Mažųjų miesto visureigių segmentas sparčiai auga. Nesunku suprasti šių mažųjų krosoverių populiarumo priežastį: praktiškumas, universalumas ir komfortas bet kokiu keliu. Ispaniškų automobilių gamintojo „Seat“ atsakas konkurentams – miestui subalansuotas, smulkių gabaritų „Arona“.

Pradėti galima nuo fakto, jog veržlių linijų automobilis su teisingu spalvų išpildymu nepastebėtas neliks. Renkantis savąją „Arona“ turėsite galimybę stogą nudažyti skirtinga spalva, kurių gamą sudaro trys pasirinkimai, o tai padeda sukurti savitą charakterį.

Nors „Arona“ ir surinkta ant „Ibiza“ platformos, kompaktiškas krosoveris yra beveik 8 centimetrais ilgesnis už „Ibiza“. Ūgiu visureigis hečbeką lenkia 10 centimetrų, o pakėlus bagažinės dangtį, jūsų daiktams bus 11 proc. daugiau vietos nei „Ibizoje“ – talpa siekia net 400 l. Tačiau šiems mažiesiems miesto krosoveriams neužtenka tik gražių akių bei aukštesnės laikysenos.

Viduje vairuotoją bei keleivius pasitiks lengvas, bet akį traukiantis dizainas. Viskas išdėliota aiškiai ir suprantamai. Surinkimas tvirtas, bet vietomis norėtųsi truputį minkštesnės apdailos.

„Arona“ maloniai stebina gausia savo siūloma įranga. Lietimui jautrus ekranas, kuris vienas geresnių rinkoje: greitas bei lengvai suprantamas. Bandytas modelis turėjo galinius bei priekinius parkavimo jutiklius su galinio vaizdo kamera, belaidį telefono krovimą, dviejų zonų klimato kontrolę ir dar daug kitų funkcijų, kurios keliones paverčia malonesnėmis.

„Seat“ turi tokias saugumo sistemas kaip aklosios zonos stebėjimas, priekyje važiuojančio automobilio atstumo stebėjimas, važiavimo atbulomis saugumo sistema bei vairuotojo nuovargio stebėjimo sistemą. Džiugu, kad ekonominės klasės automobiliuose saugumui skiriama vis daugiau dėmesio.

Keleiviai vietos trūkumu tikrai nesiskųs, nes tiek priekyje, tiek gale jos apstu. Patogiai jausis ir aukštesni keleiviai, tačiau „Arona“ galas patogus bus tik dviems keleiviams – būtų naivu tikėtis plačios galinės sėdynės tokiame kompaktiškų gabaritų automobilyje. „Arona“ siūlo ir daugybę talpių dėtuvių bei daiktadėžių salone. Bagažinėje taip pat rasite mažų skyrelių jūsų įvairioms smulkmenoms su dideliu skyriumi po grindimis. Durys atsidaro plačiai, todėl itin lengva įlipti ir išlipti.

Pažvelgus į variklių sąrašą galima rinktis iš trijų benzininių ir dviejų dyzelinių variklių, kurių galia svyruoja nuo 95 iki 150 AG. Autoplius.lt bandytas modelis turėjo 3 cilindrų „turbo“ benzininį variklį, išvystantį 115 AG. Vieno litro talpos variklis skleidžia charizmatišką bei lengvai agresyvų urzgimą. Mieste šis variklis puikus pasirinkimas dėl gerai suderinto dinamiškumo ir ekonomijos. Norintiems daugiau dinamikos verta rinktis 1,5 litro „turbo“ benzininį, 150 AG žvėriuką.

Važiuoti naująja „Seat Arona“ patogu. Aukšta sėdėjimo pozicija leidžia geriau matyti kelią ir priekyje esamas kliūtis. Nors „Arona“ neturi visų varančiųjų ratų sistemos, bet tiesa ta, kad didžiajai daliai vairuotųjų jos niekada ir neprireiks.

Tuo tarpu duobėtas miesto gatves „Arona“ įveikia puikiai, o staigesniuose posūkiuose ji nevirsta. Jeigu užsimanysite pakeisti savo automobilio charakterį nuo ramaus iki sportiško, reiktų rinktis „FR“ komplektaciją, kuri turi „Seat Drive Profile“.

Pristatydami savo pirmąjį visureigį „Seat Ateca“ ispanai susilaukė didelio pripažinimo ir tarptautinės sėkmės. Ar pavyks pakartoti vyresniojo brolio sėkmę, kai mažųjų miesto krosoverių rinka tokia arši?

Iš tiesų „Arona“ tikrai turi kuo atsakyti savo konkurentams: tai ne tik energinga išvaizda bei pažangios technologijos, bet ir erdvus salonas, talpi bagažinė, o kai kuriems pirkėjams labiausiai patiks įtraukiantis vairavimas bei geri, energingi varikliai.