Laikai, kada „Honda“ gamino turbūt geriausius atmosferinius variklius, jau praeityje. Tikri entuziastai prisimena ir iki šiol gerbia „DOHC VTEC“ jėgaines, atpažįstamas pagal kodinius B, H arba K serijų variklių pavadinimus. Tai buvo motorai, kurių antrasis kvėpavimas priversdavo širdį plakti greičiau.

Tačiau variklių darbinio tūrio mažėjimo tendencija bei platesnis pažangių turbokompresorių technologijų panaudojimas be gailesčio prarijo visą atmosferinių variklių šarmą. Kai 2015 išriedėjo pirmasis „Civic Type-R“ su turbokompresoriumi, pasaulis suprato, kad „Honda“ pavargo spausti atmosferinius arklius ir nuo šiol sieks agresyvesnės konkurencijos su savo varžovais.

Taip, gamintojas prarado dalį žavesio, kurį suteikdavo, atrodo, iki begalybės besisukantys motorai, tačiau tai buvo tik laiko klausimas, kada japonai masinėje gamyboje pradės plačiau naudoti turbokompresorius. „Type-R“ dėl sukimo momento deficito per daug atsiliko nuo karštųjų hečbekų klasės monstrų.

Virš priekinės naujausio „Honda Civic Type-R“ ašies kabo 2,0 litrų jėgainė su turbokompresoriumi. Tačiau apie technines detales – truputį vėliau. Pirmiausia į akis krinta šio automobilio išvaizda. Sunku pasakyti, kas įkvėpė japonų dizainerius suprojektuoti tokias sunkiai tarpusavyje suderinamas formas.

Būtent galinė naujausio „Civic“ dalis kelia dviprasmiškus jausmus. Čia tiek daug įvairiausių kreivių bei kampų, kad akims sunku atsirinkti, kas reikalinga, o kas ne. Negana to, galinę dalį puošia ir keletas didelių aptakų bei mažų aptakėlių, todėl naujasis „Type-R“ iš tiesų primena modernaus meno kūrinį – reikia praleisti nemažai laiko į jį žiūrint, kad suprastumėte, kodėl jis toks, koks yra. Ir dar didelis klausimas, ar pavyks tai suprasti.

Priekinė dalis – ganėtinai agresyvi. Joje dominuoja aštrios linijos bei plačios oro paėmimo angos, kurias skrodžiantis vėjas atvėsina tarpiniame oro aušintuve esantį suslėgtą orą bei kitus kaistančius elementus.

Atvėrus „Honda Civic Type-R“ duris vairuotoja pasitinka žaismingai nuteikiantys raudonos spalvos interjero elementai. Pamirškite tuos senuosius „Civic“, kurie buvo kompaktiški, su kukliu interjeru. Naujame modelyje vietos užtektinai. Sportiškos sėdynės su aukštomis šoninėmis bei kojų atramomis pašnabždomis skatina greičiau užvesti variklį. Visgi, truputį suerzina tai, kad „Honda“ vidaus apdailai pasirinko anglies pluošto imitaciją – tai atrodo pigiai bei nė iš tolo neprimena tikro karbono.

Sėdėjimo pozicija – labai patogi, gana žema – kaip ir pridera sportiškam automobiliui. Puiku, kad gamintojas numatė galimybę prisitraukti vairą arčiau ir susikurti gerą darbo vietą šiame „Civic Type-R“ – vieni juokai.

Paspaudus variklio užvedimo mygtuką sužadinama 2,0 litrų „Turbo“ jėgainė. Per tris išmetimo vamzdžius piktai suurzgia variklio tonas. Aliumininė pavarų perjungimo svirtelė trumpam nukelia į praeitį – prie paskutinių atmosferinių „Civic Type-R“ arba prie ateities klasika vadinamų „Honda S2000“ rodsterių.

Pajudėjus iš vietos „Civic“ elgiasi labai santūriai. Atrodo, kad didelį dėmesį gamintojas skyrė akustiniam komfortui – į vidų patenka šioks toks padangų keliamas triukšmas, tačiau vėjo švilpimas sulaikytas išties puikiai. Susidaro toks įspūdis, kad „Honda“ su savo varžovais nutarė konkuruoti ne tik lenktynių trasose, bet ir miestų gatvėse. Tiesa, ilgoje tarpmiestinėje kelionėje gali šiek tiek varginti variklio ūžimas. Tačiau skirtingai nuo varžovų, „Type-R“ savo balso netransliuoja per garsiakalbius.

Tiesa, norint patikrinti, kaip gerai garsiakalbiai transliuoja muziką, tenka kaip reikiant pasukti galvą, siekiant sužinoti, kaip valdoma garso aparatūra. Šiame modelyje panaudotas planšetinis ekranas nuo rinkos lyderių atsilieka šviesmečiais. Ir tai ne tik „Honda“ markės, bet ir daugybės kitų Japonijos gamintojų problema.

Vairuoti šį automobilį – labai paprasta. Tačiau kelis kartus stipriau nuspaudus akceleratoriaus pedalą ant vairuotojo pečių sėdintis velniūkštis prabunda ir ima raginti tai pakartoti. Akys pradeda ieškoti tiesesnio kelio atkarpos, kur būtų galima susipažinti su 320 AG ir 400 Nm. Ir suradus tokį ruožą bei nuspaudus akceleratorių iki galo, akys prasimerkia plačiau, o laikas, atrodo, tiesiog sustoja.

Tai tikras priekiniais ratais varomas monstras. Užmiesčio keliais riedantys sunkvežimiai tampa ne suvaržančiomis kliūtimis, o judančiais posūkiais. Aplenkti juos – vienas malonumas.

100 km/h „Civic Type-R“ išvysto per 5,8 sekundės, o Vokietijos greitkelyje šis miesto priverstų iš gėdos raudonuoti tuos galingus vokiškus sedanus, kurių maksimali galia yra kone dvigubai didesnė, tačiau dėl elektroninių ribotuvų šie negali pasiekti didesnio nei 250 km/h greičio. „Honda“ deklaruoja, kad maksimalus naujojo „Type-R“ greitis siekia net 272 km/h. Štai jums ir nekaltas miesto hečbekas. Ne toks jau ir nekaltas...

Panašu, kad „Honda“ šiam varikliui parinko kiek didesnį turbokompresorių nei konkurentai naudoja savo karštuosiuose hečbekuose. Jis sėkmingai aprūpina motorą dideliu oro kiekiu net ir prie aukštų sūkių – visiškai nesijaučia, kad galios kreivė nuo kokių 5000 aps./min. imtų ristis žemyn – norisi sukti variklį iki pat ribotuvo.

Šio automobilio elektronika valdo visus „Civic Type-R“ amortizatorius, todėl pasirinkus pikčiausią „Race +“ režimą galima pajausti, kaip vikrus miesto hečbekas staiga transformuojasi į piktą, kovinį kelio siaubą. Riboto praslydimo diferencialas leidžia efektyviai išnaudoti variklio galią, išvažiuojant net ir iš lėtų vingių. Be tokio agregato vidinis priekinis ratas akimirksniu prasisuktų ir pavirstų paskui save dūmų debesį tempiančiu ugnies kamuoliu. O automobilio spidometras rodytų ne važiavimo, o rato prasisukimo greitį.

Vingiuotame kelyje „Honda Civic Type-R“ yra tikro vairuotojo emocinė bomba. Šis automobilis padarys viską, ko iš jo paprašys entuziastas. „Brembo“ stabdžių sistema milžinišką kinetinės energijos kiekį labai efektyviai paverčia šiluma.

Tačiau visos šios karštos savybės kainuoja. „Civic Type-R“ yra vienas brangesnių tokio tipo automobilių, tačiau „Honda“ turi kuo pagrįsti aukštą jo vertę. Tai – greičiausias automobilis legendinėje Niurburgringo trasoje tarp visų karštųjų hečbekų su priekine varančia ašimi.

„Honda Civic Type-R“ Lietuvoje kainuoja nuo 36,6 tūkst. eurų ir tai jau yra teritorija, nesvetima ieškantiems keturiais ratais varomų labai karštų hečbekų.