Tikriausiai visi pamename laikus, kada „KIA“ automobilių gamą Lietuvoje sudarė vos keletas modelių. Tačiau sunku būtų sugalvoti gamintoją, kuris per pastaruosius kelis dešimtmečius būtų padaręs daugiau progreso, nei „KIA“.

Šiandien „KIA“ gamą sudaro 13 modelių, iš kurių beveik pusę sudaro didesni ar mažesni visureigiai. Visai neseniai prie gamos prisijungė mažiausias šios markės atstovas kompaktiškų krosoverių klasėje – naujasis „Stonic“.

Kaip ir kai kurie kitų markių automobiliai, visi „KIA“ modeliai turi šabloną, kuris padėjo sukurti šio prekinio ženklo identitetą. Net mažajame „Picanto“ galime nesunkiai surasti „Stinger“ modeliui giminingų kėbulo linijų. Todėl „Stonic“ ne išimtis.

Iš pirmo žvilgsnio tai yra kuklus keturių durų hečbekas ant kiek aukštesnę prošvaisą turinčios platformos. Automobilio priekyje dominuoja šiai markei būdingi bruožai: tigro nosį primenančios grotelės, išraiškingi žibintai bei keletą oro paėmimo angų turintis buferis. Tai gerokai konservatyvesnės išvaizdos automobilis nei kai kurie segmento senbuviai arba giminingasis „Hyundai Kona“.

Plačiai atvėrus priekines dureles vairuotoją pasitinka europietiškas salonas. Ir jau vien iš kuklios kainos etiketės galima susidaryti įspūdį, kad viduje tikrai nerasime iš vientiso aliuminio luito išfrezuotų detalių, tačiau ir medžiagų kokybė, ir surinkimas – iš tiesų pagirtinas. „KIA Stonic“ parodo didelį korėjiečių užsidegimą ir norą įkasti sunkiai iš lyderių pozicijų pajudinamiems europiečiams.

Mygtukai ir rankenėlės turi visą jiems reikalingą ergonomiką, o visos pagrindinės ir labiausiai reikalingos funkcijos valdomos nenukreipiant dėmesio nuo svarbiausio dalyko – vairavimo. Kai kurie kiti gamintojai skuba pamiršti įprastas rankenėles bei mygtukus ir tam dedikuoja liečiamą ekraną, todėl neretai net temperatūros pakeitimas virsta sunkia užduotimi važiuojant sunkiomis eismo sąlygomis. Tačiau su „Stonic“ gamintojas viską išsprendė tiesiog puikiai.

Paspaudus variklio užvedimo mygtuką fone kukliai sumurkia trijų cilindrų agregatas. Jo darbinė kubatūra atitinka vos dviejų „Coca-Cola“ buteliukų tūrį – litrą. Tačiau turbokompresorius ir 120 AG bei 172 Nm kombinacija šiam apie 1,3 tonos sveriančiam miesto krosoveriui suteikia visai žavų charakterį (tame tarpe – ir garso toną).

Nors iki 100 km/h „Stonic“ pagreitėja tik per 10,3 sekundės, nedidelis turbokompresorius suteikia gerą dinamiką žemų sūkių diapazone ir staigūs pagreitėjimai iki mieste leistino maksimalaus greičio tampa vienu juoku.

Toks agregatas su turbokompresoriumi – galbūt tai nuskambės kiek juokingai – yra galingiausias gamoje, todėl ieškantys greitesnio automobilio turėtų žvelgti į kitus „KIA“ markės modelius. Reikia nepamiršti ir degalų sąnaudų.

Jeigu kada nors domėjotės, kokia yra Europos Sąjungos šalims gaminamų automobilių degalų sąnaudų nustatymo metodika, turbūt suprantate, kad varikliai, kuriems tai palanku – nedidelės kubatūros agregatai. Problema ta, kad pasiekti gamintojo nurodomas 5,0 l/100 km vidutines sąnaudas realiame pasaulyje yra velniškai sunku arba paprasčiausiai neįmanoma.

Net ir vakare, kada sostinės gatvės atsilaisvina nuo kosminių eismo srautų ir vidutinis greitis pagaliau perkopia per 20 km/h ribą, „Stonic“ su 1,0 litro T-GDI agregatu vis tiek rodo vidutines 6,0 l/100 km degalų sąnaudas. Išsigelbėjimas skeptikams – dyzelinė versija, kuri turėtų būti taupesnė. Kita vertus, retas automobilis su 120 AG ir 172 Nm gali pasigirti tokiomis degalų sąnaudomis.

Važiavimo savybėmis „KIA Stonic“ nenuvilia. Tai visai vikrus miesto automobilis su labai lengvai perprantamu valdymu, tiksliai perjungiamomis pavaromis bei į šonus nedaug svyruojančiu kėbulu. Pietų Korėjos gamintojo komandą sudaro aibė talentų iš didžiųjų pramonės gigantų, todėl jiems nereikia penkiolikos metų ar 5 skirtingų modelio kartų, kol pagaliau supras, koks turi būti važiuoklės standumas.

Vietos salone lengvai užteks 4 suaugusiems žmonėms arba jaunai 5 asmenų šeimai. Tačiau sutalpinti vežimėlį arba 4 žmonių krovinius kelionei į šio krosoverio bagažinę bus didelis iššūkis. Bet šioje vietoje reikėtų suprasti, kad pirminė „Stnoic“ užduotis ir nebuvo stambiagabaričių daiktų pervežimas. Tai miesto automobilis, skirtas kasdieninėms kelionėms – tikrai ne 3 savaičių išvykai į Vakarų Europą su draugų kompanija.

Pagal garso izoliaciją „Stonic“ galbūt ir nepretenduoja į klasės lyderius, tačiau triukšmą galima kompensuoti gana kokybiškai grojančia muzika. Atsižvelgiant į kitus kompaktiškų krosoverių klasės žaidėjus, šį naujoką privaloma pagirti dėl turtingos įrangos.

Net ir baziniai „KIA Stonic“ turi odinį vairą, oro kondicionierių, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynę, autopilotą su greičio ribotuvu, galinius atstumo jutiklius, aibę prevencinių saugumo sistemų, AUX bei USB jungtis. Visi šie automobiliai taip pat turi ir geriausią dalyką, koks gali būti šaltuoju sezonu – šildomas priekines sėdynes bei šildomą vairo ratą. Pastarasis – priešingai nuo kai kurių kitų gamintojų automobilių, šildo ne tik ties 3 ir 10 valandos padėtimis, bet visu savo perimetru.

Prietaisų skydo centre sumontuotas 7 colių skersmens liečiamas ekranas tiek savo raiška, tiek greičiu lenkia net ir naujausius didžiausių pasaulio gamintojų automobilius.

Ir pagalvojus, kad automobilis, kuris kainuoja nuo 15 tūkst. eurų be nuolaidos jau turi tokias vertingas funkcijas, „Stonic“ konkurentų gretos kaip mat susitraukia. Negana to, papildomos įrangos sąrašas gali sudominti dažną pirkėją, nes štai pridėję 500 eurų naująjį „Stonic“ įsigysite su odiniu salonu.

Stebint „KIA“ automobilių evoliuciją bei greitą gamos plėtrą susidaro įspūdis, kad Pietų Korėjos gamintojas jau netolimoje ateityje diktuos tendencijas ir bus ne tas, kuris prisijungia prie besiplečiančių nišų, bet tas, kuris jas sukuria.

„Stonic“ yra dar viena puiki alternatyva ir tiems, kurie nemėgsta pernelyg savotiškos „Juke“ išvaizdos, ir tiems, kurie automobilį renkasi labai kruopščiai bei įvertina kiekvienos detalės svarbą.