Jeigu prieš dešimtmetį kas nors būtų pašnabždėjęs, kad Pietų Korėjos automobilių koncernas „KIA“ netrukus pristatys modelį, galintį ne tik aploti, bet ir įkasti prabangiems vokiečiams, tikriausiai dažnas automobiliams prijaučiantis žmogus pasukinėtų pirštu ties smilkiniu.

Jau buvo įprasta, kad svajonėse kiekvienas norime sėsti prie galingo „Premium“ segmento automobilio, o štai „KIA“ gamos modeliai virsdavo tik ta pilka realybe. Šios markės automobilius vairuotojai rinkosi dėl siūlomų gerų kompromisų, o ne dėl to, kad apie juos svajojo.

Tačiau laikai pasikeitė ir „KIA“ savo gamoje turi tikrą svajonę. Svajonę, pavadintą karinės žemė-oras raketos vardu – „Stinger“.

Ir išties šis automobilis – vikrus, kaip toji infraraudonaisiais spinduliais taikinį sekanti raketa. Tai – galingas, GT klasės keturių durų sedanas, galintis vežti 4 keleivius visiškame komforte ne šimtą ir ne du šimtus kilometrų. „KIA Stinger“ ilgose kelionėse išpildo kone visus lūkesčius, o ypač tai, ko tikėtumėtės iš Pietų Korėjos pramonės gigantės.

Automobilių dizaino guru Peteris Schreyeris ne tik su savo įspūdingu darbų portfolio, bet ir su gabiais kolegomis suprojektavo tokį modelį, kuris vien savo išvaizda kartelę kelia aukštyn. „Stinger“, nors ir turi savo markės dizaino kryptį, tačiau proporcijomis išsiskiria iš pilkosios masės – iškart jį būtų galima parkuoti šalia „Audi A5 Sportback“ ar 4 serijos „BMW Gran Turismo“ modeliais. Ir korėjietiško automobilio vairuotojui net nebūtų gėda. Galbūt vokiškų automobilių savininkams pasitarytų kiek nejauku.

Atidarius šio automobilio duris, įspūdį palieka ne tik bendras vaizdas, bet akimirksniu aplankantis kokybės jausmas – vairuotoją ir keleivius pasitinka tvirtai surinktas salonas. Jeigu galvojate, kad tai – eilinis korėjietiškas automobilis, surinktas pagal prieš 20 metų tolimųjų rytų rinkai taikytus standartus, tai labai smarkiai klystate. Pajėgi, kruopščiai atrinkta komanda yra viena turbūt esminė priežastis, kodėl „KIA“ pardavimų rodikliai kyla kone geometrine progresija.

„Stinger“ buvo projektuojamas Europoje, nemažai laiko praleidžiant ne tik prie brėžinių ar trimačių projekcijų, bet ir Niurburgringo trasoje. „Žaliajame pragare“ „KIA Stinger“ prototipas susuko apie 10 tūkst. valandų, kas ne pačiu pikčiausiu režimu verčiasi maždaug į 60 tūkst. įveiktų ratų.

Gabiems inžinieriams vadovavo turtingą patirtį turintis žmogus – „BMW M“ divizijos viceprezidentas. Jis atsakingas už „Hyundai Motor Group“, po kurios sparnu yra ir visas „KIA“ prekinis ženklas, sportinių automobilių plėtrą.

GT klasės penkiaduris modelis parduodamas su 3 skirtingais varikliais: silpniausias – 2,2 litro CRDI turbodyzelinis agregatas, generuojantis 200 AG ir 440 Nm. Jį galima rinktis tik su visų varančiųjų ratų važiuokle. Šiek tiek galingesni „Stinger“ parduodami su benzininiais 247 AG varikliais, tačiau tai – labiau į entuziastus orientuotos modifikacijos, nes turi tik vieną varančiąją ašį – galinę. Jis labai patiks tiems, kurie vairu nori valdyti automobilio priekį, o akceleratoriumi – galą.

Patys galingiausi „KIA Stinger“ po variklio gaubtu turi 3,3 litro V6 motorus, kurie dviejų turbokompresorių pagalba į visus varančius ratus perduoda 370 AG ir 510 Nm. Norėdami lietuvius kuo geriau supažindinti su šia „KIA“ naujiena, atstovai į bandomojo modelio poziciją delegavo pastarąją versiją.

Paspaudus variklio užvedimo mygtuką, kukliai sumurkia V6 motoras. Nors ir jo charakteristika ne tokia kukli, kaip tonas, visgi tai nėra kažkoks nuo grandinės nutrūkęs žvėris. Variklio tonas rafinuotas, ne per garsus, o kartais netgi norėtųsi ir ryškesnio jo suriaumojimo.

370 AG ir 510 Nm iš variklio į visus varančius ratus keliauja per 8 laipsnių automatinę transmisiją. Šis komponentas nėra kažkoks deimantas savo klasėje, tačiau greita reakcija į komandas pavarų perjungimo mentelėmis nudžiugins tuos, kurių prioritetų piramidės pagrinde tūno sportiškumo faktorius.

Staigiai nuspaudus akceleratorių „KIA Stinger“ tiesiog šoka iš ramybės būsenos. Visi varantys ratai, lyg aštrūs nagai kimba į asfaltą ir didele jėga judina automobilį pirmyn. Nuo starto nepraėjus nė 5 sekundėms spidometro rodyklė kerta 100 km/h ribą. Gamintojas nurodo, kad maksimalus „Stinger GT“ greitis siekia 270 km/h, tačiau Lietuvoje nėra vietų, kur būtų galima patikrinti, ar Pietų Korėjos vėliava prisidengęs gamintojas nemeluoja. Visgi, smalsuoliai YouTube portale nesunkiai suras gamintojo faktus patvirtinančių vaizdo klipų.

Dideliu greičiu skrendantį „Stinger“ efektyviai stabdo iš toli pastebimi „Brembo“ stabdžiai – didelėse jų apkabose (liaudyje vadinamuose suportuose) esantys stūmokliukai stipriai trinkelėmis suspaudžia masyvius diskus ir sugeria visą energiją. Tiek prieš posūkius, tiek pasitaikius netikėtai kliūčiai galima be didelio streso prigesinti 2 tonų automobilio turimą kinetinę energiją.

Puikiai suprojektuota šio automobilio pakaba, atrodo, yra sukurta pirmiausia ne komfortui, o tiksliam vairavimui, nors ir duobes sugeria pagirtinai. Į greitas komandas vairu automobilio priekis reaguoja, akimirksniu, o tiek lėtuose, tiek greituose vingiuose jaučiamas neutralus balansas – automobilio priekis nė kiek neslysta ir veda ten, kur nurodo priekiniai ratai.

Šoninis svyravimas nedidelis ir panašu, kad paliktas pusiaukelėje tarp komforto ir dinamikos. Tai – protingas kompromisas, nenuviliantis nei prabangos, nei sportiškumo besivaikančių vairuotojų.

Garso izoliacija. Tai vieta, kurioje gamintojas pasiliko šiek tiek vietos tobulėjimui. Galbūt po kelių metų sulaukę atnaujintos versijos (jeigu tokia bus) galėsime ir šioje vietoje sportiškajam „Stinger“ skirti aukščiausius balus. Pasiekus maksimalų greitkelyje leistiną greitį į vidų patenka šiek tiek vėjo bei kelio triukšmo.

Suprantama, kad žieminės padangos savaime skleidžia daugiau decibelų nei vasarinės, tačiau būtent skrodžiamo oro garsas turėtų būti sulaikytas geriau. Kita vertus, toks triukšmas toli gražu nepasiekia ausims nebepakeliamos ribos. Tai daugiau parodo, kad gamintojas dar turi pasistengti, kad ne tik garsiai aplotų brangesniuosius vokiečius, bet ir stipriai jiems įkastų.

Įspūdingos dinaminės savybės, elegantiška, tačiau kartu ir sportiška išvaizda ir „Premium“ lygio surinkimo kokybė sudaro labai patrauklų „KIA Stinger“ pasiūlymą. Tačiau reikia nepamiršti ir suteikiamos 7 metų arba 150 tūkst. kilometrų garantijos.

Baziniai „Stinger“ kainuoja beveik nuo 45 tūkst. eurų, tačiau už 50 tūkst. eurų įsigysite ne tik išvaizdų, bet ir labai galingą automobilį su gudria įranga. Panaši vokiška alternatyva kainuotų bent apie 15 tūkst. eurų daugiau.

Visa tai parodo jau įvykusį progresą po „KIA“ stogu. Per kelis dešimtmečius šis gamintojas padarė tiek daug, kad net sunku nustatyti tikslias ateities prognozes: kas bus po dar vieno dešimtmečio? Panašu, kad gamintojas suprato, kokie racionalūs yra šiandieninių automobilių pirkėjai. Ir vien už tai juos pasveikinus galima laukti dar didesnių siurprizų.