Didžioji dalis automobilių gamintojų gamina skirtingo segmento modelius. Nuo mažų, miestui skirtų hečbekų iki didelių, prabangių visureigių. Bet yra ir tokių gamintojų, kurie yra koncentruoti ir gamina tik vieno segmento automobilius. „Jeep“ yra vienas iš jų. Šis gamintojas nuo 1941-ujų gamina tik visureigius.

Kai aikštelėje matai stovintį ketvirtos kartos „Grand Cherokee“ iš karto pastebi koks jis didelis ir masyvus. Jo dizainas „džipiškas“ – paprastas ir aiškus, neapkrautas neaiškiomis detalėmis. „Grand Cherokee“ primena kostiumuotą miestietį, mėgstantį savaitgalius praleisti miško gilumoje ar prie atokaus ežero.

Priėjus gali atrodyti, kad „Jeep“ kažkoks pritūpęs. Bet jis kaip kupranugaris laukia, kol jūs patogiai įlipsite į vidų. Užvedus variklį visureigis palengva pakyla ir kelionė prasideda.

Autoplius bandytas modelis turėjo 3,0 litrų darbinio tūrio V6 tipo dyzelinį variklį, kurį užvedus tikėjomės išgirsti garsų traktoriams būdingą „kleksėjimą“, bet „Jeep“ širdis plaka ramiai ir tyliai. Dėka geros garso izoliacijos tyla vyrauja visos kelionės metu, bet ji gali būti labai lengvai pertraukta 19 garsiakalbių pagalba.

Vaizdas iš „Jeep Grand Cherokee“ – kaip iš Gedimino pilies apžvalgos aikštelės. Matomumas į visas puses geras, o pažvelgus į viršų per didelį panoraminį stoglangį matysite kokia šiandien mėnulio fazė. Tai visureigis, kuriame būti malonu. Patogios priekinės odinės sėdynės reguliuojamos 8 kryptimis, o galines sėdynes galima nulenkti.

Šaltuoju metų laikotarpiu vairuotojui ir keleiviams neteks šalti, nes „Grand Cherokee“ turi šildomas priekines ir galines sėdynes, o vairas įšyla itin greitai. Ilgiau šildant vairą gali prireikti ir virtuvėje naudojamų kepimo pirštinių.

Ilgos kelionės su šiuo „Jeep“ neprailgs. Keleiviai vietos trūkumu nesiskųs, pasidėti kavos puodelius ar butelius tikrai susiras kur, o USB jungčių, skirtų įkrauti savo išmaniuosius įrenginius, automobilio viduje apstu. Centrinės konsolės valdymas aiškus ir paprastas. „Jeep“ supranta, kad jų klientai mėgsta keliauti toliau nuo civilizacijos, todėl bagažinėje rasite kišeninį žibintuvėlį su visada įkrautomis baterijomis.

Daugelis šių dienų visureigių tėra tie patys miesto automobiliai, apsiavę batus su platforma. Jie skirti tik geriau suprasti juos supančių eismo spūsčių dydį bei nebijoti lipti per bordiūrus ieškant parkavimo vietos miesto centre ar miegamuosiuose rajonuose.

Tik įsėdus į „Jeep“ ir pamačius, kiek įvairių nustatymų turi šis „Grand Cherokee“ supranti, kad su juo gali nebijoti kelti sau iššūkių ir važiuoti ten, kur daugelis sustotų. Orinė pakaba leidžia „Grand Cherokee“ prošvaistę pakelti nuo 20,5 iki 27 cm.

O kaip šis visureigis jaučiasi mieste? „Grand Cherokee“ yra didelis ir su juo, kaip ir su kitais visureigiais, kartais gali būti keblu tankiose betono džiunglėse, bet „Jeep“ pasukamumas yra tikrai geras ir manevruoti šį tanklaivį yra stebėtinai lengva. Amerikietiško visureigio apsisukimo spindulio skersmuo siekia vos 12,1 metro – tai nėra daug, atsižvelgiant į stambius automobilio gabaritus.

Nors „Grand Cherokee“ sveria 2,5 tonas, bet su 3,0 litrų V6 turbodyzeliniu varikliu „Jeep“ 100 km/h greitį sugeba pasiekti per 8,2 sekundės. Šis visai gražiai murkiantis dyzelinis agregatas išvysto 250 AG bei 570 Nm maksimalų sukimo momentą. Būtent milžiniškas sukimo momentas leidžia tokiam Sumo imtynininkui gana lengvai atlikti lenkimus tiek mieste, tiek užmiesčio kelyje. Tačiau kita šio medalio pusė – vangoka variklio reakcija į akceleratoriaus paspaudimą. Centrinėje konsolėje rasite „Sport“ mygtuką, bet jį nuspaudus didelio skirtumo nepajusite. Stabdžių pedalo jausmas yra tikslus, o stabdomąja galia „Grand Cherokee“ nesiskundžia.

Važiuojant duobėtomis miesto gatvėmis šis visureigis labiau primena didelę, palengva linguojančią jachtą. „Grand Cherokee“ taip pat nėra tas visureigis, kuris labai mėgtų nerti į posūkius dideliu greičiu. Atliekant briedžio testą ankstesnės kartos modelis grėsmingai pasvirdavo ant dviejų ratų, tačiau naujasis „Grand Cherokee“ yra aprūpintas elektroninės apsaugos nuo apsivertimo sistema, kuri išsprendė pirmtako problemas.

Ketvirtoji „Grand Cherokee“ karta tapo prabangesnė, bet vidaus medžiagų kokybė dar neprilygsta konkurentams iš Europos. Tačiau už tą pačią kainą „Grand Cherokee“ siūlo žymiai pilnesnę komplektaciją nei konkurentai. Nors visureigių segmentas populiarėja stipriai, tik keli modeliai gali pasiūlyti tikro visureigio savybes už tokią kainą. „Jeep Grand Cherokee“ yra vienas iš tų modelių, kuriuos verta išbandyti ieškant patogaus, praktiško, net ir sunkiausias kliūtis sugebančio įveikti visureigio.