„Toyota Corolla“ yra pats populiariausias lengvasis automobilis pasaulyje. Per 1966-2013 metus jų parduota daugiau nei 40 mln., o vien per 2015-uosius pasaulyje „Corolla“ pardavimai pranoko Lietuvos autoparko dydį – beveik 1,34 mln. vnt.

Įsibėgėjus paskutiniajam praeito amžiaus dešimtmečiui Europa taikė įvairias schemas, kurios padėtų šiame žemyne surinktų automobilių pardavimams, tačiau tai nesustabdė japoniškų automobilių antplūdžio. Kaip ir kiti Japonijos pramonės gigantai, „Toyota“ sudarė partnerystes su Europos valstybėmis ir suteikę daugybę darbo vietų sėkmingai kūrė bei pardavinėjo automobilius senajam žemynui.

„Corolla“ istorija prasidėjo 1966 metais. Tai buvo japoniškasis žmonių automobilis – mašina, orientuota į masinę gamybą. Įkandama kaina, patogumas ir geras automobilio patikimumas buvo esminės nuorodos tiksliai navigacijai į modelio sėkmę.

Per 50 metų „Toyota“ sukūrė net 11 „Corolla“ kartų. Atrodo, kaip galima sukurti gerą automobilį 11 kartų iš eilės? Japonai demonstruoja, kad tai tikrai padaroma – jie puikiai žino, kad sėkmės receptas nėra labai dinamiškas dalykas, todėl atnaujintas kompaktiškas sedanas siūlo tą patį, ką savo žydėjimo laikais siūlė pirmosios kartos „Corolla“ – puikias praktiškumo savybes, aukštą surinkimo kokybę ir prieinamą kainą. Žinoma, ir krūvą žaislų, kurie komplektuojami už papildomą kainą.

Penkiavietis sedanas parduodamas su 1,4 litro dyzeliniu bei 1,3 arba 1,6 litro benzininiais varikliais. Pagal charakterį tai nėra miesto karštakošis – galingiausias 1,6 „Valvematic“ agregatas per 6 pavarų mechaninę arba bepakopę „Multidrive S“ transmisiją į priekinius varančiuosius ratus perduoda 132 AG. Įdomu tai, kad benzininių versijų „Toyota“ neaprūpino turbokompresoriais.

To labai sureikšminti nereikia, tačiau tenka pripažinti, kad tai sąlyginai keistas sprendimas itin konkurencingame šiandienos C klasės automobilių segmente. Tačiau 1,6 litro motoras su pažangia vožtuvų valdymo technologija ne tik yra pakankamai taupus, bet ir patikimas bei sąlyginai dinamiškas – tiek žemų, tiek aukštų sūkių diapazone generuoja padorų sukimo momentą. Jo entuziazmą truputį slopina CVT pavarų dėžė, tačiau tiems vairuotojams, kurių prioritetų viršūnėje yra sklandus važiavimas, bepakopė transmisija bus labai geras pasirinkimas.

Šiuo automobiliu keliaujančių žmonių variklio keliamas triukšmas neerzina. Panašu, kad gamintojas daugiau dėmesio skyrė garso izoliacijai ir tai leidžia tvirčiau konkuruoti su kitais žmonių automobilių (arba tiesiog „Golf“) klasės atstovais. Padangų bei vėjo keliamas triukšmas prislopintas, nors tolimesnėje kelionėje, važiuojant pastoviu maksimaliu leistinu greičiu gali kilti noras pasigarsinti radiją.

Kalbant apie garso aparatūros valdymą, reikia pastebėti sistematišką japonų sprendimą visuose gamos modeliuose atsisakyti kelias funkcijas atliekančių rankenėlių ir jas pakeisti elementariais mygtukais. Garso sistema valdoma tik ant planšetinio ekrano arba ant vairo rato sumontuotais mygtukais. Kai kuriose situacijose norėtųsi rankenėlės, kurią būtų galima greitai pasukti iki norimo garso lygio.

Centrinėje konsolėje sumontuotas ekranas ir funkcijų valdymas jame nereikalauja stebuklingų IT srities žinių. Išsirinkti sau patinkančią radijo stotį, išsisaugoti ją tarp mėgstamiausių, patikrinti degalų sąnaudas ar panaršyti po automobilio nustatymus yra kelių paspaudimų reikalas.

Automobilio salonas nespindi prabanga ir nėra papuoštas anglies pluošto ar šlifuoto aliuminio detalėmis, tačiau tokio lūkesčio iš „Toyota Corolla“ nėra. Šiame modelyje puikiai dera solidi blizgaus juodo plastiko apdaila – bendrai salonas yra pakankamai modernus ir tuo pačiu solidus, nors ir kai kurie mygtukai galėtų drąsiai švęsti 10 metų jubiliejų. Kita vertus, tai yra laiko patikrintos detalės, nedarančios didelės įtakos interjero dizainui. Aiškiai užsifiksuojantis mygtukų paspaudimas suteikia gerą grįžtamąjį ryšį.

Patogios ir gana plačiai reguliuojamos sėdynės byloja, kad „Corolla“ sedanas tenkina ne tik žemesnių vairuotojų, bet ir krepšinio mėgėjų poreikius. Žinoma, tai nėra startiniam „Lietuvos Ryto“ penketui važiuoti optimalus automobilis – už aukštaūgių gale sėdintys krepšininkai garantuotai skųsis vietos stygiumi. Kai ir bet kokiame kitame automobilyje. Tačiau šeimai vietos salone ir bagažinėje užteks su kaupu.

Brangesnės vienuoliktos kartos „Toyota Corolla“ versijos aprūpintos ir tokiomis pažangiomis sistemomis, kaip pagalbinė automobilio parkavimo kontrolė, saugaus atstumo palaikymo sistema, priekiniais bei galiniais atstumo jutikliais. Išmanios variklio valdymo smegenys taip pat skaičiuoja ir vairuotojo važiavimo efektyvumą – kaip ir kituose naujuose šios markės modeliuose jis įvertinamas 100 balų skalėje.

Galima teigti, kad atnaujinti „Corolla“ modeliai C segmente tapo solidesni – ne tik piktesni priekiniai žibintai, bet ir tvirta surinkimo kokybė bei sklandaus važiavimo savybės tiesia lygų kelią aukštesnės klasės automobilių segmento link.

Visiškai naują populiariausią pasaulio automobilį galima įsigyti už 15,5 tūkst. eurų. Ir tai yra racionali kaina ne tik už eilę metų besitęsiančią odisėją patikimiausių modelių sąrašuose, bet ir už laiko patikrintas gamintojo žinias, bei nesenstantį supratimą apie tai, koks turi būti kompaktiško šeimos automobilio receptas.