Vidutinio dydžio sedanų rinka išlieka bene konkurencingiausia tarp visų segmentų, tačiau čia vis dažniau ieškoma vietos praktiškumui ir universalumui. Dauguma renkasi automobilius, kurie patenkintų jų kasdieninius poreikius: talpi bagažinė, ekonomiški varikliai, geras pravažumas.

Dažnai tokie automobiliai tėra auto transporto priemonė, skirta nuvykti iš taško A į tašką B. Bet yra ir tokių modelių, su kuriais norisi važiuoti kur akys mato. Juose malonu būti, jie skatina nueinant atsigręžti, bei kelia emocijas, dėl kurių vairuotojai jaučiasi laimingi. „Jaguar XE“ yra vienas iš jų.

Keterą pastatęs, uodegą papūtęs, iltis šiepiantis, pritūpęs ir šuoliui pasiruošęs mažasis „Jaguar XE“. Tai energija pulsuojantis vidutinio dydžio sedanas. Šiam raumeningam jaguarui būtina ryški spalva, kuri pabrėžtų jo kėbulo linijas.

Tokių automobilių savininkai greičiausiai sėdės prie mažo apskrito kavos staliuko, nukrauto žurnalų krūva laukdami kol jų „Jaguar“ išblizgins plovyklos darbuotojas. Čia tarsi kažkas kitas šoktų su jūsų antrąja puse, o jūs atliktumėt tik stebėtojo vaidmenį – pažiūrėti gražu, bet dingsta visas smagumas. Nuplauti ir pačiam išblizginti „Jaguar XE“ prilygsta terapijai, kuri atpalaiduoja ir leidžia geriau įsižiūrėti į dizainerio Ian‘o Callum‘o darbą. Šio britų dizainerio darbų sąraše rasite tokius modelius kaip „Aston Martin DB9“ , „Aston Martin Vanquish“, „Jaguar F Type“.

Pažvelgus į „Jaguar XE“ vidų rasite tamsiai raudonai prisirpusias sėdynes į kurias norėsis kuo greičiau atsisėsti. Sėdėjimo pozicija žema ir itin patogi, su giliomis vietomis kojoms. Vairuotojas čia jaučiasi labiau sportiniame automobilyje nei šeimyniniame sedane. Sportiškas vairas maloniai slysta tarp rankų.

Gale sėdintiems keleiviams vietos užteks. Komfortiškai jausis tik du ant antros sėdynių eilės įsitaisę keleiviai, nes sėdint trečiam nepatogiai jausis visi. Dėl siaurų langų, žemų lubų „XE“ dideliu erdvės pojūčiu nepasižymi, o mažas galinis langas privertė šio automobilio kūrėjus sumontuoti vaizdą didinantį galinio vaizdo veidrodėlį. Todėl pradžioje reikia priprasti prie priartinto galinio vaizdo, nes veidrodėlyje visi automobiliai atrodo grėsmingai arti. Bagažinės talpumu šis modelis šiek tiek atsilieka nuo klasės lyderių.

Pirmą kartą įsėdus į „Jaguar“ reikia šiek tiek laiko pripratimui prie mygtukų išdėstymo ir jų funkcionalumo. Dizainas – švarus ir nėra apkrautas mygtukų jūra, todėl dalis funkcijų valdoma per centrinį daugiafunkcinį ekraną. Visi mygtukų paspaudimai, rankenėlių palenkimai, ratukų pasukimai rankose jaučiasi tvirtai ir veikia užtikrinai.

„Jaguar XE“ salone vairuotoją ir keleivius supa malonios ir kokybiškos medžiagos, tačiau porankiams trūksta minkštumo. Bandytame „XE“ buvo sumontuota gera, švariai grojanti standartinė garso įranga. Tačiau melomanams, kurių standartai aukštesni, verta rinktis „Meridian“ garso sistemą.

Mes gyvename gana šaltoje klimato juostoje, todėl malonu įsėsti į šiltą automobilį. „Jaguar XE“ turi „Webasto“ sistemą, kuri leidžia pašildyti automobilį prieš vairuotojui ateinant. Taip pat galima nustatyti sėdynių šildymą pasirinktam laikui. Sėdynės maloniai šildo apatinę ir nugaros dalį.

„Jaguar XE“ jaučiama ramybė. Tylaus 2,0 litrų dyzelinio variklio užvedimas primena sodrų sumurkimą. Dėka geros garso izoliacijos kelionės metu vyrauja tyla. „Jaguar XE“ važiuoja minkštai ir puikiai susidoroja su duobėtomis Vilniaus gatvėmis. Dėl nemažo automobilio svorio, 1660 kg, greičio pojūtis „XE“ viduje šiek tiek prislopintas. Važiuojant 100km/h greičiu borto kompiuteris rodo 4,5 l/ 100km degalų sąnaudas.

Daugelis automobilių neturi charakterio. Vairuojant „Jaguar“ galima pajusti kelias jo nuotaikas. Pasirinkus „Eco“ režimą „XE“ yra ramus, tylus ir atsipalaidavęs. Tačiau viskas pasikeičia pasirinkus „Sport“ režimą. Prietaisų skydelis nusidažo raudonai, akceleratoriaus pedalas tampa aštresnis vairuotojo paspaudimams, o pavaros jungiamos greičiau.

Važiuojant vingiuotu užmiesčio keliu atsiskleidžia sportiškasis „Jaguar“ charakteris. Dėl galinių varančiųjų ratų „Jaguar XE“ valdosi labai tiksliai ir prie kelio yra tarsi prikibęs. Bandytas modelis išvysto 180 AG, kurių užtenka maloniai prispausti viduje esančius žmones prie sėdynių, tačiau dėl didelio svorio kai kam to gali pasirodyti maža. Norintiems sportiškesnės „XE“ versijos verta išbandyti modelį su 3,0 litrų V6 varikliu, išvystančiu 340 AG. Ir tai ne tik galingas, bet ir ausiai malonus agregatas.

Taip pat yra galimybė pasirinkti „XE“ su visų varančiųjų ratų sistema. Važiuojant automobilio galimybių ribose automobilis yra varomas tik galiniais ratais, o kai sistema pajunta, kad automobilis slysta, didesniam sukibimui bei stabilumui galia perduodama ir į priekinius ratus.

Jeigu jums reikia daug vietos gale ir talpios bagažinės, jūsų sąraše šis britas greičiausiai nebus pažymėtas pirmu numeriu. Bet norint automobilio su energinga išvaizda, charakteringu vairavimu bei tikintis komfortiškų kelionių – „Jaguar XE“ tikrai verta įrašyti į Top 3 sąrašą.