Nevaldomai auganti padidinto pravažumo automobilių paklausa gamintojus verčia krapštyti galvas. Pramonės gigantai vis dažniau ne tik svarsto apie sedanų pašalinimą iš savo gamų, bet ir kamšo susidariusias nišas tarp skirtingų segmentų produktų.

SUV klasės transporto priemonių ieškantiems europiečiams „Lexus“ iki šiol siūlė didžiuosius „RX“ visureigius bei mažesnius „NX“ krosoverius. Tačiau dabar į meniu japonai įtraukė ir kompaktiškuosius „UX“.

Gamintojas nusprendė negaišti laiko automobilio pavadinimui sugalvoti ir pakrikštijo jį tiesiog „miesto krosoveriu“ – angl. „Urban Crossover“ („X-over“). Arba sutrumpintai – raidėmis „UX“.

Į akis iškart krenta šio gamintojo modeliams būdingos plačios priekinės grotelės, šiek tiek primenančios grobuonį iš kino klasikos „Predator“.

Daugybė horizontalių dizaino linijų automobilio priekyje kuria dinamiško, sportiško automobilio įvaizdį. Tačiau iš tiesų „Lexus“ taikiklyje yra tie vairuotojai, kuriems pirmu smuiku gręžia tokie prioritetai, kaip ergonomika, patogumas bei akustinis (ir ne tik) komfortas.

Žvelgiant iš šono gali susidaryti įspūdis, jog „UX“ yra kiek labiau užaugęs „CT“ klasės modelis. Tačiau tai – visiškai skirtingi, mažai ką bendro turintys automobiliai. Mat, naujasis miesto krosoveris pagamintas ant šviežutėlės platformos, kuri, anot gamintojo, pasižymi itin standžia konstrukcija, žemu svorio centru.

Salone, kaip jau įprasta šio prekinio ženklo modeliams, dominuoja šaltas protas, tvarka bei kokybė. Į vairuotojo pusę orientuoto prietaisų skydo pagrindinis akcentas – ryškus, pailgas ekranas. Tiesa, „Lexus“ dar nesubrendo iki liečiamų ekranų ir funkcijų valdymui paliko valdymo pultelį šalia pavarų svirties. Patogumu ši sistema neprilygsta nei planšetiniams ekranams, nei senoviško stiliaus mechaninėmis rankenėlėms, nors gamintojas paliko galimybę svarbiausias funkcijas valdyti atskirais jungikliais.

Kartais susidaro įspūdis, kad „Lexus“ stengiasi išvengti liečiamų ekranų bet kokia kaina. Ir tikėtina, kad savo argumentų japonai turi. Tačiau gamintojas turėtų pagalvoti, ar to apskritai galima išvengti, bent jau kontekste pagalvojant apie „Nokia“ likimą, kai ši bendrovė pasuko savo keliu. Tačiau tai – tik ekranas ir toli gražu jis nevaidina kritinio vaidmens šio automobilio vertinime.

Sėdėjimo pozicija – labai patogi ir komfortiška. Į minkštą krėslą įsitaisiusį vairuotoją supa aukštos kokybės medžiagos, tvirtai tarpusavyje surinktos detalės, o prieš akis atsiveria platus vaizdas praktiškai visomis kryptimis. Tai sudaro įspūdį, kad automobilis puikiai pasiruošęs miestų gatvėms.

Maloniai stebina naujoji 2,0 litrų hibridinė (benzinas + elektra) jėgainė, kuri galią ratams perduoda per bepakopę E-CVT transmisiją. Džiugu, kad gamintojui pavyko patobulinti pavarų dėžės valdymą ir laikai, kada tokios transmisijos priminė guminę tarpinę tarp akceleratoriaus ir variklio, panašu, jau praeityje.

Pareikalavus pilno galingumo automobilis akimirksniu šauna pirmyn, ne itin rafinuotu variklio tonu perrėkdamas simfoninei muzikai subalansuotą „Mark Levinson“ aparatūrą. Bet reikia nepamiršti, kad „Lexus UX“ charakteris toli gražu nemaldauja pažadinti 178 arklių galios. Tai daugiau yra atpalaiduojantis krosoveris, su galimybe 100km/h pasiekti per 8,5 sekundės.

Važiavimo savybėmis jis lenkia gerokai kietesnį „NX“ klasės visureigį, nors ir mažesnis svoris bei smulkesni gabaritai iš pradžių gali sudaryti kitokį įspūdį. Iš tiesų naujojo „UX250h“ pakabos darbas vertas aukščiausių balų. Šiais laikais visureigius kurdami gamintojai neretai persistengia ir tokio tipo automobilius pagamina su pernelyg kietomis važiuoklėmis. O tai, atrodo, prieštarauja pačiam automobilio tipui – nors tai ir miesto visureigis, tačiau fundamentaliai tokio tipo transporto priemonės turėtų suteikti malonų, neerzinantį važiavimą, o ne palikti karštakošiško hečbeko įspūdį. Ta yra visai kiti automobiliai.

Galima justi, kaip mažojo „UX“ ratai skaito kelio nelygumus, tačiau savo darbu pakabos svirtys bei komponentai nė kiek nevargina, o atvirkščiai - atpalaiduoja. Negana to, posūkiuose automobilis išlieka labai stabilus ir neerzina savo šoniniu svyravimu.

Panašu, kad „Lexus“ labai kruopščiai ištyrė jų tikslinę auditoriją ir pataikė tiesiai į dešimtuką. Šis ramaus charakterio miesto visureigis yra kaip ką tik iškepta bandelė, pabarstyta skaniai kvepiančiu cinamonu. Savo sklandžiu važiavimu bei puikiai dirbančia pakaba jis vilioja tuos, kurie piktinasi, kad gamintojai miesto visureigius paverčia pernelyg kietomis taburetėmis su aukštesne sėdėjimo pozicija.

„Lexus UX“ yra vienas iš racionaliausiai subalansuotų savo klasės automobilių. O racionalumas Lietuvos automobilių pirkėjams yra bene svarbiausias kriterijus.