Didieji „Premium“ klasės automobilių gamintojai kiekvienais metais stengiasi sukurti vis geresnius ir prabangesnius modelius. Taip jie siekia pateisinti naujovių laukiančių vairuotojų lūkesčius ir, be abejo, padidinti pelną.

Debiutuoja vis naujesni, didesni ir daugiau privalumų turintys automobiliai. Tačiau retas gamintojas gali pasiūlyti tai, ką prieš daugelį metų jau siūlė birtų elegancijos ir prabangos pionieriai, pramonėje žinomi „Bentley“ vardu.

Šis prekinis ženklas kuria tikrus šedevrus jau beveik šimtą metų. Ir kiekvienas naujas jų modelis kilsteli kartelę aukštyn. Gamintojo gamoje neseniai debiutavo ir pirmasis šios markės visureigis, o platesnė modelių gama paskatino įsteigti „Bentley“ atstovybę ir Lietuvoje. Tai parodo, kad pasiturintys lietuviai ieško išskirtinių, itin prabangių automobilių. Ne tik ieško, bet ir perka – ir tikrai ne veltui.

Naujos kartos „Continental GT“ debiutavo 2018 metais. Šis prabangus kupė visiškai išlaikė tęstinumą – kėbule bei salone aiškiai atsispindi jau matytos kreivės. Pūsti galiniai sparnai paryškina šio modelio siluetą ir primena spalvingą „Bentley“ istoriją – laikus, kada automobilio profilio linija banguodavo nuo priekinės iki galinės dalies.

Jau iš pirmo žvilgsnio tai – vienas gražesnių prabangių kupė automobilių pramonėje. Trečios kartos „Continental GT“ sudaro įspūdį, jog britai pasistengė su aerodinamika. Automobilio priekinė dalis smailesnė, joje kruopščiai įkomponuotos „Bentley“ grotelės bei 4 apvalūs žibintai. Kiekviena kreivė suprojektuota siekiant išlaikyti ne tik agresyvumą, bet ir eleganciją. Visumoje liko mažiau stačių detalių – tai lyg jūros vandens per daugelį metų nugludintas stiklas.

Su kiekvienu žingsniu, žengtu automobilio link, proporcingai auga lūkesčiai. Tikimasi, kad atvėrus duris išsivynios raudonas kilimas, kviečiantis ant minkštų ir komfortiškų fotelių.

Ir iš tiesų, patraukus už niekuo neišsiskiriančios rankenėlės bei atvėrus turbūt šimtą kilogramų sveriančias dureles vairuotoją pasitinka karališka tvarka. Dviejų spalvų interjeras, padailintas kokybiškiausia oda bei aliuminiu tiesiog ištiestomis rankomis kviečia atsisėsti ir patogiai įsitaisyti.

Trečios kartos „Continental GT“ vilioja funkcionaliais aukštos raiškos ekranais – vienas jų sumontuotas tiesiai prieš vairuotoją esančiame prietaisų skydelyje, kitas – centrinėje konsolėje. Abu valdomi patogiai, be jokio uždelsimo – juk būtų keista, jeigu kelis šimtus tūkstančių eurų kainuojančio automobilio kompiuteriai imtų rodyti kaprizus.

Funkcijų valdymo mygtukai, lyg mozaika išdėstyti aplink įmantrią pavarų perjungimo svirtį sufleruoja apie paprastą, tačiau labai griežtai organizuotą tvarką. Mintims apie betvarkę šio automobilio viduje tiesiog nelieka vietos. Vien ko vertos dvi, vožtuvų formos svirtelės, valdančios vėjelio angas – joks kitas prabangus kupė negalėtų pasigirti tokiu dėmesingu požiūriu į klientą.

Visa prabanga, supanti vairuotoją bei keleivius aiškiai kalba už save – tai ne koks masiškai pagal šabloną kepamas GT klasės kupė, o automobilis, savo teikiamais malonumais galintis lygiuotis į kitas prabangos prekes – pavyzdžiui, prabangią jachtą.

Spustelėjus variklio užvedimo mygtuką suskamba 6,0 litrų W12 jėgainė. Ji pagaminta naudojant du VR6 formos benzininius motorus, sujungtus į vieną bloką. Du padoraus dydžio turbokompresoriai oru užpildo visas dvylika degimo kamerų. Ausyse suskamba rafinuota melodija.

Prietaisų skydo centre atsiverčia platus ir spalvotas ekranas. Vieno mygtuko paspaudimu jį galima uždaryti ir vietoje to pasirinkti matyti tris analoginius ciferblatus. Tačiau tai – ne turbokompresoriaus generuojamas slėgis, alyvos bei aušinimo skysčio temperatūros parodymai, o kiek subtilesnė informacija: lauko temperatūra, kompasas bei chronometras.

Visi kiti automobiliai galėtų tik pavydėti tokio elegantiško būdo paslėpti pirštų nuterliotą liečiamą ekraną. Gal tai ir smulkmena, tačiau ne veltui sakoma, kad esmė slypi net ir mažytėse detalėse.

Grįžkime prie variklio. Spustelėjus „Sport“ mygtuką, švelnus lyg šilkas, „Bentley Continental GT“ staiga pasiverčia brutaliu buivolu. Išmetimo sistemoje esančios sklendės prasiveria ir dvylikos cilindrų skleidžiama simfonija staiga konvertuojasi į tikrą vienos simfoninį orkestrą.

Laisvų sūkių diapazone net menkiausias akceleratoriaus spustelėjimas pasiekia vairuotojo ausis. Storą garso izoliacijos sluoksnį variklio gausmas skrodžia, lyg aštriai pagaląstu peiliu. Pažadinti 635 AG bei 900 Nm kelių tonų prabangią gatvių jachtą paverčia vikriu bei agresyviu baudėju.

Visa galia per 8 laipsnių DSG transmisiją siunčiama į keturis varančiuosius ratus naująjį „Bentley Continental GT“ iki 100 km/h išjudina per 3,7 sekundės bei suteikia maksimalų 333 km/h greitį. Beveik šimto litrų degalų baką šis kupė gali ištuštinti tikrai greitai, tačiau tam prireiktų Vokietijos greitkelių – tik tokiuose greičio ruožuose galima išnaudoti pilną šio automobilio potencialą.

„Bentley“ stebina paprastu, pastangų nereikalaujančiu valdymu bei gebėjimu atpalaiduoti. Milžiniški stabdžių diskai visą automobilio sukauptą kinetinę energiją lengvu pedalo paspaudimu paverčia šiluma. Moderniausių technologijų dėka, vairuotojui sudaromas įspūdis, kad tai ne sunkiasvoris GT klasės kupė, o atletiškas sportinis automobilis.

Trečios kartos „Bentley Continental GT“ yra automobilis be trūkumų. Ieškoti tokiai technikai priekaištų tiesiog nėra jokio pagrindo. Tačiau viskas turi savo kainą. Šis naujasis prašmatnus kupė yra didelis malonumas už didelius pinigus – baziniai tokie modeliai Lietuvoje kainuoja nuo 204,8 tūkst. eurų.

Ir joks kitas naujas automobilis Lietuvoje negali pasiūlyti geresnio prabangos, galios bei elegancijos užtaiso nei „Bentley“. „Premium“ segmento automobilių pionieriai su „Continental GT“ vaidina savotišką sensėjaus vaidmenį kitų, kiek stambesnių gamintojų atžvilgiu.