Jeigu reikėtų įvardinti keletą modelių, kurie pereidami iš kartos į kartą išlaiko savo ne tik savo kėbulo proporcijas, bet ir tokius dalykus, kaip prestižas – sąraše būtų ne vienas ikoniškas automobilis. Toks, kaip „Porsche 911“ arba „Toyota Land Cruiser“.

Būtent „Land Cruiser“ yra tas pasirinkimas, kurį pirmu numeriu prisimins tie, kurie ieško tikro visureigio. Ne mažytės miesto bitutės su padidinta prošvaisa ir tūkstančiais „energizer“ baterijų. Ir ne tie, kuriems reikia visureigo kėbulą turinčio hečbeko su priekiniais varančiaisiais ratais arba žemdirbystei skirto pikapo. „Toyota Land Cruiser“ yra tiems, kam žodis visureigis yra šventas. Tai automobilis, kuriam nepravažiuojamų kelių tiesiog nėra. Arba tai jau vadinama nebe keliu.

„Land Cruiser“ yra bene tvirčiausią charakterį ir geriausiai išlaikytą palikimą turintis „Toyota“ markės automobilis. Visi puikiai supranta, kad tai – visų pirma yra pravažumu ir unikalia konstrukcija, o tik paskiau komfortu arba kokybe pasižymintis modelis. Šiuos automobilius gamintojas parduoda net 190-yje pasaulio šalių, o tarp dešimtyje Europos Valstybių „Toyota Land Cruiser“ išlaiko savo segmento lyderio poziciją.

Su antrąkart atnaujintu ketvirtosios kartos modeliu „Toyota“ pasistengė iš peties. Dar gudresni, visų varančiųjų ratų važiuoklės smegenys, dar protingiau sukurtas salonas ir geriau nuo išorinio pasaulio atskirtas vidus (tiek akustine, tiek ergonomine prasme) – sunkaus japonų darbo rezultatai.

Atvėrus naujojo modelio duris ir užsiropštus į aukštai sumontuotą, patogią vairuotojo sėdynę atsiveria puikus vaizdas. Nekyla jokių minčių apie galimą taupymą vartotojų sąskaita – tai nepigus automobilis ir šį faktą patvirtina salonas. Viduje sėdinčius supa ne tik krūvą funkcijų valdantys mygtukai, bet ir iš solidžių medžiagų tvirtai surinktos detalės. Tiesa, įlipti į šį automobilį sunkiai judančiam vyresnio amžiaus žmogui gali būti iššūkis – laiptelis tikrai nemažas.

Paspaudus variklio užvedimo mygtuką ausis pasiekia nelabai rafinuoto 4 cilindrų dyzelinio agregato tonas. Tai – juodžiausia kritika šiam automobiliui, tačiau ji neatsiejama su visa pramone. Kol automobilių industrijoje bus gyvos mažėjančių variklių tendencijos, tol vis dar girdėsime nerafinuotus 4 cilindrų dyzelinių variklių garsus - nieko nepadarysi. Kartais tiesiog gamybos kaštai ir keliami taršos reikalavimai sukuria tokį kietą riešutėlį, kad net ir pramonės lyderiams sunku jo kiautą perlaužti.

Kad ir kaip „Toyota“ stengėsi numalšinti motoro klaksėjimą, padaryti tai – sunkus darbas. Ypač, žinant, kad vieno cilindro tūris siekia apie 0,7 litro (iš viso 2,8 litro). Tačiau riebūs stūmokliai suteikia didelį sukimo momentą – jis siekia 420-450 Nm, priklausomai nuo pasirinktos transmisijos. Didelis darbinis tūris reiškia, kad čia nebus praktiškai jokios turbo duobės ir laisvę į solidžius 370 Nm suteikia jau nuo ankstyvų 1200 aps./min.

2,8 litro D-4D dyzelinis agregatas puikiai tinka ropojimui sunkiai pravažiuojamais ruožais. Stačias įkalnes jis, atrodo ryja pusryčiams, o 21 cm prošvaisa nepaspringdama kramto gilias kelio vėžes. MTS sistema, atsakinga už važiavimo režimų valdymą leidžia pritaikyti geriausią motoro ir visų varančiųjų ratų sistemos darbo kombinaciją. Esant poreikiui galima aktyvuoti daugiau dantų turinčia pagrindinę perdavimo porą (arba kitaip – palėtintoją), o tokiu būdu ratus pasiekiantis sukimo momentas stipriai išauga.

Tada vieninteliai automobilio pravažumą įtakojantys faktoriai lieka padangos bei vairuotojo drąsa. Tačiau stačios įkalnės staiga patampa nebe tokiomis stačiomis, o „Land Cruiser“ vairuotojas bei keleiviai gali lengvai pakliūti ten, kur pėsčiomis ropšiantis tektų gerokai padirbėti.

Grubus kelias yra ta žaidimų aikštelė, kurioje naujasis „Toyota Land Cruiser“ jaučiasi lyg namie. Ir ne tik dėl tų protingų smegenų ar didelės jėgos. Visureigių mylėtojai supranta, kas yra rėminė konstrukcija. Ji leidžia geriau sukomponuoti pakabos agregatus, efektyviau paskirstyti važiuojant nelygiu keliu sugeriamą energiją ir finale geriau visa tai komunikuoja su „Land Cruiser“ viduje sėdinčiais žmonėmis.

Paprastame kelyje atnaujintas „Toyota“ visureigis yra kiek per didelis arba tiesiog nepakankamai atletiškas. Faktas, kad Europos rinkai gamintojas nebesiūlys V8 versijų tikriausiai nuvils tikruosius šios markės gerbėjus, tačiau tai, kad „Toyota“ lieka prie segmente analogų neturinčios konstrukcijos yra svarbesnė ir savo klientams geriau ištikimybę pabrėžianti žinutė.

Vos per keletą dienų naujasis visureigis atkreipė ne vieno senesnio „Land Cruiser“ modelio savininko dėmesį. Šių visureigių vairuotojai primena motociklininkus – jie kelyje pamojuoja vieni kitiems, pasisveikina ar tiesiog privažiavę šalia parodo liukso gestą. Ir galima daryti prielaidą, kad tas liuksą ištiesęs vairuotojas po penketo ar dešimties metų persės į šį automobilį, nes rinkoje geresnės alternatyvos niekas nesiūlo ir panašu, artimiausiu metu nesiūlys.

Atnaujintas ketvirtosios kartos „Land Cruiser“ yra brangus automobilis. Tačiau analogų neturintis visureigis, suteikiantis vairuotojui ne tik pasitikėjimą technika, bet ir savimi atrakina laisvę į nuotykius vietose, kurios kitais automobiliais nepasiekiamos. Apvali kainos etiketė yra tik priminimas, jog šis „Toyota“ visureigis tikslą leis pasiekti patogiai, be jokio streso ir tai bus galima kartoti tol, kol pasibaigs vairuotojo fantazija.