Šiandien naujų automobilių pirkėjai eina iš proto dėl visko, kas turi aukštesnę prošvaisą, pakylėtą sėdėjimo poziciją ir vadinama trimis stebuklingomis raidėmis – SUV. Visureigiai arba miesto krosoveriai riekia vis didesnes parduodamų sedanų, hečbekų bei universalų rinkos dalis. Ir naujasis „Volvo XC40“ puikiai parodo, kodėl taip vyksta.

2002 metais „Volvo“ sukūrė pirmą savo visureigį – didžiausią šios markės atstovą XC90. Sėkmingi pardavimai lėmė ir mažesnio XC60 debiutą ir buvo tik laiko klausimas, kada prie raidžių XC bus prigretintas dar mažesnis skaičius, pavyzdžiui, 40.

Šiomis dienomis kompaktiškų visureigių klasė auga neįtikėtinu greičiu: „Audi Q3“, BMW X1, „Jaguar E-Pace“, „Lexus NX“ bei šios klasės pradininku klasifikuojamas stilingasis „Range Rover Evoque“.

Todėl švedų debiutas šioje mišrioje kompanijoje buvo neišvengiamas. Tačiau „Volvo“ nesibeldė į šį segmentą. Švedai su XC40 tiesiog išspyrė kompaktiškų visureigių klasės duris, prastumdė konkurentus ir komfortiškai įsitaisė su lentele „2018-ųjų Europos metų automobilis“. Jeigu vos pasirodęs XC40 visus pakerėjo savo išvaizda, tai pastarasis nuopelnas dar labiau sustiprino „Volvo“ pareiškimą.

Jeigu vien dėl vizualių panašumų XC60 galima vadinti mažesniuoju XC90 broliu, XC40 yra truputį kitoks. Jame dominuoja dar daugiau skandinaviškos stilistikos, neįprastų sprendimų bei šalto, švediško proto. Ir, žinoma, nepaaukojant nė trupučio „Volvo“ identiteto – iš tolo lengva atpažinti, kad tai – būtent šios markės visureigis.

XC40 yra beveik tokio paties aukščio, kaip ir XC60, tačiau šiek tiek kompaktiškesnių gabaritų – maždaug 26 centimetrais trumpesnis, 5 cm siauresnis bei turi 16 cm trumpesnę ratų bazę. Maždaug 10 proc. mažesnė jo bagažinė taip pat liudija, kad ne veltui modelio pavadinimui parinktas skaičius 40.

Stilingame ir gana kompaktiškame kėbule iš tiesų slypi erdvus, labai jaukus ir kartu elegantiškas salonas. Jo centre – didelis ir patogus liečiamas ekranas, puikiai atkartojantis „Android“ operacinę sistemą turinčius išmaniuosius telefonus. „Tapšnoklio“ (arba tiesiog planšetės) apačioje yra vienas spaudžiamas mygtukas, o baksnodami pirštu nesunkiai surasite pagrindines automobilio funkcijas. Nors ir po ekranu sumontuota keletas papildomų mygtukų – jie pagrinde dedikuoti garso aparatūros valdymui.

Prietaiso skydo viršus pagamintas iš minkštos medžiagos, o durų apmušalams panaudota kiliminė danga. Galbūt tiems, kas pripratęs prie tikros odos tai pasirodys nepakankamai prabangu, tačiau iš ergonominės pusės „Volvo XC40“ salonas yra tiesiog nepriekaištingas. Tokie drąsūs sprendimai gamintojui užkabina didelį pliusą – tai parodo, kad specialistai didelį dėmesį skiria madų tendencijoms.

Trijų stipinų vairo ratas patogus – nei per mažas, nei per didelis. Sunku paaiškinti, kodėl garso valdymui ant vairo reikėjo mygtukų „viršun“ bei „žemyn“, vietoje paprasčiausio pliuso ir minuso. Atrodo, kad dviračio išradinėti tikrai nereikia, kai aplink tiek daug gerų pavyzdžių. Tačiau tai svarbu tik pirmojo įspūdžio metu. Vėliau prie to greitai priprantama.

Komfortiškose sėdynėse patogiai įsitaisys ne tik vairuotojas bei šalia jo sėdintis keleivis, bet ir ant galinės sėdynių eilės įsitaisę žmonės. Net ir aukštaūgiai keleiviai neturėtų skųstis vietos trūkumu galvai – tai tikrai patogus, nors ir ne itin didelis automobilis.

Naujasis „Volvo XC40“ patogus ne tik sėdėti, bet ir vairuoti mieste. Geras matomumas visomis kryptimis, itin lengvas valdymas visiškai nereikalauja jokio pripratimo. Tai vienas iš tų automobilių, į kuriuos tiesiog sėdi ir važiuoji.

Ganėtinai aukštas (165 cm) visureigio kėbulas labai gerai izoliuotas nuo pašalinio triukšmo. Viduje sėdintys žmonės tikrai bus patenkinti XC40 siūlomu akustiniu komfortu. Retas kitas tokio dydžio automobilis su gana stačiu priekiu gali pasigirti protingai suprojektuotomis, vėjo švilpimo nesukeliančiomis kreivėmis.

Negana to, aukštos kokybės muzikos aparatūra leis visiškai atsipalaiduoti nuo kasdieninio chaoso – akustika kiekvieną elegantiško „Volvo“ salono kampelį užpildys ne tik mėgstamiausiais „Metallica“ singlais, bet ir operos kūriniais.

Automobilio valdymo savybės yra pusiaukelėje tarp „Volvo V40“ bei XC60 – dėl aukšto kėbulo naujasis XC40 šiek tiek svyruoja į šonus, tačiau iš visureigio nereikėtų tikėtis kartingo charakterio. Vairo ratas tikslus ir informatyvus – nesunku jausti priekinių ratų perskaitomas duobes ar kelio nelygumus. Visgi tai – daugiau komfortiškam važiavimui subalansuota pakaba.

Automatinė pavarų dėžė savo darbu nekonkuruoja su rinkoje pačiomis geriausiomis dvigubą sankabą turinčiomis transmisijomis, tačiau puikiai dera prie miestietiško XC40 charakterio. Galbūt norėtųsi kiek švelnesnio sukabinimo, perjungus pavarą.

D4 modeliui dinamikos tikrai netrūksta. Po variklio gaubtu sumontuotas 4 cilindrų 2,0 litrų turbodyzelinis agregatas į visus varančius ratus perduoda 190 AG ir solidų 400 Nm sukimo momentą. Daugiau nei pusantros tonos sveriantį „Volvo“ tokia jėga iki 100 km/h išstumia per 7,9 sekundės.

Tačiau švediška ramybė, santūrus šio automobilio temperamentas nė kiek neprovokuoja lėkti – atrodo, kad XC40 salone nusiramintų net ir į spūstį patekęs tikras karštakošis. „Volvo“ siūlo ne tik ramybę ir komfortą, bet ir aukščiausios klasės saugumą, sumanumą. Ir visa tai švedams pavyko pateikti labai gražioje pakuotėje – ne veltui Europos metų automobilio rinkimų komisija XC40 įvertino aukščiausiais balais.