„Lexus ES“ klasė Jungtinėse Amerikos Valstijose debiutavo kartu su „Lexus“ prekiniu ženklu 1989 metais, nors Europos rinkoje gamintojo gamą ES papildė tik 2018 metų pabaigoje. Tai – vidutinei klasei skirtas automobilis, o, skirtingai nuo daugybės Europos šalių, tokie gyventojai JAV sudaro nemažą populiacijos dalį.

Visgi, ES į gamą atėjo triukšmingai – pakeisdamas iki šiol čia buvusius GS. Ir iš pirmo žvilgsnio tokia mintis prilygo šaltam dušui. Atrodė nesuprantama, kaip gamintojas gali atsisakyti tokis dailios platformos su galiniais varančiais ratais bei galingais varikliais ir vietoje to pasirinkti 4 cilindrų agregatus? Tačiau „Lexus“ naujiena užburia. Bet apie viską nuo pradžių.

„Lexus ES300h“ siūlo aukščiausio lygio surinkimo kokybę, itin daug patogumų gale sėdintiems keleiviams bei markei būdingas vertybes – šaltą protą bei beprecedentį patikimumą.

ES klasė gaminama naudojant „Toyota Camry“ DNR. Automobilio siluetas taip pat atkartoja dominuojančias „Camry“ proporcijas, o patikimi „Toyota“ mazgai leidžia susidaryti įspūdį, kad su garantiniais remontais susidurti neteks.

Didelio sedano priekį puošia plačios „Lexus“ dizaino kryptį atspindinčios grotelės, o priekiniai žibintai su ryškiais LED dienos šviesų akcentais formuoja modernaus, stilingo bei svarbiausia – prabangaus automobilio portretą.

„Lexus ES300h“ yra ilgas automobilis su labai teigiama aura. Jis skirtas ne egoistams – „ES300h“ lepina ne tik vairuotoją bei priekyje sėdintį keleivį, bet ir gale įsitaisiusius asmenis. Atstumas tarp priekinės ir galinės ašies buvo padidintas iki 2870 mm, o tai maždaug 2 centimetrais daugiau nei paskutinės kartos GS modeliuose.

Ilgesnė ratų bazė suteikė gamintojui galimybę geriau suprojektuoti saloną bei racionaliau paskirstyti jo erdvę. „Lexus ES300h“ gale yra tiek daug vietos, jog net paskui vidutinio ūgio vairuotoją atsisėdęs aukštas žmogus galės išsitiesti bei ilgoje kelionėje pilnai atsipalaiduoti. Inžinierių triūsas tikrai nenuėjo perniek.

Atsipalaiduoti padės ne tik faktas, kad šio automobilio gale yra beveik tiek pat vietos, kiek „Lexus LS“ flagmane, bet ir fantastiškai dirbanti ES važiuoklė. Kartu su ilgesne ratų baze naujasis sedanas yra itin stabilus tiesiame kelyje, o važiuojant nelygiu paviršiumi ima rodytis, kad staiga kažkas iš naujo paklojo pusę Lietuvos gatvių.

Japonai puikiai padirbėjo ir su akustiniu komfortu – garso izoliacija sulaiko iš išorinio pasaulio bandančius prasiveržti triukšmus. Galima išgirsti nebent kiek aiškiau girdimą motoro garsą, kuris, kad ir kaip būtų gaila, nėra toks rafinuotas, kaip tiesioginių konkurentų iš Vokietijos.

Mat, visi Lietuvoje parduodami „Lexus ES300h“ turi 2,5 litro 4 cilindrų motorus, suporuotus su elektros varikliu. Tai hibridinės versijos, siūlančios visiškai nenutraukiamą galios perdavimą per atnaujintą e-CVT transmisijos agregatą, be kurio šis automobilis nebūtų toks efektyvus.

ES nėra skirtas vairuotojui, kurio pagrindinis lūkestis yra į sėdynę klijuojanti automobilio dinamika. „Lexus“ sedanas su bendru 218 AG pajėgumu 100 km/h greitį išvysto per 8,9 sekundės – vargu, ar toks rezultatas nustebintų dažną šių dienų vairuotoją. Tačiau įsėdus ant prašmatnių bei labai patogių sėdynių, pagarsinus simfoninę muziką, sklindančią per švariai skambančius „Mark Levinson“ garsiakalbius apima ramybės pojūtis. Noras skubėti paprasčiausiai pasislepia po komforto šešėliu.

Priešais vairuotojo akis sumontuotas skaitmeninis „Lexus“ prietaisų skydelis su judančiu pagrindiniu ciferblatu. Pasirinkus „Sport“ arba „Sport+“ režimą tachometras staiga transformuojasi į tokį, kokį visi esame matę įvairiuose siužetuose apie superautomobilį „Lexus LFA“. Žinoma, variklio sūkių skalė neprilygsta V10 agregato galimybėms, tačiau animacija prietaisų skydelyje žavi.

Kalbant apie požiūrį į technologijas, japonai pasiliko erdvės tobulėjimui. Gal gamintojas ir sakys, kad „Lexus“ pramoginės sistemos valdymas šalia pavarų perjungimo svirties esančiu jautriu lietimui jautriu valdikliu yra tobulas, tačiau tai nėra ateitis.

Praeis metai, kiti ir pagaliau „Lexus“ gaus pilnaverčius liečiamus ekranus, kurie intuityvumu nenusileis konkurentams. Kol kas prie pramoginės sistemos valdymo prie pavarų svirties esančiu valdikliu tenka pratintis, o didžiausiu tokios technologijos privalumu galima įvardinti nebent neišsitepantį ekraną.

Tačiau reikia atskirti automobilius nuo telefonų. Automobiliai sukurti važiuoti, o ne naudotis jų programėlėmis ar žaidimais. Važiuoti patogiai, atpalaiduojančiai bei sudaryti malonią bei nevarginančią aplinką.

Naujasis „Lexus ES300h“ yra puikiai subalansuotas sedanas, kurį neabejotinai vertins tie, kurie niekur neskuba, bet visur suspėja. Ramybės, šaltas proto bei komforto paketas, kokį galbūt kadaise sutikome tik pačiuose prestižiškiausiuose limuzino klasės automobiliuose, pagaliau siūlomas ir vidutinei klasei.