2014 metais Kinijos sostinėje vykusioje tarptautinėje parodoje „Peugeot“ nutraukė paslapties skraistę nuo įspūdingo keturdurio prototipo, pavadinimu „Exalt“. Tai buvo dar viena prancūzų koncepcinė demo versija, papildžiusi ir taip nekuklų šio prekinio ženklo dizainerių portfolio.

„Peugeot“ labai dažnai parodydavo gražių prototipų ir netgi būdavo pikta, jog visos tos automobilių parodų puošmenos niekada nepasiekdavo serijinės gamybos konvejerio. Tačiau su koncepciniais automobiliais prancūzai pristato savo dizaino krypties pokyčius bei tendencijas ir jau dabar matyti, kad rafinuotos „Exalt“ proporcijos visai neseniai nugulė rafinuotame 508 kėbule.

Išvydus „Peugeot 508“ susidaro įspūdis, kad automobilis plačiai šypsosi pro lūpų kampus iškišęs iltinius dantis. LED dienos šviesų bei posūkių žibintai – turbūt vertikaliausi visoje automobilių pramonėje, o link žemės aštrėjanti jų forma ir sudaro liūto ilčių įvaizdį. Turbūt to liūto, kuris pavaizduotas gamintojo ženkliuke.

Su šiuo automobiliu prancūzai nusitaikė ne tik į tuos vairuotojus, kurie domisi sedanais, bet ir į tuos, kurie pasiryžę kai kurias konservatyvias detales iškeisti į kažką stilingo. Berėmės durys, dramatiškai žemėjanti stogo kreivė bei ryškus pečių linijos akcentas, pereinantis į link galo siaurėjančią bagažinę piešia stilingo, labai dailaus automobilio portretą.

Galiniai žibintai taip pat suprojektuoti pagal dabartinę „Peugeot“ dizaino kryptį – tai lyg dideliais ir aštriais nagais perrėžtos žymės, kurios, atrakinus automobilį, demonstruoja kuklų šviesos šou. Panašūs akcentai dominuoja 308 modelyje bei 3008 ir 5008 miesto visureigiuose.

Stilius ir mada nesibaigia ties automobilio eksterjeru. Atidarius duris atsiveria jaukus, labai dailus „Peugeot iCockpit“ salonas. Mažas, netaisyklingo apskritimo vairo ratas (kurį Žydrūnas Savickas turbūt galėtų apimti viena ranka) su aukščiau suprojektuotu prietaisų skydeliu bei elegantiška centrine panele sukuria itin malonios aplinkos vaizdą.

Prietaisai išdėstyti subtiliai – po lietimui jautriu ekranu yra greito perjungimo mygtukai, kurie leidžia akimirksniu perjungti įvairius meniu. Tai nėra pats geriausias ekranas rinkoje, nes naudotis juo vairuojant iš pirmo žvilgsnio nėra taip paprasta. Tačiau prie tokių įrenginių priprasti nesunku. Nors gamintojai, siūlantys sistemų valdymą papildomomis rankenėlėmis, kaip tai daro BMW su „iDrive“, nušauna du zuikius vienu šūviu.

„Peugeot“ skyrė daug dėmesio inovacijoms. 508 yra pirmas tokios klasės automobilis pramonėje su naktinio matymo kamera. Infraraudonųjų spindulių sensorius net ir tamsiausią naktį rūpinasi saugumu – į šilumą reaguojanti kamera prietaisų skydelyje pažymi ir perspėja apie šalia važiuojamosios dalies einančius žmones arba gyvūnus.

Autoplius.lt išbandytas automobilis turėjo 1,6 litro „PureTech“ benzininį variklį su turbokompresoriumi. 225 AG ir 300 Nm šį atletišką kupė-sedaną iki 100 km/h išjudina per 7,3 sekundės, todėl aplenkti lėtesnius eismo dalyvius net ir judriame kelyje – vieni juokai.

8 laipsnių automatinė klasikinio tipo pavarų dėžė puikiai susitvarko su vairuotojo komandomis. Aktyvavus „Sport“ režimą, automobilio charakteris supanašėja su tuo viduje tūnančiu liūtu, kuris piktdžiugiškai šypsosi. Reakcija į akceleratoriaus paspaudimą sužadinama, pavaros perjungiamos ne taip anksti, kaip važiuojant įprastu būdu ir leidžia geriau išnaudoti variklio galios resursą.

Vairo ratas nuteikia maloniai – greita vairo kolonėlė manevrus paverčia tyru malonumu. Negana to, kaip ir kai kurie labai karšti „Peugeot“ automobiliai, šis – taip pat puikiai komunikuoja apie tai, ką daro priekiniai ratai bei kur yra sukibimo ribos.

Pagreitėjus iki maksimalaus šalies autostradose leidžiamo greičio į saloną truputį prasiveržia vėjo sukeliamas triukšmas. Tai – auka, kurią turėjo priimti „Peugeot“ dėl puikaus 508 stiliaus. Berėmės durys pasižymi prastesne garso izoliacija, tačiau tai tikrai nėra kritinės strėlės šio automobilio link.

Su savo siūloma estetika, ergonominiais sprendimais bei prancūzišku stiliumi „Peugeot 508“ vilioja nusisukti nuo nuobodžių šių dienų sedanų. Tai nėra pats racionaliausias tokio dydžio automobilis rinkoje, tačiau tikrai vienas iš gražiausių.

Praktiškumo ir patogumo ieškantys vairuotojai gali sakyti, jog įsėsti į šį automobilį ne taip patogu, kaip į kokį kitą sedaną. Tačiau tokius prioritetus turintys žmonės dažniausiai vadovaujasi šaltu protu, o ne emocija ar įspūdžiais. O „Peugeot 508“ ir yra tas laukinis liūtas, kuris ne tik savo stiliumi, bet ir maloniomis ir netgi įtraukiančiomis važiavimo savybėmis iššaukia puikias emocijas ir ilgai menamą malonią patirtį prie vairo.

Baziniai „Peugeot“ kupė-sedanai Lietuvoje kainuoja beveik nuo 26 tūkst. eurų. Tai, be jokios abejonės, vienas gardžiausių pasiūlymų sąlyginai kukliame kupė-sedanų segmente. Galima sakyti, kad su 508 prancūzai padarė labai didelį kokybės šuolį ne tik stiliuje, bet ir ergonomikoje, o būtent tai išskiria šį automobilį nuo blankiomis, pastelinėmis spalvomis pagražintų ar netgi pernelyg konservatyvių konkurentų.

Negana to, 508 gali priversti pažvelgti į automobilį iš kitos perspektyvos. Ar tikrai reikia paprasto sedano arba miesto visureigio, kai kiekvieną dieną jus pasitikti gali prancūziška elegancija, stilius ir ta žavus bei jaukus ergonominis išskirtinumas?