Populiariausias automobilis Lietuvos autoparke yra „Volkswagen Passat“. Ir tai turbūt žino kiekvienas vairuotojas. Racionalieji pirkėjai šiuos modelius pamėgo ne tik dėl jų gyvenimo ritmą atitinkančių variklių, talpumo bei taupumo, bet dėl gerai suderintų kone visų automobilio savybių.

Atnaujintas 8 kartos „Volkswagen Passat“ debiutavo su kukliu makiažu. Tačiau net ir smulkių pokyčių visuma sudaro dar reprezentatyvesnį bendrą vaizdą. Tai – elegantiškas sedanas su grakščiomis linijomis ir jaukiu salonu. Kitaip sakant, būtent tai, ko norėtų bent devyni iš dešimties vairuotojų. Kas kitas, jeigu ne liaudies automobilių gamintojas žino geriau, kaip pateikti patrauklų pasiūlymą liaudžiai?

Ryški galinės „Passat“ dalies link kylanti pečių linija, plačios priekinės grotelės, apsuptos elegantiškų priekinių žibintų kilsteli šio automobilio įvaizdį „Premium“ segmentu besidominčių vairuotojų akiratyje. Su dizainu gamintojas neprašovė. Iš arti su naujiena susipažinę šios markės skeptikai, tikėtina, taip pat kilsteltų savo antakius.

Įsėdus į vidų atsiskleidžia vokiečių pastangos sukurti jaukesnę aplinką. Durų uždarymo garsas bei akimirksniu nutilęs išorinis pasaulis sufleruoja apie pakeltą kartelę „Passat“ surinkimo kokybėje. Atnaujinta pramoginė sistema iš pradžių nespėja vykdyti vairuotojo komandų, tačiau po trumpo apšilimo mygtukai tapšnojasi sklandžiai ir intuityviai.

Tiesa, kai kuriose meniu aplinkose gamintojai pamiršo įterpti grįžimo į ankstesnę aplinką mygtuką. Smulkmena, bet šiek tiek erzina. Juk modelyje iki atnaujinimo viskas veikė tiesiog tobulai. Tačiau kad ir kaip greitai viskas judėtų išmanumo link, šių dienų automobilį sudaro ne tik programinė įranga.

Vairuotojo sėdėjimo pozicija, ir komfortiškų sėdynių bei vairo padėties reguliavimo galimybės nuteikia labai pozityviam pirmam įspūdžiui. Taip jau yra, kad atsisėdus į „Volkswagen“ automobilį nereikia ilgų įžangų ar pamokų apie funkcijų valdymą bei išdėstymą. Jeigu jau 8 kartus šis gamintojas nenuvylė su savo supratimu, tikėtina, kad nenuvils ir aštuntą kartą su puse. Tai – savotiškas automobilizmo Fengšui.

Autoplius.lt išbandytas „Volkswagen Passat“ buvo aprūpintas 2,0 litrų TSI benzininiu varikliu. Motoro galingumas siekia 190 AG bei 320 Nm. Kartu su 7 laipsnių DSG transmisija ši benzininė jėgainė sklandžiai išjudina sedaną iki pageidaujamo greičio.

Sklandumas – tinkamas žodis apibūdinant atnaujinto „Passat“ charakterį. Su adaptyvia važiuokle šis modelis tiesiog plaukia kelio paviršiumi. Menkų kelio nelygumų siunčiamos vibracijos nepasiekia nei sėdynių, nei vairo – visas chaosas tiesiog pasiklysta amortizatorių bei gerai suprojektuotos pakabos inžinerijos labirintuose.

Įsibėgėjus iki didesnio greičio salone išlieka tyra ramybė. Dvigubų stiklų nepramuša nei oro šniokštimas, nei padangų keliamas triukšmas. Grubokas TSI motoro tonas taip pat lieka izoliuotas variklio skyriuje, nors staigiau bėgėjantis mieste vidaus degimo variklio tembrą išgirsite ir įsitikinsite, kad geriau yra niekur neskubėti. Garsas – nei kažkuo gražus, nei provokuojantis.

Net ir tamsiausią naktį aktyvūs automobilio žibintai sudaro tikrą šviesos tunelį. Smagu, kad į jį nepatenka nei ta pačia kryptimi, nei priešprieša važiuojantys eismo dalyviai – žibintai juos tiesiog iškerpa. Kartais susidaro toks įspūdis, jog artimųjų šviesų spinduliai, važiuojant paskui senesnius automobilius, sudaro geresnį matomumą ir kitiems.

Nėra jokios abejonės, kad „Volkswagen Passat“ ir toliau muš rezultatyvius įvarčius Lietuvos automobilių rinkoje. Ir nebūtinai - naujų. Po kelių metų šie modeliai bus įperkami didesnei daliai vairuotojų ir labai tikėtina, kad importuojamų automobilių sąrašuose „Passat“ išlaikys ir taip tvirtą lyderio poziciją.

Milžiniška bagažinė, komfortiškas važiavimas ir tikslus valdymas yra trys labai rimtos kortos D segmento automobilių pokerio partijoje. Ir jeigu negana to, reikia akcentuoti dar vieną ne mažiau svarbų tūzą – 2,0 litrų TSI motoras yra tikras kupranugaris. Užmiestyje riedant pastoviu 120-130 km/h greičiu vidutinių degalų sąnaudų indikatorius rodė vos 6,7 l/100 km.

Su pilnu degalų baku šis automobilis yra pajėgus įveikti net ir 1000 kilometrų kelionę be jokių sustojimų. Tiesa, viskas priklauso nuo vairuotojo dešinės kojos svorio, tačiau toks dinamikos ir degalų sąnaudų duetas gėdos tikrai nedaro.