Vienas didžiausių automobilių pramonės gigantų „Toyota“ net dvyliktą kartą stengėsi sukurti bene geriausią pasaulio automobilį. Užduotis sunki – rinkoje yra tiek daug gardžių pasirinkimų, o pagrindinių varžovų sąrašas kasmet auga – mat į C segmento karaliaus titulą taikosi ne tik būrys senbuviais vadinamų europiečių, bet ir Korėjos automobilių koncernai.

Priešingai nuo savo konkurentų, „Toyota“ siūlo plačią hibridų gamą, o su dyzeliniais degalais šį prekinį ženklą sieja nebent ūkiški visureigiai, komercinės paskirties modeliai arba vis senesnė istorija. Dvyliktosios kartos „Corolla“ parduodama tik su benzininiais bei hibridiniais agregatais.

Didesnė naujiena – hečbeko bei universalo kėbulo tipo sugrįžimas. Buvo laikai, kada tokio tipo „Toyota Corolla“ buvo pakeisti „Auris“ modeliais. Tačiau japonų gamoje nebeliko vietos nei pastariesiems „ Auris“ , nei „Avensis“ ir atrodo, kad viskas po truputį grįžta į savo vėžes. Laikai, kada „Toyota“ markės modeliai buvo vertinami ne tik statistinių vairuotojų, bet ir entuziastų ir vėl čia pat. O vien tai jau yra gerai.

Ir išties, vien pažvelgus į naujos kartos „Corolla“ aplanko daug geresni jausmai – nuobodokai atrodžiusius „Auris“ pakeitę hečbekai bei universalai turi subtilų agresyvumo poskonį, o dvyliktosios kartos sedanai savo pirmtakus taip pat gerokai lenkia vertinant dizaino sprendimus.

Autoplius.lt išbandytas „Corolla Touring Sports“ universalas panašus į automobilį, kurio galimybės neapsiriboja vien degalų taupymu ir išlaidų mažinimu. Atrodo, kad grįžtama prie laikų, kada „Corolla“ galėjo ir nupiešti šypseną „Toyota“ markės fano veide.

Smagią naujosios „Corolla“ išvaizdą lydi ir gudriai suprojektuotas salonas. Išmanumu šis automobilis neprilygsta kai kuriems kitiems C segmento atstovams, tačiau „Toyota“ turi ką pasiūlyti.

Pagaliau tarp prietaisų skydelyje esančių analoginių rodyklių galima rasti ekraną, kuriame keliais skirtingais šablonais atvaizduojami įvairūs parametrai bei duomenys. „Toyota“ tai realizavo šiek tiek kitaip – galima sakyti, informaciją pateikė įdomiai ir nenuobodžiai.

Konsolės viduryje esantis lietimui jautrus ekranas ryškumu ar operacinės sistemos sumanumu neprilygsta kai kuriems konkurentams tiek iš Vokietijos, tiek iš Pietų Korėjos, tačiau sveikinimai „Toyota“ valdybai už pagaliau išspręstą vėluojančios reakcijos problemą, kuri kamavo šios markės modelius kelis paskutinius metus.

Funkcijų valdymas – paprastas ir neapsunkinantis kasdienybės, nors ir salone yra šiek tiek chaoso tarp interjero dizaino elementų bei skirtingų prietaisų apšvietimo spalvų. Visgi, medžiagų kokybe bei surinkimu abejoti nereikėtų – gamintojas laikosi įsikibęs aukštų standartų ir už ergonominius sprendimus galima rašyti aukštą balą.

Kai kurios salono detalės suteikia žavesio, tačiau iš tiesų yra betikslės. Elementarus pavyzdys – sėdynių apdaila ties galvos atrama. Atrodo, kad „Toyota“ pabandė sukurti kažką panašaus į skyles sportiniams saugos diržams, tačiau iš tiesų tai – nieko bendra su sportu neturinti apdailos detalė, neva suteikianti šiam modeliui atletiškumo. Tačiau malonu, kad gamintojas svarsto ne tik apie racionalumą, bet ir apie smulkmenas, kurios sudaro malonesnę atmosferą.

Dvyliktos kartos „Corolla“ modeliai parduodami su 4 skirtingais varikliais, o naujausias agregatas – benzininis 2,0 litrų hibridas su bendru 180 AG pajėgumu. Keista, tačiau šie motorai galimi tik hečbekuose bei universaluose. Nėra jokių abejonių, kad jų dinamika pamalonintų ir tuos, kurie renkasi sedaną.

Iki 100 km/h tokiu varikliu aprūpintas universalas pagreitėja vikriai – maždaug per 8 sekundes. Maksimalus jo greitis siekia 180 km/h. Užmiesčio keliuose sunkvežimių lenkimai su tokia dinamika neužtruks, o kelių vingiuose nesunku pagauti save besimėgaujant gerai subalansuota ir svarbiausia – komfortiška važiuokle.

Didelį proveržį „Toyota“ pademonstravo ir ne mažiau svarbioje akustinio komforto srityje. Lyginant su 11 kartos modeliu naujasis „Corolla“ demonstruoja sugebėjimą efektyviai nuslopinti į saloną bandantį prasiveržti triukšmą. Tiesa, miesto gatvėse, reikalaujant staigesnio pagreičio vidaus degimo agregatas skleidžia savotišką toną.

Gamintojas deklaruoja kad šio modelio degalų sąnaudos siekia apie 5-5,4 l/100 km. Tokio rezultato pasiekti įmanoma, tačiau prireiks ir kantrybės, ir įgūdžių – reikia planuoti savo veiksmus tiek akceleratoriumi, tiek stabdžių pedalu. Kita vertus, net ir su nesunkiai pasiekiamomis 6-7 l/100 km sąnaudomis „Corolla Touring Sports“ išlieka vienu ekonomiškesnių automobilių konkurencingoje savo klasėje, tuo pačiu siūlydamas ir padorų galios resursą.

Automobilio gale palikta daug vietos – keliauti šiuo modeliu į Lietuvos ar kokios kaimyninės valstybės pajūrį bus patogu visai šeimai net ir su visiškai suaugusiais vaikais ar tiesiog draugais.

Pastarieji pokyčiai po „Toyota“ štabo stogu džiugina. Nors ir lietuvių pamėgti „Avensis“ modeliai iš gamos pašalinti, o „Auris“ pavadinimo taip pat nebepamatysime, naujieji šios markės modeliai pateisina daugybę lūkesčių.

O jau atrodė, kad japonai buvo užmigę letargo miegu ir kol konkurentai sparčiai judėjo pirmyn, „Corolla“ buvo laikoma ant labai trumpo pavadžio. Galų gale visa tai pasibaigė ir šis modelis vėl gali pilnavertiškai varžytis racionaliųjų vairuotojų taikiklyje.

Dvyliktosios kartos „Toyota Corolla“ iš tiesų yra puikiai subalansuotas C segmento automobilis. Komfortiškesnis, galingesnis ir išmanesnis už savo pirmtaką. Apie „Corolla“ turėtų pasvarstyti tie, kurie su liūdesiu palydėjo naujieną apie „Avensis“ pašalinimą iš gamos.

Nors gamintojas tuos pirkėjus siekia sudominti su naujuoju „Camry“, pastarojo sedano gabaritai tinka ne visiems. Jeigu prioritetų piramidėje aukštą vietą užima praktiškumas, dvyliktoji „Corolla“ karta yra automobilis, į kurį reikėtų žvelgti per didinamąjį stiklą.