Prabangių vidutinio dydžio visureigių segmente kiekvienais metais sulaukiama bent po vieną ar kelias naujienas. Šįkart dėmesio centre – į vokiškąją trijulę nusitaikęs „Land Rover Discovery Sport“. Antros kartos modelis, metantis baltą pirštinę tokiems SUV klasės grandams, kaip „Q5“ bei „X3“. Arba „Evoque“ atmaina, tik vietoje aukštakulnių čia – ūkiški botai.

Iš pirmo žvilgsnio „Discovery Sport“ primena eilę metų nesikeičiantį britų konservatyvumą. Šiame automobilyje atsirado daugiau dailių kreivių, kukliai pasikeitė priekiniai bei galiniai žibintai, buferiai. Tačiau visa tai labiau primena ne naujos kartos modelį, o tiesiog atnaujintą versiją.

Įsėdus į automobilį daugiau pokyčių pasimato jo viduje. Nauja pramoginė sistema, atnaujintas salono dizainas, prietaisų skydas bei vairas greitai sudėlioja visus taškus ant „i“. Tampa aišku, kad tai – šiek tiek daugiau nei tik kosmetinė plastinė operacija.

Užsidarius duris saloną akimirksniu užpildo gerai surinkto automobilio įspūdis. Kaip ir priklauso „Premium“ segmentui, garso izoliacijos paketas gerai sugeria už durų bei stiklų įvairiais dažniais vibruojantį orą. Aplink vairuotoją bei keleivius dominuoja nepigios medžiagos, nors ir ne visos jos minkštos. Tačiau net ir riedant neasfaltuotu keliu detalės tarpusavyje nebarška ir nekrebžda.

Važiavimas nelygiu keliu gali būti viena šio automobilio stiprybių. Jeigu lygiame kelyje „Discovery Sport“ atrodo perdėtai kietas, jo važiuoklė gerai susidraugauja su nelygaus žvyrkelio paviršiumi. Tiesa, dažnai važiuojant tokiais keliais reikėtų pasirinkti aukštesnio profilio padangas.

Su tiksliu ir lengvai valdomu vairu, aukšta sėdėjimo pozicija, puikiu matomumu bei teisinga ergonomine aplinka britai nusitaikė į aukštus vokiškus standartus. Net ir jutiklinis ekranas palieka gerą įspūdį – galima sakyti, jog tai savotiškas siurprizas iš Britanijos gamintojo.

Aiškios ikonėlės, geros intuityvumo savybės kelia daug teigiamų emocijų. Tiesa, pramoginės sistemos programinė įranga šiek būtų dar geresnė, jeigu ją valdytų greitesnis procesorius ar turėtų daugiau darbinės atminties.

„Land Rover Discovery Sport“ neįveikiamų užduočių mieste neturi. Net ir jo apsisukimo skersmuo yra padorus – ne toks, kaip keliolikos metų senumo „Volvo“ automobilio, kuriam apsisukti reikia bent 5 eismo juostų. Ir tai – savotiškas siurprizas, nes paprastai bent kiek bekelėje pajėgūs visureigiai geromis manevringumo savybėmis nepasižymi.

Antrosios kartos „Discovery Sport“ demonstruoja santūrų charakterį. Jis lyg įpareigoja važiuoti ramiai ir tvarkingai, tuo tarpu šio segmento alternatyvos iš Vokietijos kartais gali pažadinti ant vairuotojo peties sėdintį velnią.

Naujasis „Land Rover“ visureigis labai gerai atsiskleidžia netobuluose užmiesčio keliuose, dažniau išsukant į rečiau naudojamus žvyrkelius. Mėgstate aplankyti vietas, kuriose dar nesate buvę? Būtent šis modelis gali padėti atrasti nematytus piliakalnius, neištyrinėtus pažintinius takus arba tokį objektą, kaip Čiobiškio perkėla.

Jeigu „Range Rover Evoque“ yra orientuotas į miesto stileivas, tai „Land Rover Discovery Sport“ su santūresne išvaizda bei ūkišku charakteriu gal ir nelaužo praeivių kaklų, tačiau lyg koks kaimietis su botais, visiškai nebijo pabraidyti per balas, išsipurvinti, tačiau išsiaiškinti, kur veda šis, žemėlapyje prieš 300 metrų pasibaigęs takelis.

Kyla tik vienintelis klausimas – ar tikrai reikalingas žodis „Sport“ šio santūruolio pavadinime? Tokio tipo automobiliai gali būti galingi, gražūs, praktiški, greiti, patogūs. Tačiau sportiški jie niekada nebus, nes, biologiškai tariant, neturi tam reikiamų duomenų – yra per sunkūs, pernelyg svyruojantys į šonūs, inerciški.

Galbūt britai šiuo žodžiu pabrėžė „Land Rover“ visureigio tinkamumą sportišką arba aktyvų laisvalaikį mėgstantiems žmonėms? Nes tai jų prekė.