Sunku surasti žmogų, kuris svajotų apie naują korėjietišką automobilį. Net ir sportiški, Lietuvoje neparduodami „Hyundai Genesis Coupe“ tikriausiai yra eilėje po „Nissan 370Z“, „BMW Z4“ ir panašių modelių.

Tačiau korėjiečiai pasirinko kitokią taktiką – gaminti tokius automobilius, kokius iš tiesų perka, o ne tuos, apie kuriuos visi tik svajoja. Ir kada visos svajonės nustumiamos į šalį bei pradedama dėlioti kriterijus pagal prioritetą, „Hyundai“ sugeba įšokti į pirkėjų taikiklį.

Taip korėjiečiai pasielgė su naujuoju „i20“. Tai – mažas miesto automobilis, metantis baltą pirštinę visiems B segmento grandams. Konkurencijos šioje klasėje tikrai netrūksta – Azijos automobilių pramonės gigantė turėjo kaip reikiant pasistengti, norėdama sudominti apie „Fiesta“, „Polo“ bei prancūziškus mažylius svarstančius vairuotojus.

„Hyundai i20“ – konservatyvus automobilis. Jo išvaizda iš minios neišsiskiria ir neskubina daryti išankstinio verdikto. Jeigu „Fiesta“ nuteikia kiek žaismingai, o „Polo“ sufleruoja apie solidumą, tai žvilgtelėjus į naująjį „i20“ prieš akis atsiveria keletas nežinomųjų, kuriuos greitai užkamšo stebinantis gamintojo progresas.

Šis korėjiečių prekinis ženklas su kiekvienu nauju modeliu parodo, kad Azijos talentai nesėdi sudėję rankų. Plačios priekinės grotelės, keletas nuo priekio iki galo besidriekiančių dominuojančių dizaino akcentų bei subtilus galas suformuoja išbaigto automobilio įvaizdį.

Atvėrus nedidelio hečbeko duris vairuotoją pasitinka gana erdvus salonas, kuriame tikrai tilps ir aukštas vairuotojas. Panašu, kad savo dizaino komandoje „Hyundai“ turėjo bent vieną aukštaūgį, kuris vaidino svarbų vaidmenį ankstyvoje dizaino fazėje.

Negana to, už priekinių sėdynių nesunkiai įsitaisys ir vidutinio ūgio keleiviai – jiems suprojektuotos patogios sėdynės ir įsitaisius automobilio gale tikrai nekyla mintys apie klaustrofobiją. Per plačius galinius langus atsiveria puikus vaizdas.

„Hyundai i20“ siūlo vidutiniškai erdvią bagažinę – tai tikrai nėra pats talpiausias automobilis šiame segmente, tačiau pasitikti iš kelionės lėktuvu grįžtančių draugų ar giminaičių porą bus vieni juokai – jų bagažo nereikės talpinti salone.

Gamintojas skyrė daug dėmesio interjerui. Surinkimo kokybė nekelia asociacijų su taupumu, nors ir viduje panaudotos nebrangios medžiagos. Susidaro toks įspūdis, kad siekdami aršesnės konkurencijos su Europos gamintojais „Hyundai“ pasistengė iš peties. Liečiamas ir gana greitai į komandas pirštu reaguojantis ekranas preciziškai įkomponuotas į centrinį prietaisų skydą.

Panašu, kad jie programinę įrangą bei elektronikos komponentus užsisakė visai neseniai, o ne prieš dešimtmetį – kaip kai kurie kiti gamintojai.

Pagrindinių sistemų valdymui palikti fiziški mygtukai, todėl net ir vairuojant sraunioje miesto gatvėje labai paprasta bus manipuliuoti tiek oro kondicionieriaus, tiek garso aparatūros valdymu. Negana to, šio nedidelio automobilio daugiafunkciniame vairo rate įtaisyti mygtukai ir jungikliai išdėstyti labai patogiai, o sutemus jie šviečia – ne visi tokios klasės hečbekai galėtų pasigirti tokiu privalumu.

Autoplius.lt išbandytas „Hyundai i20“ buvo varomas 1,0 litro trijų cilindrų „Turbo“ benzininiu varikliu su 120 AG bei 172 Nm. Nors ir tokios jėgainės galinga vadinti nereikėtų, su dvigubos sankabos technologiją turinčia 7 laipsnių automatine transmisija „i20“ yra vikrus miesto mažylis. Iki 100 km/h jis pagreitėja per 10,5 sekundės, tačiau miesto reikmėms tokios dinamikos užtenka.

Įsibėgėjus iki didesnio greičio kelią į saloną suranda nepageidaujamas triukšmas. Tiek iš padangų, tiek dėl oro pasipriešinimo švilpiantis vėjas girdimas, tačiau kaip ekonominės klasės automobilis, „i20“ gana padoriai išlaiko akustinio komforto testą.

„Hyundai i20“ pirkėjus vilioja dėl savo racionalumo. Bazinė šio modelio kaina Lietuvoje siekia beveik 12 tūkst. eurų. Visgi, įvertinus tai, kad pasirinkus geriau įrengtą versiją papildomos įrangos kaina yra viso labo tik simbolinė, „i20“ tampa vienu geriausių pasirinkimų šioje klasėje.

Tai automobilis, kurį gamintojas kūrė vadovaudamasis ne emocijomis ir svajonėmis, o šaltu protu ir statistika. Ne kiekvienas nedidelis miesto hečbekas gali nustebinti sumaniomis autonominio stabdymo, palaikymo eismo juostoje ar vairuotojo budrumo stebėjimo kontrolėmis. O „i20“ būtent tuo ir žavi – savo siūloma nebrangia galimybe pasiūlyti tai, ko kiti paprasčiausiai neturi arba kas kainuoja didelius pinigus.

Todėl renkantis naują automobilį miestui būtina pasvarstyti apie „Hyundai i20“. Tai – pažangus bei ištikimas kompanionas, dėl kurio neturėtų skaudėti galvos bent artimiausius 7 metus.