Matas Buzelis | 2017-03-17 12:29:47

„Hyundai IONIQ“ atverčia naują puslapį hibridinių automobilių segmente

Korėjietiški automobiliai sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Tai puikiai matosi ir Lietuvoje – tarp populiariausių iš užsienio įvežamų naudotų automobilių vietos atsiranda ir vienam, kitam korėjiečiui.

Pralaužę ledus populiariausiuose segmentuose, „Hyundai“ savo dėmesį nukreipė į tą automobilių tipą, kuris pramonėje populiarėja vis labiau. Tai – hibridinės ir elektrinės transporto priemonės.

Išspirti duris ir įsiveržti į šios klasės viršūnę nėra taip paprasta. Juk rinkoje jau kuris laikas dominuoja hibridinių modelių pionieriai „Toyota“ su 20 metų gaminamais „Prius“, kurių pasaulyje rieda daugiau nei milijonas. Tačiau todėl „Hyundai“ nusprendė nedelsti ir visus kozirius ant stalo išmesti iškart.

Naujausias korėjiečių ginklas hibridinių automobilių segmente – „IONIQ“. Ir tai nėra šiaip sau hibridas. Tai – revoliucinis hibridinis automobilis.

Pradėti galima nuo konservatyvaus, tačiau veikiančio dizaino. Ne veltui tai jau šeštasis šios markės automobilis, per pastaruosius trejus metus pelnęs prestižinį „red dot“ apdovanojimą už dizainą.

Proporcinga „Hyundai IONIQ“ profilio linija, aiškūs ir net truputį griežtesnę mimiką primenantys priekiniai žibintai bei plačios priekinės grotelės, pabrėžiančios naujausią gamintojo dizaino kryptį sudaro solidaus automobilio įvaizdį. Tačiau kurdamas produkto išvaizdą Pietų Korėjos pramonės gigantas nepamiršo ir funkcijos – „IONIQ“, kaip ir „Prius“ pasižymi identišku kėbulo aptakumu – oro pasipriešinimo koeficientas Cd siekia vos 0,24.

Atidarius automobilio duris vairuotoją bei keleivius pasitinka maloni, jokių siurprizų ar akibrokštų nežadanti atmosfera. Prietaisų skydas – savo vietoje, o sistemų valdymas išdėstytas taip, lyg tai būtų eilinis automobilis. Galima sakyti, kad iš tolimosios Azijos atvykusiame automobilyje iš tiesų tvyro santūri, pakankamai vokiška atmosfera.

Aiškiai matomame prietaisų skydo centre paliktas tik vienas ciferblatas. Jį pagal nutylėjimą „Hyundai“ dedikavo greičio parodymams. Tačiau pavarų svirtį perstūmus į „S“ (arba „Sport“) padėtį, spidometras akimirksniu transformuojasi į priešais vairuotojo akis švytintį, hibridiniuose automobiliuose retai sutinkamą tachometrą. Štai čia korėjiečiai pirštu parodo japonams, kaip reikia tvarkytis su kompromisais ir kokie yra skaitmeninio prietaisų skydo pranašumai.

„IONIQ“ salone panaudotos nebrangios medžiagos, tačiau jos nesukuria pigaus automobilio jausmo. Oda aptrauktas šildomas vairas bei pavarų svirtis, tvarkingai ir pakankamai aiškiai centrinėje konsolėje išdėstyti mygtukai neprailgins pažinties su naujuoju hibridu.

Kalbant apie vairą, galima prisikabinti prie mygtukų. Jeigu automobilių pasaulyje būtų organizuojamos rungtynės, kas sugebės sumontuoti daugiau mygtukų ant vairo rato, tai „Hyundai“ tikriausiai pretenduotų į prizininkus. Visgi, pripratus ir išsiaiškinus kiekvieno paspaudimo funkciją negalima pykti dėl tokios mygtukų gausos.

Baziniai „IONIQ“ pasižymi puikia įranga. Autonominė avarinio stabdymo sistema, priekinio susidūrimo įspėjimo sistema bei eismo juostos laikymo kontrolė beveik leidžia šį modelį vadinti pusiau autonominiu. Automobilis be vairuotojo pagalbos palaiko tiek atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės, tiek nenukrypsta nuo eismo juostos. Tačiau tai trunka vos dešimtį sekundžių – vėliau vairuotojas privalo perimti vairą.

Geriau įrengtos „IONIQ Style“ versijos aprūpintos aklosios zonos stebėjimo sistema, elektra valdomomis priekinėmis sėdynėmis su atmintimi, šildomos galinėmis sėdynėmis, belaidžiu telefono įkrovikliu. Šioje vietoje taip pat negalima nepaminėti ir 7 colių skersmens liečiamo ekrano – operacinė sistema žmogaus komandas vykdo be jokio uždelsimo – taip greitai reaguoja nebent apynauji išmanieji telefonai. Todėl net ir geriausių šios klasės hibridų gamintojai turi ko pasimokyti iš „Hyundai“.

Plačiai atsiveriantis bagažinės dangtis turi kėbulo elementą, kuris šiek tiek riboją matymo lauką galinio vaizdo veidrodėlyje. Galima sakyti, kad kartais tai praverčia ir sėkmingai uždengia iš paskos judančių transporto priemonių šviesas – neakina. Tačiau kaip ir „Prius“ modelyje, to pliusu nereikėtų laikyti.

Dinaminės automobilio savybės nenustebins tų, kurie pratę bent prie 150 ar 200 AG variklių. Tačiau iki pagreitis iki 80 km/h nuteikia pakankamai optimistiškai ir kartais net priverčia nusišypsoti. Pirminė „IONIQ“ paskirtis yra važiuoti pigiai. Ir testuojant automobilį Vilniuje pasiektos vidutinės 5 l/100 km degalų sąnaudos leidžia susidaryti prielaidą, kad taupant galima sutilpti į 4,5 ar net 4 litrus.

Visgi vienas stipresnių naujojo „Hyundai IONIQ“ kozirių – normali pavarų dėžė. Nebijokime to žodžio – tai iš tiesų yra geras, galima sakyti, revoliucinis įrenginys. Tiek mieste, tiek užmiestyje 6 laipsnių automatinė transmisija puikiai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. Korėjiečiai, matyt, suprato, kad siekiant įtikti reikliems pirkėjams, variatoriais pravardžiuojamų CVT pavarų dėžių paprasčiausiai nebeužtenka. Todėl šiame automobilyje 1,6 litro atmosferinis benzininis variklis ir elektros motoras galią į priekinius varančiuosius ratus perduoda per transmisiją su dvigubos sankabos sistema.

Pagaliau kažkas suprato, jog kelių dešimtmečių senumo technologijos, kad ir kokios jos būtų patikimos ir paplitusios net „Premium“ segmente, paprasčiausiai praranda savo žavesį prieš šveicariško laikrodžio tikslumu dirbantį naujovišką agregatą. Iš tiesų – hibridinių „IONIQ“ mazgų ir pavarų dėžės su dviguba sankaba kombinacija yra tai, kas skatina paimti į rankas šio automobilio kainoraštį.

Ir atsivertus modelio kainas susideda visi taškai ant „i“. Neskaičiuojant nuolaidų, bazinis „Hyundai IONIQ“ kainuoja 4,4 tūkst. eurų pigiau nei iki šiol vadintas hibridų klasės pionierius. Kainas galima palyginti ir kitaip: brangiausia, „IONIQ Style“ versija kainuoja pigiau nei bazinis „Prius“ – ir dėl to verta pagirti rinkoje vis labiau prigyjančius korėjiečius. Čia taip pat negalima pamiršti 5 metų garantijos be ridos apribojimo.

Smagu tai, kad su šiuo automobiliu „Hyundai“ siekia pritraukti ne tik tuos, kuriems dyzeliniai degalai yra netinkama alternatyva. Tačiau dar smagiau dėl to, kad Pietų Korėjos gamintojas nubrėžia naujus standartus vidutinio dydžio hibridinių automobilių klasei.

Komplektacijos
Comfort
Nuo 23 990 €
Borto kompiuteris, Elektra valdomi šoniniai veidrodėliai, Galiniai parkavimo jutikliai, Galinio vaizdo kamera, Oda aptrauktas vairas, Šildomas vairas, Šildomos priekinės sėdynės Plačiau »
Style
Nuo 27 990 €
Aklosios zonos stebėjimo sistema, Beraktė sistema, Borto kompiuteris, Elektra valdomi šoniniai veidrodėliai, Galinio vaizdo kamera, Navigacinė sistema, Oda aptrauktas vairas, Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai, Šildomas vairas, Šildomos galinės sėdynės, Šildomos priekinės sėdynės, „Xenon” priekiniai Plačiau »
Oficialus Hyundai atstovas susisieks su Jumis dėl bandomojo važiavimo.











Jūsų užklausa sėkmingai nusiųsta. Atstovai su Jumis susisieks asmeniškai.
1 / 18
Svetainėje naudojami slapukai, kurie padeda užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą, jūs sutinkate su autoplius.lt slapukų politika. Daugiau apie slapukus.
X