Automobilių gamintojas „Renault“ entuziastiškų vairuotojų tarpę identifikuojamas, kaip pačių karščiausių hečbekų kūrėjas. Eilę metų jie gamino karštas paprastų hečbekų versijas, kurios anksčiau buvo išskiriamos „Sport“ pavardėmis, o vėliau įgavo RS ženkliukus. Raidės RS simbolizuoja sportišką prancūzų DNR.

Naujausias „Renault“ kūrinys – ketvirtos kartos „Megane RS“. Su šiuo automobiliu prancūzai nusitaikė ne tik į tuos, kurie siekia kuo greičiau apsukti žaliuoju pragaru pramintą Niurburgringo žiedą. Gamintojo taikiklyje iš tiesų yra gerokai racionalesni vairuotojai – tie, kurie vietoje tridurio „Megane RS“ rinkdavosi „Golf GTI“ – vien dėl praktiškumo.

Skirtingai nuo trečios kartos „Megane RS“, naujasis hečbekas siūlomas tik su 5 durų hečbeko kėbulu. Nuo įprastų „Megane“ modelių, RS versija išsiskiria ne tik žavesne spalvų palete (kurią papildė ryškiai geltona bei oranžinė spalvos), bet ir akivaizdžiai platesnėmis kėbulo arkomis – priekiniai sparnai net 60 mm platesni nei bazinių „Megane“, o galiniai – 45 mm.

Priekyje sumontuoti pažangūs žibintai, kurie, anot gamintojo, šviečia net 17 proc. geriau nei trečios kartos „Megane“. Teigiama, kad tamsią naktį šviesa sklinda beveik pusę kilometro – net 460 metrų. Tai vienas iš tų automobilių, kurie tiesiogine prasme naktį gali paversti dieną.

Naujasis hečbekas gerokai praktiškesnis už savo pirmtaką, nors visas dėmesys pagrinde skirtas priekyje sėdintiems žmonėms. Gale įsitaisiusių keleivių kojoms palikta mažokai vietos – jeigu vairuotojo sėdynė nustatyta ties žema padėtimi, paskui jį sėdinčiam keleiviui bus sunku pakišti savo pėdas. Ilgoje kelionėje tai gali vargins ir reikės priminti vairuotojui, kad šis keliauja ne vienas. Keli mostai rankenėle, ir vietos gale sėdinčiųjų kojoms užteks.

Priekinės sėdynės su aukštomis šoninėmis atramomis net ir stačiuose „Tor Poznan“ trasos posūkiuose puikiai prilaiko vairuotojo bei šalia sėdinčio keleivio korpusą. Sėdynės gerokai patogesnės nei „Recaro“ sostai, naudoti 3 kartos „Megane RS“, tačiau tikras benzingalvis pirmenybę teiks lopšio formos sėdynėms.

Viduje taip pat yra patogios daiktadėžės, o prietaisų skydą valdyti paprasta, kaip ir bet kokiame normaliame miesto automobilyje. Liečiamas ekranas – modernus, nevėluoja, nors ir turi tam tikrų niuansų. Tačiau ne tai yra stiprioji „Renault Megane RS“ sritis – pereikime prie sprogstamosios jėgos.

Naujos kartos modeliuose montuojami nauji 1,8 litro benzininiai varikliai su „Twin-Scroll“ technologiją turinčiais turbokompresoriais. Maksimali motoro galia siekia 280 AG, o sukimo momentas 2400-4800 aps./min. diapazone generuoja net 390 Nm. To pakanka, kad iš vietos iki 100 km/h šis hečbekas pagreitėtų per 5,8 sekundės, o spidometro rodyklė sustos kilti tik ties solidžia 250 km/h padala.

1,8 litro agregatas į saloną siunčia gana agresyvų toną. Tiesa, jis, esant pageidavimui, transliuojamas ir per garsiakalbius – tačiau gautas rezultatas – ne toks sintetinis, kaip „Peugeot 308 GTI“. Negana to, pasirinkus piktą „Sport“ arba „Race“ važiavimo režimą bei perjungus automatinės transmisijos pavarą girdėsite, kaip duslintuve pokši dar degantis kuras. Ausiai malonus spragsėjimas tik kurstys norą dažniau perjunginėti pavaras, o pėsčiuosius – atsisukti bei akimis palydėti šį vikrų automobilį. Būdamas ryškios oranžinės spalvos „Megane RS“ ir taip tampa savotišku dėmesio centru, tačiau keletas kibirkščių iš duslintuvo dar nepakenkė jokiam hot-hatch‘ui.

EDC pavarų dėžė pasižymi žaibiška reakcija, tačiau važiuojant ramiai visiškai nevargina ir veikia taip pat gerai, kaip rinkoje tobuliausiomis vadinamos dvigubą sankabą turinčios transmisijos. „Renault Megane RS“ EDC pavarų dėžėje gali būti montuojami ir „Torsen“ tipo riboto praslydimo diferencialas. Jis į išorinį priekinį ratą perduoda iki 45 proc. galios, todėl net ir iš dėto posūkio išvažiuodami tikrai neužkursite vidinio rato – automobilis į asfalto dangą kabinasi lyg nagais ir greitėja efektyviau nei ankstesnės kartos modelis.

Nuo visų savo konkurentų „Megane RS“ išsiskiria „4CONTROL“ visų vairuojančių ratų sistema. Joks kitas ekonominės klasės karštas hečbekas neturi tokios sistemos. Važiuojant mažesniu nei 60 km/h („Race“ režime – 100 km/h) greičiu, galiniai ratai pasisuka priešina priekiniams ratams kryptimi. Viršijus šią greičio ribą, galiniai ratai ima suktis ta pačia kryptimi, o toks elektronikos elgesys hečbekui su priekiniais varančiais ratais suteikia stebinantį pasukamumą. Lenktynių trasoje galinę ašį nesunku išprovokuoti slydimui.

Pats vairo ratas – fantastiškai tikslus ir labai gerai pasvertas. Ne tik visų vairuojančių ratų sistema, bet ir greita vairo kolonėlė palengvina manevravimą naujuoju RS. „4CONTROL“ sistemos neturintys modeliai reikalauja didesnio judesio vairu, kad automobilis pasisuktų norima kryptimi.

Šio hečbeko pakabos darbas lygiame kelyje nustebins dinamikos mėgėjus. Minimalus kėbulo svyravimas į šonus suteikia gerą pasitikėjimo jausmą, o net ir staigiai vairuojant iš vienos pusės į kitą (važiuojant, pavyzdžiui, gyvatėlės trajektorija), automobilis išlieka visiškai stabilus. Apkrovas amortizatoriai sugeria tiesiog puikiai. Negana to, nuvažiavus nuo visiškai lygaus asfalto bei pasirinkus „Comfort“ režimą, pakaba žymiai geriau sugeria nelygumus nei ankstesnės kartos „Megane RS“.

Panašu, kad šį kartą „Renault“ nusitaikė ne tik į Niurburgringo rekordą, bet ir į gerokai racionalesnius vairuotojus. Į tuos, kuriems svarbu ne tik greitis bei tikslumas, bet kartu ir komfortas, kokybiška garso aparatūra bei paprastiems miesto hečbekams būdingas praktiškumas.

Tikri vairavimo entuziastai gali priekaištauti, kad ankstesnės kartos „Megane RS“ buvo karštesnis automobilis tiek dėl 3 durų kėbulo, mažesnio svorio, piktesnių sėdynių ar tiesiog didesnio fokuso į malonumą. Iki šiol gaminti „Megane RS“ buvo orientuoti tik į malonumą – visa kita virto pilkos spalvos fonu.

Tačiau laikai keičiasi ir „Renault“ puikiai supranta, kad jie turi gaminti tuos automobilius, kurie būtų ne tik greiti bei geidžiami, bet ir puikiai parduodami. Norėdami būti sėkmingais, jie turi pamiršti automobilius, apie kuriuos visi svajoja, bet niekas neperka. Labai tikėtina, kad ketvirtosios kartos „Megane RS“ bus žymiai sėkmingesnis automobilis nei jo pirmtakas, nes su juo paprasčiausiai siūloma žymiai daugiau.

Baziniai „Renault Megane RS“ modeliai Lietuvoje kainuoja nuo 29,2 tūkst. eurų. Ir tai tikriausiai yra karščiausia, ką galima įsigyti už tokią pinigų sumą. Bent jau kol patys prancūzai nepristatė piktesnės „Trophy“ versijos.