Matas Buzelis | 2017-03-01 13:00:00

Revoliucinis „Nissan Navara“ – daugiau nei tik pikapas

Pikapas. JAV ir Australijos vairuotojų labai pamėgtas kėbulo tipas po truputį augina savo vartotojų ratą ir Europoje. Net „Mercedes-Benz“ pranešė apie tokio tipo automobilio gamybos planus. Tačiau „Nissan“ į šį traukinį įšoko labai seniai – vos tik jam pajudėjus iš vietos. Jau 1935-aisiais buvo sukurti pirmieji šios markės pikapai.

Pirmos kartos „Navara“ japonai gamino nuo 1997 iki 2004 metų. Vėliau, iki pat 2015-ųjų tęsėsi antrosios kartos modelių gamyba. Trečioji, Europai suprojektuota „Navara“ pasaulį išvydo 2015-aisiais. Nuo gamybos pradžios praėjus vos metams šis modelis laimėjo geriausio tarptautinio metų pikapo rinkimus ir, kaip rodo praktika, tokiu įvertinimu buvo apdovanotas pelnytai.

Tačiau apie viską nuo pradžių. „Nissan“ gali būti vadinami krosoverių pionieriais. Jie pasauliui pristatė „Qashqai“, kurį puikiai perka ne tik Vakarų Europa, bet ir Lietuva. „Juke“, „X-Trail“ modeliai taip pat padėjo gamintojui suprasti, kas miesto visureigyje veikia ir padeda parduoti prekę.

Gamintojo patirtis puikiai atsispindi „Navara“ salone – tai nebe tas ūkininko automobilis, primenantis tuščiavidurę dėžę su traktoriniu dyzeliuku. Trečioji „Navara“ karta siūlo ne tik tai, kas reikalinga ūkiui – vairuotoją pasitinka su gerai izoliuotu salonu, kurio detalės bei dizainas sukuria malonią, miesto automobiliams būdingą atmosferą.

Naująjį „Navara“ Lietuvoje galima įsigyti su vienu iš dviejų variklių – abu yra 2,3 litro dCi dyzeliniai, atitinkamai su 160 arba 190 AG. Tačiau skirtumas tarp šių agregatų neapsiriboja tik skirtinga variklio valdymo programa – galingesnės versijos turi ne vieną, o du turbokompresorius. Abu jie – skirtingo dydžio. „Nissan“ tvirtina, kad tai suteikia geresnes galios ir sukimo momento kreives. Iš tiesų – mažasis turbokompresorius jau žemų sūkių diapazone sprendžia vėluojančios galios, arba liaudiškai sakant, lago problemas.

Puikų įspūdį palieka ir motoro tonas. Jis neprimena ūkiško traktoriaus klaksėjimo, o pagal garsą yra daug arčiau miestietiškų, rafinuotų automobilių ir kai kuriuos netgi lenkia. Akceleratorių nuspaudus iki pat galo, 2 tonų pikapas stumiamas 450 Nm sukimo momento greitėja vikriau, nei galima tikėtis.

Įdomu tai, kad važiuojant 110 km/h greičiu „Navara“ salono neužgožia pašalinis garsas. Nei gruboko protektoriaus padangos, nei didelė, orą skrodžianti automobilio „nosis“ nekelia tiek daug triukšmo, kiek tikėtųsi kitus šio segmento modelius testavęs vairuotojas. Vertinant automobilį pagal vairavimo komfortą, savo klasėje didelis „Nissan“ pikapas išlieka labai solidžioje, galima sakyti, etaloninėje pozicijoje.

Negana to, muzikos aparatūra, pramoginės sistemos taip pat palieka gero, patogaus automobilio įspūdį. Sėdint prie vairo galima pamiršti, kad jūsų rankose yra pikapo vairas. Vienintelė, nepakankamai intuityvi dalis, prie kurios „Nissan“ komanda dar galėtų sugrįžti – navigacinės sistemos valdymas. Štai norint įvesti Vilniaus miestą, reikia įrašyti pernelyg daug raidžių – paieška pirmiausiai rodo Varėną, Vievį ar net Vabalninką.

Būtų gerokai patogiau, jeigu pirmiau būtų siūlomi didesni miestai. Tokie sprendimai jau senų senovėje pasitvirtino kultinėse „Tom Tom“ ar „Garmin“ navigacinėse sistemose. Ir nieko naujo išradinėti tikrai nereikia. Kitas akmuo į tą patį daržą krenta dėl pačio žemėlapio valdymo – sunku suprasti, kaip keisti mastelį. Trūksta tokio intuityvumo, kokį kasdien sutinkame išmaniuosiuose telefonuose, naudodamiesi „Google Maps“. Nors ir trūkumas nedidelis, tačiau naudojimo patogumo problemos kai kuriais atvejais gali suerzinti.

Tolimosios Japonijos pramonės gigantas pasistengė ir su „Navara“ važiuokle. Pikapų segmente galbūt nieko nebenustebins galimybė pasirinkti varančiųjų ašių skaičių ar „palėtintojas“. Tai – kiekvieno pikapo neatsiejama dalis.

Tačiau priešingai nuo nesunaikinamo „Toyota Hilux“ ir visų kitų šio segmento modelių, vietoje jau pasenusių lingių „Nissan“ pasirinko naudoti daugiasvirtę galinę pakabą. Šis, rinkoje revoliuciniu vadinamas sprendimas, suteikia daug geresnes automobilio valdymo savybes tiek įprastomis, tiek ekstremaliomis sąlygomis. Priklausoma galinė ašis kelio nelygumus sugeria ne taip gerai, kaip prabangūs visureigiai, tačiau savo darbą vien dėl rafinuotos pakabos atlieka geriau nei konkurentai.

Galinė pakaba su spyruoklėmis ir 4 svirtimis yra ne vienintelis objektyvus pranašumas klasėje. „Nissan“ siūlo ir geriausią naujų pikapų rinkoje gamintojo garantiją – 5 metų ir 160 tūkst. kilometrų, su galimybe pratęsti ją iki 250 tūkst. km. Joks kitas lengvasis komercinis automobilis vairuotojų nevilioja tokiomis saldžiomis sąlygomis.

„Nissan Navara“ pravažumo savybės sudaro įspūdį, kad Lietuvoje blogų kelių nėra. Net ir kalbant apie neasfaltuotus kaimo kelius. Aukštos padangos padoriai sugeria smulkesnius kelio nelygumus, o tvirti amortizatoriai vikriai reaguoja į staiga pakitusį padangos atramos tašką. Bekelėje pakabos darbas didina pasitikėjimą automobiliu ir visi nelygumai, kurie atrodo neįveikiami su eiliniu miesto visureigiu, su „Navara“ kelia nebent entuziazmą ar azartą.

Jeigu karštieji hečbekai kaitina kraują savo dinaminėmis savybėmis, prabangūs limuzinai vilioja ekstravagantiškais patogumais, tai „Navara“ vairuotoją džiugina su galimybe susipažinti su alternatyviais keliais. Šis automobilis leidžia atrasti paprastam žmogui dar nematytas Lietuvos vietas – nuvažiuoti ten, kur be keturių varančiųjų ratų ir didelės prošvaisos nė nedrįstumėte kišti nosies.

Ne veltui tarp spidometro ir tachometro galima įsijungti kompasą. Kartais net norėtųsi važiuoti ne pagal navigacijos nurodymus, bet pagal kompasą. Jeigu miškai ir gilios upės kelio nepastotų, gatvių trečios kartos „Nissan Navara“ turbūt nė neprireiktų.

Komplektacijos
Visia
Nuo 29 360 €
Daugiafunkcinis vairas, Oro kondicionerius, Priekinių sėdynių porankiai, Įkalnės stabdys Plačiau »
Acenta
Nuo 31 160 €
Borto kompiuteris, Daugiafunkcinis vairas, Oro kondicionerius, Priekinių sėdynių porankiai, Įkalnės stabdys Plačiau »
N-Connecta
Nuo 32 820 €
Borto kompiuteris, Daugiafunkcinis vairas, Dviejų zonų automatinis oro kondicionerius, Galinio vaizdo kamera, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekinių sėdynių porankiai, Įkalnės stabdys Plačiau »
Tekna
Nuo 36 220 €
Borto kompiuteris, Daugiafunkcinis vairas, Dviejų zonų automatinis oro kondicionerius, Galiniai parkavimo jutikliai, Galinio vaizdo kamera, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekinių sėdynių porankiai, Įkalnės stabdys Plačiau »
Oficialus Nissan atstovas susisieks su Jumis dėl bandomojo važiavimo.











Jūsų užklausa sėkmingai nusiųsta. Atstovai su Jumis susisieks asmeniškai.
1 / 18
Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
X