Atėjo laikas, kada vairuotojai perka bet ką, kas turi aukštesnę prošvaisą arba tiesiog yra stambesnio nei hečbeko sudėjimo. Ir automobilių gamintojai, matydami tokių transporto priemonių poreikį, lyg šiltas bandeles vieną po kito kepa miesto krosoverius.

Mažiausiųjų SUV klasei „Hyundai“ delegavo naująją „Kona“. Jokia paslaptis, kad korėjiečiai nori atsikąsti kuo didesnę „Nissan Juke“ vairuotojų dalį, tačiau vien šio naujojo „Hyundai“ tam neužteko. Šiai užduočiai „Hyundai-KIA“ bendrovė paskyrė du aršiai nusiteikusius automobilius – „Kona“ ir „KIA Stonic“.

Kartu jie sudaro stiprų kumštį, kuriuo taikosi į kompaktiškų miesto krosoverių segmentą. Tačiau „Kona“ – gerokai aršesnis modelis už santūresnį „Stonic“. Ir ne tik savo stiliumi, bet ir charakteriu. Bet apie viską nuo pradžių.

„Kona“, kaip ir „Juke“ siūlo daugiau išskirtinumo. 6 žibintai automobilio priekyje, plačios grotelės, virš kurių suprojektuota ir siaura oro paėmimo anga ir pirmo žvilgsnio piešia pikto miesto visureigio įvaizdį. Savo veido išraiška jis netgi šiek tiek primena daugybę dominuojančių kreivių turintį „Nissan“.

Visi „Kona“ ratai sumontuoti plastmasinėse juodos spalvos arkose. Jos lyg savaime sufleruoja apie tvirtą šio automobilio charakterį – panašu, kad purvynai ar apsnigto ir nevalyto kelio ruožai šiam „Hyundai“ markės visureigiui bus tik gera užkanda pusryčiams.

Tokią prielaidą sustiprina ir visų varančiųjų ratų važiuoklė, montuojama versijose su 1,6 litro „turbo“ benzininiu varikliu. Nors tai nėra kažkoks stebuklingas, „Hyundai N“ divizijos dresiruotas agregatas, tačia kompaktišką automobilį jis judina gana entuziastiškai.

177 AG ir 265 Nm, keliaujantys per 6 laipsnių DCT transmisiją su dvigubos sankabos sistema tikrai nupieš šypseną dažno vairuotojo veide. Tačiau tai – tikrai ne pats tobuliausias pasirinkimas taupiems vairuotojams. Pasiekti gamintojo deklaruojamų degalų sąnaudų praktiškai neįmanoma – nebent visą laiką važiuotumėte nuo kalno ir dar pavėjui.

Su 1,6 litro varikliu bei visais varančiais ratais „Kona“ atspindi savo chaotišką išvaizdą – šis modelis 100 km/h pasiekia vos per 7,9 sekundės. Būtent ši versija segmente puikiai dera šalia piktesnių, visų varančiųjų ratų sistemomis apginkluotų „Juke“. Įdomi detalė – šio automobilio negalima užsisakyti su dyzeliniu varikliu. Tokį degalų tipą garbinantys vairuotojai gali dairytis į „Stonic“.

Atidarius „Hyundai Kona“ dureles vairuotoją bei keleivius pasitinka stilingas salonas. Tačiau gamintojas pasiliko vietos atnaujinimo darbams – dažnas vairuotojas gali reikalauti daugiau vientisumo tarp skirtingų detalių. Nors ir salone yra kai kurie kėbulo spalvą atspindintys fragmentai bei kėbulo spalvos saugos diržai, visgi bendras vaizdas šiek tiek primena „Kona“ išvaizdą ir yra pernelyg chaotiškas.

Nors ir prietaisų valdymas yra labai patogus, o už puikiai veikiančią „plančetę“ gamintojas tikrai vertas aukštų balų, visgi instrumentų apšvietimas bei medžiagų žaismas sudaro įspūdį, jog tai – daugiau į jaunesnius vairuotojus orientuotas modelis.

Vairo ratas – labai patogus ir visiškai apskritas. Paspaudus šildymo mygtuką, nelieka nė vienos vietos ant vairo rato, kuri liktų vėsi – tai labai maloni detalė, ypač šaltais rytais. Negana to, geriau įrengti modeliai turi ir ne tik šildomas, bet ir aušinamas sėdynes – retas šios klasės modelis gali pasigirti tokiomis gudrybėmis.

„Hyundai Kona“ kelyje elgiasi santūriai. Tikslus vairas, neerzinantis šoninis svyravimas sufleruoja, kad kelionė mieste ar užmiestyje bus maloni, tačiau korėjiečiai su šiuo „Kona – Stonic“ projektu pamiršo vieną labai svarbią detalę – garso izoliaciją.

Mieste ji tikrai neturėtų erzinti ar kelti problemų, tačiau užmiesčio keliuose arba srauniame Vilniaus aplinkkelyje važiuojant 90 km/h greičiu iš galo vairuotojo ausis pasiveja nepageidaujamas riedėjimo triukšmas. Sunku suprasti, ar dėl to kaltos triukšmingos padangos, ar praktiškai jokios garso izoliacijos neturinčios galinių ratų arkos, tačiau aišku tai, kad sugalvoję šiuos visureigius atnaujinti korėjiečiai turės įsijungti specialų aparatą, kurio skalė sugraduota decibelais.

Jeigu šis visureigis būtų išriedėjęs metais anksčiau – jis turėtų labai taktišką startą, tačiau dabar kompaktiškų miesto visureigių segmente verda tokios intrigos, kokių dar neregėjome.

Ne paslaptis, kad „Hyundai Kona“ žaidimų aikštelė yra miestas. Ir mieste šis kompaktiškas mažylis su padidinto pravažumo platforma veikia puikiai. Jis ne tik traukia praeivių akis, bet ir kanda iš pažiūros galingesniems bei stambesniems automobiliams (ir nedažnai nustebina jų vairuotojus). Bagažinės praktiškumu galbūt „Kona“ nesitaiko į miesto visureigių viršūnę, tačiau tai yra patogus, visas reikalingiausias funkcijas turintis modelis.

Negana to, gamintojo siūloma 5 metų garantija be jokio ridos apribojimo kai kuriems vairuotojams gali tapti kritiniu argumentu renkantis miesto visureigį. Kai kurie kiti gamintojai siūlo ir ilgesnę garantiją, tačiau ne taip drąsiai – jie dažniausiai praneša apie 100 ar, geriausiu atveju, 200 tūkst. km ribą, kurią viršijus gamintojo garantiją teks pamiršti.