Praeitais metais „Lexus“ atstovai Lietuvai parodė dvi labai svarbias naujienas: sportinį GT klasės kupė LC500 bei naująjį „Lexus“ gamos flagmaną LS500h. Nors pastarąjį modelį reprezentavo neserijinė versija, jos pakako susidaryti įspūdžiui, kad netrukus Lietuvos kelius papuoš išskirtiniai limuzinai.

„Lexus LS“ modelis japonams yra turbūt pats svarbiausias – tiek kalbant apie konkurenciją su kitais „Premium“ segmento žaidėjais, tiek apie savo reputacijos išlaikymą, tiek primenant LS klasės palikimą – pirmos kartos LS400 limuziną.

Šis, 1989 metais debiutavęs modelis iš tiesų į automobilių pramonę įpūtė šviežio, iš tolimųjų rytų atkeliavusio vėjo. 6 metus maždaug 1400 inžinierių kurtas bei tobulintas modelis suvalgė daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių investicijų. Tai buvo pirmasis „Lexus“ markės automobilis ir vos išriedėjęs į kelius jis nuginklavo tiek „BMW 735i“, tiek „Mercedes-Benz S420“.

Ilgas japoniškas prabangus sedanas buvo ekonomiškesnis, dinamiškesnis, technologiškai pažangesnis, o svarbiausia – pigesnis už to meto vokiškas alternatyvas. Tai greitai pavergė pirkėjus. Ir prie sėkmės, be abejo, prisidėjo „Lexus“ vizitinė kortelė – patikimumas bei išskirtinis požiūris į klientą.

LS400 buvo itin patvarus automobilis, o pasitaikius pirmiesiems defektams, gamintojas technines problemas sprendė kuo mažiau pakenkdamas vartotojų sąskaitoms. Patikimumą, kaip stipriausią savo kortą, japonai išlaikė ir iki šių dienų.

2017 metų pabaigoje buvo pristatytas penktosios kartos „Lexus LS“. Šio modelio pamatai buvo brėžiami nuo visiško nulio – inžinieriai netobulino ketvirtosios kartos platformos – viską nutarė daryti tiesiog kitaip. Ir tokio plano laikėsi labai kruopščiai.

LS500h platformoje panaudota daug aliuminio, kuris pagal pažangiausias technologijas sujungtas su plieninėmis detalėmis. Tai šiam sedanui suteikė maždaug 50 proc. geresnes standumo savybes, leido nurėžti nepageidaujamo svorio bei užtikrino grakštesnes valdymo savybes.

Automobilio siluetas taip pat pasikeitė neatpažįstamai. Tai – nebe tas iš trijų blokų, lyg skulptūra, išskaptuotas limuzinas. Tai – kažkas tarp kupė ir sedano – daug smailesnis, ne tokius stačius priekinį bei galinį langus turintis modelis. Pasiektas rezultatas – itin aptakus, vos 0,26 oro pasipriešinimo koeficientą turintis kėbulas.

„Lexus LS500h“ automobilio projektavimo metu buvo sukurti bent 7 šio modelio prototipai. Tai parodo, kad gamintojas ir vėl investavo ne tik toną laiko, bet ir skyrė tam tikrai apvalų biudžetą. Paprastai šis gamintojas kuria 3 arba 4 tikro dydžio prototipus, iš kurių vieną kompanijos valdybos nariai palaimina tolimesniam kūrimo bei tobulinimo („Research & Development”) etapui.

Visas šis sedanas yra apsuptas kruopščiai išbaigtų detalių bei kreivių. Nesvarbu, ar tai – nuo 3,5 iki 5 mėnesių gaminamos priekinės grotelės, turinčios 5000-7000 skirtingų paviršių (plokštumų), ar itin preciziškas apsiuvimas, už kurį atsakingi vos 12 gabių „Takumi“ statusą turinčių auksarankių. Tai – itin nagingi, aukštos kvalifikacijos „Lexus“ darbuotojai, kurie viena ranka per pusantros minutės iš popieriaus gali išlankstyti kačiuką (Japonijoje tai vadinama „origami“ menu). Ir jeigu tokio kalibro meistras nesugebėti pademonstruoti tokių popieriaus lankstymo meno įgūdžių, jam tektų tenkintis žemesniu rangu savo darbovietėje.

Dėmesys į detales pastebimas ties kiekvienu LS klasės akcentu. Atvėrus dideles duris vairuotoją bei keleivius pasitinka iki menkiausių smulkmenų išbaigtas interjeras. Akimirksniu sukuriama tokia atmosfera, kad po pusvalandžio kelionės į modernaus meno muziejų, kažin ar rastumėte ten šio automobilio vidaus vertą eksponatą.

Fantastiška garso izoliacija be pastangų sugeria išoriniame pasaulyje sklindantį triukšmą. Net ir įsibėgėjus iki maksimalaus greitkelyje leistino greičio salone išlieka taip pat ramu, kaip Japonijos šventykloje. Tai – vieta, skirta atsipalaidavimui, komfortui. Arba – koncertui.

„LS500h“ viduje gali būti sumontuota net 23 „Mark Levinson“ garsiakalbiai, kurių perteikiamas garsas savo švarumu prilygsta naujametiniam koncertui Vienos filharmonijoje.

Net 28 padėtimis reguliuojamos priekinės bei 22 padėtimis – galinės sėdynės suteikia dar neregėtą važiavimo patogumą. Tiek priekyje, tiek gale sėdinčius žmones visos kelionės metu gali atpalaiduoti masažo funkcija. Ji skiriasi nuo tų, kurios surandamos gerokai pigesniuose automobiliuose – tai ne tik bet kokiomis kryptimis per nugarą vaikštantys rutuliai – tai specialistų parinkta programa, atpalaiduojanti įtampą bet kurioje nugaros zonoje.

Gale įsitaisę keleiviai gali atsilošti net 48 laipsniais. Žinoma, daugiausiai dėmesio skirta už keleivio gale sėdinčiam asmeniui. Jis porankyje įmontuotų mygtukų paspaudimu gali susikurti patogesnę vietą nei brangiame namų fotelyje. Negana to, gamintojas tikina, jog viduje panaudota oda yra apie 30 proc. minkštesnė nei sutinkama kituose „Premium“ segmento automobiliuose. Tai – lyg itin patogių, ergonomiškai teisingų „Dormeo“ baldų paletė ant ratų.

Daugiau nei 2 tonas sveriantis kruizinis laivas kelyje visai neužsimena apie gigantiškus savo gabaritus. Visi vairuojami ratai padeda manevruoti esant ir mažam, ir dideliam greičiui. Važiuojant iki 80 km/h galiniai ratai pasisuka priešinga priekiniams ratams kryptimi. O įsibėgėjus – pasisuka į tą pačią pusę. Keičiant eismo juostą užmiestyje, susidaro įspūdis, kad automobilio priekis visada žiūri tiesiai, o pasisukę visi ratai tiesiog perneša kėbulą pageidaujama kryptimi.

Penktosios kartos hibridinis „Lexus LS500h“ turi visus varančiuosius ratus. Juos suka 3,5 litro V6 atmosferinio variklio bei dviejų elektros motorų tandemas. Bendras agregatų pajėgumas siekia apie 360 AG ir to pakanka, kad kelias tonas sveriantis kašalotas iki 100 km/h pagreitėtų per 5,5 sekundės.

Tokios dinaminės savybės būtų utopinės, jeigu ne 10 laipsnių pavarų dėžė. Tačiau tai nereiškia, kad variklis į varančiuosius ratus galią siunčia per velenų bei krumpliaračių puokštę turinčią transmisiją. Tai – pati moderniausia „Lexus“ markės transmisija, teoriškai turinti 4 pavaras, tačiau sukurianti papildomas 6 dirbtinius laipsnius.

Po bandomojo važiavimo susidaro įspūdis, jog tai – normali automatinė pavarų dėžė, tačiau iš tiesų japonai šiam darbui atlikti delegavo CVT transmisiją. Visgi, vyriausiajam „Lexus“ inžinieriui buvo iškomunikuota vartotojų nuomonė apie bepakopes transmisijas ir savo komandai jis paskyrė nelengvą užduotį – sukonstruoti tokią CVT pavarų dėžę, kuri neturėtų to „guminių pavarų“ efekto. Inžinieriai šį darbą atliko nepriekaištingai.

Penktosios kartos „Lexus LS“ sedanai yra brangūs automobiliai. Tik retas Lietuvos vairuotojas galės sau leisti tokį malonumą. Tačiau su šiuo limuzino klasės modeliu gamintojas pabrėžė, kad tie, kurie renkasi naująjį LS, gauna ne tik aukščiausios prabos „Lexus“ automobilį. Jie taip pat renkasi savęs vertą gyvenimo būdą – koja kojon žengia kartu su pačiomis pažangiausiomis technologijomis.