Tikriausiai kiekvienas žmogus pritars faktui, kad elektromobiliai yra visos automobilių pramonės ateitis. JAV bendrovė „Tesla“ bene labiausiai prisidėjo prie tokios nuomonės formavimo. Tačiau pionieriai jau turėtų sunerimti.

Pramonėje sklando vienas apvalus klausimas: kas bus tada, kai didieji gamintojai ims kurti elektromobilius – būtent tokius, su kuriais galėtų varžytis prieš „Tesla“? Šviežia naujiena iš „Jaguar“ stovyklos į šį klausimą atsako trumpai ir drūtai – amerikiečiams bus riesta.

„Jaguar“ pristatė visiškai naują elektromobilį „I-Pace“. Tai – britiškos ekscelencijos pavyzdys. Pavyzdys, dar parodantis, kad elektra varoma transporto priemonė neprivalo atrodyti nepatraukliai. Ir jeigu automobiliai turėtų Instagram paskyras, tai surinkti siekėjų su grakščiu, lyg iš fitneso salės kilusiu „I-Pace“ būtų juokų darbas.

Vieša paslaptis, kad Elektromobiliai Lietuvoje yra prabangos prekė. Net ir pigiausi tokio tipo automobiliai dėl aukštos kainos prieinami ne kiekvienam vairuotojui. Bet ne kiekvienas elektromobilis iš tiesų yra prabangus.

„Jaguar“ – ne toks, kaip kiti serijiniai elektromobiliai iš Europos ar Tolimosios Azijos šalių. Vos atvėrus jo duris vairuotoją pasitinka elegancija ir prabanga. Britai pasirūpino, kad kokybės nepaliestų (arba paliestų minimaliai) visi nepageidaujami kompromisai. Susidaro įspūdis, jog klimato kontrolės valdikliams buvo skirta tiek dėmesio, kiek visam paprasto, ekonominės klasės hečbeko interjerui.

Dideles, parabolės formų arkas užpildantys anglies pluoštu papuošti ratlankiai taip pat parodo rimtą britų požiūrį net į smulkias detales. Gal net ir nereikėtų dėl to nustebti – juk šios markės modeliai automobilių pramonės istorijos puslapiuose jau prieš daugelį metų paliko gilius ikoniškus dizaino ir stiliaus įspaudus. Ši gamintojo patirtis puikiai atsispindi „I-Pace“ kontūruose.

Salone dominuoja prašmatnios medžiagos ir aukštesnė nei vidutinė surinkimo kokybė. Skaitmeniniame prietaisų skydelyje labai kompaktiškai ir patraukliai atvaizduojami pagrindiniai automobilio parametrai – greičio rodmenys, baterijų fazė (stabdant rodo, kada jos įkraunamos bei kaip stipriai įkraunamos), su baterijų likučiu galimas įveikti atstumas.

Kadangi naujasis „Jaguar“ elektromobilis su 90 kWh baterija, anot gamintojo, gali įveikti net 480 kilometrų, pilnai įkrautas „I-Pace“ nuteikia net ir išvykai iš sostinės į pajūrį nesukant galvos dėl prievolės sustoti baterijų įkrovimui.

Realiame pasaulyje, savaime suprantama, pilnai įkrautomis baterijomis įveikiamas atstumas nesiekia beveik pusės tūkstančio kilometrų, tačiau žiūrint iš platesnės perspektyvos, šis „Jaguar“ neturi tokios didelės priklausomybės nuo įkrovimo stotelių infrastruktūros.

„I-Pace“ ergonomika ir akustinis komfortas meta pirštinę „Tesla“ bendrovei. Tiesa, čia nėra tokio didelio planšetinio ekrano – britai pasirinko šiek tiek subtilesnį bei konservatyvesnį kelią. Viduje nematyti revoliucinių sprendimų – stilius bei kokybė atkartoja kitų „Jaguar“ gamos atstovų bruožus. Viskas tvarkinga, išlaikytas vientisumas ir šios markės identitetas. Už liečiamus ekranus šiai markei dar negalima rašyti tokių aukštų balų, kokius šioje srityje renka „Audi“.

Šildomos bei vėdinamos patogios sėdynės sukuria itin komfortišką sėdėjimo poziciją. Nedidelis bei storokas vairo ratas tiesiog limpa prie rankų ir, ne mažiau svarbu, puikiai komunikuoja su vairuotoju. Ir visa tai kuria lūkestį, jog spustelėjus „Start“ mygtuką ausis pasieks šios markės galingiems automobiliams būdingas suriaumojimas. Tačiau nieko panašaus neįvyksta.

Patyliukais pabunda du elektros motorai. 400 AG ir 700 Nm generuojantis bendras jų pajėgumas sufleruoja, kad su akceleratoriumi reikia elgtis švelniai. Iki 100 km/h elektrinis „I-Pace“ pagreitėja vos per 4,8 sekundės. Tačiau sėdint prie vairo susidaro įspūdis, kad tas laikas prabėga dar greičiau – taip jau yra su elektromobiliais ir žaibiška elektros motorų reakcija į akceleratoriaus paspaudimą.

Aktyvavus agresyvesnę kinetinės energijos regeneravimo sistemą pedalus valdyti teks dar atsargiau. Tiksliau – vieną pedalą. Staigesnis akceleratoriaus atleidimas reikš žymiai staigesnį stabdymą – panašią technologiją „Nissan“ siūlo su „e-Pedal“ technologija. Tokios sistemos idėja – sklandesnis važiavimas bei vairuotojo sugebėjimų ugdymas.

Tai „Jaguar“ vairuotojams suteiks įdomią vairavimo patirtį. Pilnai atleidus akceleratorių automobilis gana stipriai stabdo, tačiau visa, judant sukaupta kinetinė energija neiššvaistoma šilumos pavidalu per stabdžių diskus ir trinkeles, o regeneruodama atgal į 90 kWh talpos baterijas.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad šis automobilis nėra tik apie dinamiškumą ir prabangą. Britai paliko vietos ir praktiškumui. Įsėsti ant galinės „I-Pace“ sėdynės dėl itin plataus slenksčio bei atsikišusios galinio rato arkos gali būti sudėtinga, tačiau vietos salone keturiems suaugusiems keleiviams užteks su kaupu. Penktasis privers kitus du jaustis nepatogiai ir atims visą komfortą pečių linijoje.

Praktiškumas nesibaigia ties sėdynėmis. Pakėlus elektrinio „Jaguar“ bagažinės dangtį atsiveria plati ir labai patogi erdvė. Sunku patikėti, tačiau vietos bagažui šiame automobilyje yra daugiau nei benzininiame arba dyzeliniame „F-Pace“ miesto visureigyje. Gamintojas labai stengėsi neapriboti praktiškumo dėl vietos pareikalavusių baterijų ir panašu, kad britams tai puikiai pavyko.

„I-Pace“ nėra ateitis. Tai – dabartis, kuri virš gerokai brangesnių bei galingesnių „Tesla“ kaupia tamsius elektrifikuotus debesis. Ir reikia nepamiršti, kad tai – ne tik greitas bei praktiškas automobilis, bet kartu ir prabangus. Džiugu, jog, skirtingai nuo amerikiečių, „Jaguar“ daug meilės skyrė ne tik prie sėdynės lipdantiems jausmams (pagreičiui), o ir veržlioms kėbulo bei praktiškoms salono kreivėms ir net pačioms smulkiausioms vidaus detalėms.

Elektrinis Jaguar I- Pace

Jei elektromobiliai jums atrodo nuobodūs, šis jus tikrai sužavės. Naujasis "Jaguar I- Pace". Kiek kainuoja naujasis elektromobilis galite sužinoti čia - https://bit.ly/2Oa6IBQ Kuris skaičius jums patinka labiausiai? :O 500 ( tiek km galima nuvažiuoti vienu įkrovimu) (Y) 400 ( tiek arklio galių turi I- Pace) <3 4.8 ( tiek sekundžių užtruksite kol pasieksite 100 km/h greitį ) :D 700 ( toks sukimo momentas jus įspraus į patogias sėdynes)

Posted by Autoplius.lt on Tuesday, July 24, 2018