Didelis, grubus ir tvirtas darbinis arklys. Tai yra žodžiai, kuriais lengviausia apibūdinti pikapo apibrėžimą. Beveik kas 5 lengvasis automobilis Jungtinėse Amerikos Valstijose yra pikapas. Tačiau Europoje situacija kitokia. Tokio tipo transporto priemonių skaičius sudaro mažiau nei 1 procentą Europos automobilių parko. Ir netgi tokiomis aplinkybėmis automobilių pramonės gigantai vis tiek kuria pikapus senajam žemynui.

„Toyota Hilux“ istorija prasidėjo 1968 metais, o beveik per pusę amžiaus didžiausias pasaulio automobilių gamintojas sukūrė net 8 šių modelių kartas. Paskutinioji pasaulį išvydo 2015-ųjų pabaigoje su aiškiai dominuojančia „Keen Look“ dizaino kryptimi – jau iš pirmo žvilgsnio aišku, kad tai „Toyota“ markės modelis.

„Hilux“ yra darbo automobilis. Tai tikrai ne ta transporto priemonė, kurią reikėtų pirkti tik tam, kad nuvažiuoti į maisto prekių parduotuvę. Šis pikapas labiausiai pasiteisins tada, kai namus nuo ūkiškų prekių parduotuvės skiria bent pusės metro gylio balos ar purvo vonios su stačiomis įkalnėmis.

Jeigu 8 kartos „Toyota Hilux“ būtų personažas, tai būtų iš JAV atkeliavęs kaubojus su ilgais plaukais ir smilga dantyse bei su naujausiu „iPhone“ rankose. Tai – gudrus kaimo automobilis, be didesnio streso atliekantis jam paskirtas bei paprastuoliams tiesiog neįkandamas užduotis.

Aiškiai girdimas 2,5 litro, 4 cilindrų dyzelinio variklio garsas tiesiog prašyte prašo iškylos į mišką. Darbui pasiruošęs automobilio pavarų dėžės charakteris puikiai kimba į darbą, net ir kada ratus supa grubi danga ar stati įkalnė. Sąlyginai kuklūs 150 AG ir 400 Nm perduodami į galinius „Hilux“ ratus, tačiau visada yra palikta galimybė aktyvuoti ir priekinę ašį.

Kovoje su itin stačiomis įkalnėmis ar bekele, apie kokią svajoja nebent „4x4 Perimetro“ dalyviai, šis pikapas tikrai nenuvils vairuotojo. Palėtintojas, kuris variklio galią į visus varančiuosius ratus perduoda per itin trumpą perdavimą turinčią pavarą leidžia efektyviai ratams suktis esant bet kokioms sąlygoms. Sutrumpinti perdavimai smarkiai didina sukimo momentą, todėl net jeigu ir mieste norėtųsi dar bent šimto arklių, variklio galios deficitas bekelėje tiesiog nejaučiamas.

Tvirto ir kokybiško automobilio įvaizdis persikelia ir į saloną – viduje panaudotos tvirtos medžiagos. Aukšta vairavimo pozicija, pakankamai geras matomumas tiek mieste, tiek miško kelyje leidžia jausti didelio automobilio pranašumą. Bandant išsukti į sraunią gatvę labai paprasta pastebėti, kada susidaro didesni tarpai tarp automobilių. Net jeigu ir sustosite šalia paprasto miesto visureigio, jis neužstos vaizdo. Kitaip sakant, tai – lyg mobilus apžvalgos ratas.

Verta paminėti ir tai, kad 8 kartos „Hilux“ interjeras yra ne tik kokybiškas, bet ir patrauklus. Didelis planšetinis ekranas, pasiskolintas iš kitų „Toyota“ gamos modelių sustiprina pikapo poziciją, žiūrint į jį, kaip į modernų automobilį. Negana to, variklio valdymo kompiuteris kruopščiai analizuoja vairavimo ypatumus juos vertina 100 balų skalėje. Visai, kaip „Toyota Prius“ modelyje. Tai tikrai nėra esminis naujojo „Hilux“ akcentas, tačiau leidžia kitaip pažvelgti į nuobodžius miesto maršrutus.

Didžioji dauguma pikapų turi labai erdvią, tačiau atvirą bagažinę. Lygiai taip pat ir čia, tik ji, kaip įprasta, suprojektuota daugiau ūkio darbams, o ne praktiškumui. Pavyzdžiui, pilnus maisto maišus reikėtų pasidėti salone, nes neaišku, kas liks iš nupirktų kiaušinių po kelių gulinčių policininkų ar staigesnio stabdymo.

Nors ir tai yra didelis, beveik 2 tonas sveriantis automobilis, dėl pravažumo savybių inžinieriai apsistojo ties galine pakaba su lingėmis. Taip, lingėmis. Priklausoma galinė ašis savo darbą bekelėje atlieka nuostabiai, tačiau toks sprendimas miesto automobiliuose nebematomas jau keletą dešimtmečių. Todėl 8 kartos „Toyota Hilux“ nelygiame kelyje gali sudaryti grubaus automobilio įvaizdį.

Tačiau tai ir yra šio automobilio stiprioji pusė. Prisiminkite kultinės laidos „Top Gear“ epizodus, kuriose būtent „Hilux“ modelis atlaikė tokius išbandymus, po kurių tiesiog neįmanoma abejoti automobilio kokybe. Kūrybinė grupė seną pikapą skandino, daužė, degino ir netgi pastatė ant griaunamo pastato stogo – po visų šių veiksmų automobilis vis tiek užsivedė ir važiavo.

Pasivažinėjus naujausiu „Toyota Hilux“ susidaro įspūdis, jog tvirtumas bei atsparumas kliūtims yra tiesiog išgraviruota šio pikapo DNR. Smagu ir tai, jog savo segmente „Hilux“ yra labai konkurencingas dėl kainos – ne visi gamintojai gali pasiūlyti analogą už panašią kainą.