Prieš aštuonerius metus dienos šviesą išvydęs serijinės gamybos „Nissan Leaf“ debiutavo nei per anksti, nei per vėlai – pačiu laiku. Kol kiti gamintojai į elektromobilius žiūrėjo per pirštus, „Nissan“ ėmė ir tai padarė. Sukūrė populiariausią pasaulio elektromobilį.

Gamintojo duomenimis, nuo 2010 iki 2017 metų imtinai „Nissan“ pardavė apie 300 tūkst. pirmos kartos „Leaf“ modelių. Matydami vis griežtesnius taršos standartus kiti automobilių pramonės gigantai vis garsiau kalba apie savo elektromobilius. Natūralu, kad visi netolimoje ateityje prognozuoja įvyksiantį šio segmento suaktyvėjimą.

Tačiau 7 metų patirty turintys „Nissan“ ir toliau daro tai, ką sugeba geriausiai. Japonai pristatė antros kartos „Leaf“ – visokeriopai geresnį elektromobilį už pirmos kartos modelį.

Jau iš pirmo žvilgsnio aišku, kad tai – nebe ta keista miesto žuvis apvaliais kampais. Savotiškos „Leaf“ proporcijos pakeistos aštresnėmis kreivėmis, o priekyje dominuoja kai kuriuose kituose „Nissan“ modeliuose matyti bruožai – pikti žibintai bei V formos grotelės. Visgi gamintojas nusprendė, kad „Leaf“ privalo turėti kažką keisto, todėl nusprendė įnešti šiek tiek chaoso į automobilio galą.

Viduje dominuoja paprastas, modernus stilius. Nors tai pakankamai aukštas – maždaug pusantro metro aukščio automobilis, ant galinių sėdynių aukštesni keleiviai gali prisiminti klaustrofobijos jausmą – dėl grindyse sumontuotų baterijų sėdynės yra šiek tiek pakeltos, todėl trūks vietos aukštaūgių galvoms.

Vairuotojo darbo vieta komfortiška. Patogios sėdynės, prie rankų limpantis vairo ratas sukuria malonų pirmąjį įspūdį. Visgi pirmuosius potyrius šiek tiek apkartina sudėtingai valdomas centre sumontuotas ekranas. Tiek jo raiška, tiek reakcija gali nuvilti iš kai kurių vokiškų automobilių persėdusius vairuotojus. Teks priprasti ir prie prietaisų skydelyje esančio ekrano, kuris realiu laiku atvaizduoja informaciją apie baterijų būklę, suvartojamos bei regeneruojamos energijos kiekį bei kitų funkcijų veikimą. Visgi, pripratus prie valdymo tai neturėtų kelti problemų.

Mieste antros kartos „Nissan Leaf“ elgiasi labai santūriai ir dėl dinamiškų savybių gali nupiešti kuklią šypseną vairuotojo veide. Su 110 kW (150 AG) bei 320 NM elektros varikliu šis elektromobilis 100 km/h pasiekia greičiau nei per 8 sekundes, o staigiai akseleruojant iki pat 60 km/h ribos galima pastebėti miksinčią traukos kontrolės lemputę. Tačiau „Leaf“ nėra skirtas dideliems greičiams ir gamintojas deklaruoja tik 144 km/h maksimalų greitį.

Anot „Nissan“, antros kartos elektromobilis su pilnai įkrautomis 40 kWh talpos baterijomis gali įveikti net 270-400 km atstumą, tačiau realiomis sąlygomis tokią distanciją be sustojimo įveikti praktiškai neįmanoma. Automobilio kompiuteris rodo, kad esant maždaug 5-8 laipsnių laiko temperatūrai, truputį pasišildant bei paklausant muzikos galima nuvažiuoti apie 240 kilometrų. O tai – daugiau nei pakankamai mieste gyvenantiems vairuotojams.

Įdomiausia, ką su antros kartos „Nissan Leaf“ siūlo gamintojas – tai nauji vairavimo potyriai. Šie modeliai turi puikią aktyvaus saugumo įrangą bei net 12 įvairiausių jutiklių aplink automobilį, kurie pravers ankštose stovėjimo aikštelėse. Tačiau smagiausia šio modelio naujiena – „E-Pedal“ funkcija.

Paspaudus prie pavarų pasirinkimo rankenėlės esantį „E-Pedal“ mygtuką susiduriama su visiškai nauja vairavimo patirtimi. Automobilį galima vairuoti praktiškai nenaudojant stabdžių pedalo. Nuspaudus akceleratorių „Leaf“ bėgėjasi, tačiau atleidžiant jį balansuojama tarp pagreičio ir stabdymo. Pilnai atleidus dešinį pedalą elektromobilis akivaizdžiai stabdo iki pilno sustojimo.

„Nissan“ tvirtina, kad „E-Pedal“ sistema leis stabdžių pedalo naudojimą sumažinti net 90 procentų – paliekant 10 proc. tiems atvejams, kada reikia stipriai spustelti stabdžių pedalą.

Visa tai primena pirmąjį važiavimą su automatine pavarų dėže. Žmonės, įpratę operuoti 3 pedalus turi adaptuotis ir pamiršti sankabą, todėl naujojo „Leaf“ atveju, galima beveik pamiršti stabdžių pedalą. Pirmą kartą įjungus šią funkciją apima azartas – tai lyg savotiškas žaidimas – reikia rasti geriausią balansą tarp akceleracijos ir lėtėjimo.

„E-Pedal“ formuoja geresnius ekonomiško važiavimo įpročius ir verčia kelionės metu planuoti kelis žingsnius į priekį. Tai pakeičia vairavimo supratimą tokį, kokį žino vairuotojai ir neabejotinai praturtina mąstymą.

Šviežiai debiutavęs „Nissan Leaf“ įrodo, kad elektromobiliai gali būti smagūs ne tik dėl savo dinaminės charakteristikos ir žaibiškos reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą, bet ir dėl fundamentalių vairavimo ypatumų.

Tai patogus elektromobilis, kuris nuobodžius kasdieninius maršrutus gali praturtinti naujais įspūdžiais ir svarbiausia, prisidėti prie bendros vairavimo kultūros gerinimo.