Į visureigių segmentą „Audi“ įžengė 2005 metais. Didelis, sunkus bei prabangus Q7 buvo pirmasis šios markės modelis sparčiai populiarėjančioje „Premium“ visureigių klasėje. Tačiau praėjus vos keliems metams po šio debiuto, „Audi“ konkurentai BMW pristatė sportiško SUV viziją – X6 prototipą. Kartu tai buvo žvilgsnis į naują nišinį segmentą.

Šio modelio serijinė versija debiutavo 2008-aisiais ir pasiturintiems vairuotojams, panašu, patiko sportiško SUV koncepcija. Dėl to greičiau nei bet kuris kitas gamintojas BMW kepė sportiškus visureigius, kaip šviežias bandeles. Ir atrodė, kad šiame segmente visas kiečiausias kortas turi būtent šis gamintojas. Net ir 2015 metais pristatytas „Mercedes-Benz GLE Coupe“ iš profilio priminė savotišką X6 kopiją.

Tačiau šiais metais „Audi“ ištraukė savo kozirį, kurio nukauti turbūt nepavyks net ir su visų spalvų tūzais. Naujasis sportiškas bei prabangus Q8 yra tas „džokeris“, kurį „Audi“ laikė iki paskutinės akimirkos ir galų gale, pasimėgaudami nustebusiais varžovų veidais, išmetė ant stalo. Kiti šio segmento žaidėjai gali tik pykti ir kaupti jėgas tvirtesniam sugrįžimui.

Pikta išvaizda, elegantiškos, tačiau kartu ir grakščios proporcijos bei faktas, jog tai iš esmės yra antros eilės „Lamborghini Urus“ pusbrolis BMW X6 savininkus gali priversti tiesiog sprogti iš pavydo. Netgi savo kėbulo formomis Q8 mena tam tikrus egzotiškojo „Urus“ bruožus.

Q8 yra šiek tiek trumpesnis, žemesnis bei platesnis už didžiausią šios markės visureigį Q7. Tai yra pirmas „Audi“ visureigis, už kurio kėbulo linijas bei kreives atsakingas ponas Marc Lichte – naujasis kompanijos dizaino vadovas.

Automobilio išorėje galima rasti kelių dešimtmečio senumo dizaino akcentų. Šis modelis paveldėjo savo protėvio – auksinių B grupės ralio laikų legendos – „Audi Quattro“ bruožus – sujungtus galinius žibintus bei pūstas, ryškiomis kreivėmis pabrėžtas ratų arkas. Jas galima pastebėti ne tik žvelgiant į automobilį iš šono, bet ir kiekvieną kartą pažvelgus į galinio vaizdo veidrodėlį. Tokia detalė prideda dar daugiau ekspresyvumo.

Naujasis Q8 nuo BMW X6 labai skiriasi dėl savo stogo linijos. Jeigu BMW visureigio stogas gana sparčiai žemėja ir gale sėdintys aukštesni keleiviai gali prisiminti tokį žodį „klaustrofobija“, tai naujajame „Audi“ – nieko panašaus.

Tiek priekyje, tiek gale vietos yra užtektinai. Net ir bagažinė talpumu kilsteli standartus į naują aukštumą šiame segmente. Didesnis nei 600 litrų jos tūris nulenkus galines sėdynes gali padidėti beveik trigubai.

Baziniai modeliai Lietuvoje kainuoja nuo 70 500 eurų. Kol kas vairuotojams siūlomos dyzelinė Q8 versijos su 3,0 litrų TDI agregatu, generuojančių 286 AG. Beveik tris šimtus arklių 8 laipsnių automatinė „Tiptronic“ paskirsto į visus varančius ratus santykiu 60:40.

Negana to, Q8 turi centrinį riboto praslydimo diferencialą. Ir tai ne kažkoks elektra valdomas ar blokuojamas agregatas, o mechaninis komponentas. Panašu, jog gamintojas puikia supranta, kad sportiškam visureigiui nepakanka vien sportiškos išvaizdos.

Vairo sistema puikiai klauso vairuotojo komandų ir akimirksniu leidžia keisti važiavimo kryptį. Tai ne pats informatyviausias vairo ratas pasaulyje, tačiau pora tonų sveriančiam automobiliui tiksli sistema prideda riebų pliusą.

Tarpmiestiniai regioniniai keliai šiam automobiliui kartais gali pasirodyti siauroki. Vairuojant beveik 2 metrų pločio „Audi Q8“ dviejų eismo juostų kelyje prasilenkti su sunkvežimiais nėra labai jauku. Tačiau atviresniame ruože Q8 demonstruoja fantastišką gebėjimą atpalaiduoti ir sklęsti asfalto paviršiumi, lyg prabangiu sedanu. Net ir didelio ploto priekis lyg adata skrodžia besipriešinantį vėją.

Pasirinkus „Comfort“ važiuoklės nustatymus staiga keliai tampa lygesni, o „gulintys policininkai“, atrodo, keliais centimetrais sumažėja. Inžinieriai kaip reikiant pasistengė ne tik projektuodami važiuoklę, bet ir aprūpindami automobilį garso izoliacija.

Įsibėgėjus iki Lietuvoje leistino maksimalaus greičio salone lieka tylu ir ramu. Susikalbėti galima ir pašnabždomis. Net ir rėmų aplink stiklus neturinčios durys tiesiog puikiai sulaiko į vidų bandantį patekti vėjo švilpesį. Jeigu to negana, prisijungus prie savo išmaniojo telefono galite prižadinti „Bang & Olufsen“ garsiakalbius. Ir, panorėjus, šie prižadins ir jus.

Q8 taip pat yra pirmasis „Audi“ visureigis, kurio prietaisų skydas suformuotas pagal naująją bendrovės dizaino kryptį. Vairuotoją pasitinka 3 didelės raiškos ekranai, iš kurių du – liečiami. Kaip ir naujų šios markės sedanų, Q8 viduje sumontuoti liečiami ekranai turi mygtukų paspaudimo jausmą atkartojančią sistemą.

Ekranas fiziškai spaudžiasi ir netgi suvibruoja, spragsi, taip imituodamas klasikinių jungtukų arba mygtukų paspaudimą. Kol kas rinkoje joks kitas gamintojas nepateikė geresnio sprendimo ir vien už tai šiam gamintojui galima rašyti aukštą balą.

Naujasis „Audi Q8“ galbūt ir nėra toks racionalus kaip Q7, tačiau nekonservatyvi jo išvaizda, atletiškas charakteris bei nepaaukotos praktiškumo savybės šią naujiena paverčia turbūt geriausiu pasirinkimu sportiškų visureigių segmente.

Tai automobilis, į kurį atsisuks ne tik praeiviai, bet ir pavydžiai nužiūrės gerokai brangesnių miesto visureigių vairuotojai. Ir kiekvieną kartą atsisukdami kaltins save, jog nesulaukė Q8 debiuto – laukti tikrai buvo verta.

Negana to, „Audi“ netolimoje ateityje pasiūlys įsigyti ir benzinines bei kiek silpnesnes dyzelines Q8 versijas. Gamą papildys ir dar grakštesni SQ8 bei RS Q8. „Audi“ į sportiškų visureigių klasę atėjo ne tik apsižvalgyti. Jie išspyrė šio segmento duris, o varžovams pasitraukus į šonus su Q8 vokiečiai išdidžiu žingsniu nužygiavo segmento lyderio pozicijos link.