yra orientuotas į tuos, kuriems „Golf GTI“ yra kiek per brangus. Ir šis VW grupės pasiūlymas gali stipriai sudominti tuos, kurie ieško naujo nedidelio ir dinamiško automobilio miestui.

Ryškiais raudonais akcentais papuoštas miesto hečbekas tikrai nėra dėmesio traukos centras, nors sustojus prie šviesoforų nesunku surasti vyriškos lyties atstovų, kurie akimis paglosto nedidelio „Volkswagen“ kontūrus. GTI apdaila – lyg trumpas ir labai aiškus sakinys, kuriame nėra nei vieno nereikalingo žodžio. Jis skamba maždaug taip: „Bus linksma.“

Agresyvesnis kosmetinis paketas (priekinis bei galinis buferiai), žemesnė važiuoklė, didesnio skersmens ratlankiai, slepiantys stambesnius stabdžių diskus su raudonos spalvos apkabomis (suportais) iš karto atskleidžia karštesnį šio automobilio charakterį.

Atidarius vairuotojo duris į vidų kviečia paprastas, tačiau jaukus vokiškas interjeras. Sportiškos sėdynės, plačiai reguliuojamas vairas, skaitmeninis prietaisų skydelis bei didelis, labai gerai veikiantis planšetinis ekranas konsolės centre nuteikia maloniai patirčiai. Iš tiesų „Volkswagen“ automobilius galima pagirti dėl žaibiškai reaguojančios pramoginės sistemos.

Tačiau pramoginė sistema nėra kritinis elementas, dėl kurio nesinori išlipti iš „Polo GTI“. Vėjavaikiškas šio automobilio būdas yra tiesiogiai atsakingas už vairuotojo ryšį su šiuo karštuoju hečbeku.

Užvedus 2,0 litrų benzininį variklį su turbokompresoriumi ausis pasitinka duslus tonas. Tai – ta pati, šiek tiek apribota jėgainė, kaip ir „Golf GTI“. Šiame, truputį mažesniame kėbule per 6 laipsnių „šlapią“ DSG transmisiją į priekinius varančiuosius ratus variklis siunčia 200 AG ir 320 Nm. Įdomu, kad maksimalus sukimo momentas pasiekiamas vos prie 1500 aps./min. ir stalo pavidalo kreivė tęsiasi iki pat 4000 aps./min.

Todėl net ir važiuojant lėtai nėra jokio poreikio žeminti pavarą, norint atlikti greitą lenkimą ar tiesiog pagreitėti. Nuspaudus akceleratorių automobilis staiga šauna pirmyn. Puikiam DSG agregatui pretenzijų surasti sunku – galima pykti, kad pavarų jungimo kryptys (+ bei – ant svirties) yra neteisingose pozicijose, o už vairo esančios pavarų perjungimo mentelės atrodo ir valdosi ne taip, kaip kokiame naujame „Alfa Romeo“. Tačiau tai ekonominės klasės automobilis ir dėl to pykti nereikėtų.

Iki 100 km/h „Volkswagen Polo GTI“ pagreitėja per 6,7 sekundės. Maksimalus jo greitis siekia solidžią 237 km/h žymą. Tokia dinamika šį hečbeką paverčia vikria miesto bitute.

Posūkiuose automobilį ant kelio laiko ne itin agresyvios padangos, tačiau jos puikiai suderintos su „Polo GTI“ važiuokle. Valdymas progresyvus – nors ir vairo stiprintuvas elektrinis, nesunku pajausti, kur yra priekinės dalies sukibimo ribos. Išjungtus traukos kontrolę bei elektroninę stabilumo programą automobilį valdyti vingiuotame kelyje – tyras, kelių eismo taisyklių ribojamas malonumas.

Tačiau ne tik dinamika bei greitis palieka įspūdį. Stebina, kaip gerai „Polo GTI“ pritaikytas miestui. Automobilio bandymo metu pasiektos maždaug 9 l/100 km degalų sąnaudos visiškai pateisina lūkesčius. Nors ir gamintojas deklaruoja, kad vidutinis degalų suvartojimas turėtų siekti apie 6 litrus, tai – daugiau utopija nei realybė. Labai pasistengus galima nurėžti sąnaudas iki 7 ar 8 l/100 km, tačiau pasiekti tokio rezultato trukdo aštrus ir šiek tiek provokuojantis GTI charakteris.

Kita vertus, niekur neskubant „Polo GTI“ stebina rafinuotu važiuoklės darbu. Kelio nelygumus jis surenka pastebimai (pagrinde – dėl itin žemo profilio padangų), tačiau nė iš tolo neprimena mažo miesto barškučio. Savo klasėje šis GTI komfortą ir dinamiką suderina geriau už bet kokį kitą varžovą. Akustinis komfortas net ir važiuojant maksimaliu Lietuvoje leistinu greičiu taip pat nevaro iš proto – triukšmas pažabotas tikrai pagirtinai.

Bazinė „Volkswagen Polo GTI“ kaina Lietuvoje siekia 21,4 tūkst. eurų, tačiau už papildomus pusantro tūkstančio eurų galima užsisakyti modelį su 6 laipsnių DSG pavarų dėže. Tai nėra pats racionaliausias automobilis statistiniam vairuotojui, tačiau tuos, kurie savo gyvenimo neįsivaizduoja be aštrių pojūčių prie vairo, šis hečbekas tiesiog galėtų nesunkiai suvilioti.

Tai nėra baldų vežiojimui ar daiktų kraustymui skirtas automobilis. Jis taip pat gali išvarginti itin ilgose kelionėse (dėl žemo duslintuvo tono), tačiau bent devynių iš dešimties kelionių metu vairuotojas dėkos tam, ant vieno peties sėdinčiam velniui, kad šis neleido atsispirti tokiam karštam automobiliui.